Rida i regn

Sv: Rida i regn

Hej, hej. JAg rider med oranga ridbrallor å orange regnjacka från TELIA. Haha passar perfekt. Och så har jag syntetsadel också. Så det är sheta bra!. D e dyng kul å rida i regnet jue :D

KL
Jag gillar också mina rainlegs, jag var på väg att göra nåt liknande med mina gamla regnbyxor men nu behöver jag inte det.
Jackan har jag snott av min son. Han fick den på Arlanda när han jobbade där, mycket bra material.

Rider i bara ridbyxor, dock regnjacka (som jag brukar ha i stallet oavsett). Jag tål vatten ;) Jobbigt om det är kallt när man ska hem och inte har andra byxor med sig bara.
Har ett par regnbyxor som jag tror håller hyfsat tätt, aldrig märkt nåt annat iaf och jackan funkar bra. Everest.

Bästa ridrocken är inhandlad på ÖB för typ 35 kronor. Försvarets regnrock med motveck i ryggen täcker både sadel och hästens rumpa och en bra bit ner på benen, Den har tryckknappar som gör att du kan sätta fast den runt benen också.:idea:

Det är mysigt att rida i regn, men jag har inte regnbyxor - det verkar jobbigt, så regnjacka får räcka för mig. :cool:

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 156
Senast: cewe
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
401
Senast: Lavinia
·
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
273
Senast: Jeps
·
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
687
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka