Varför frustar hästen?

Sv: Varför frustar hästen?

Hade en foderhäst som gillade att härmas, och som frustade när jag gjorde det.:rofl: Hon slutade inte förrän jag gjorde det. Ingen aning om varför hon gjorde så, men det var ganska komiskt.

:rofl: skulle ha filmat(spelat in det:rofl:

Sv: Varför frustar hästen?

Våra hästar gör det om dom har luktat på något som luktar gott eller illa. Och när man rider så gör dom det antingen för att dom är avslappnade eller för att dom är pigga och vill springa.
Det är ganska roligt för om man frustar tillbaka så gör dom det igen, och då kan man göra det igen och så fortsätter det. Känns som om man har en diskution med hästen.^^

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
791
Senast: Lejd
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar