Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
är du på riktigt?
jaja, vad hade du velat ha för svar då?
Hej Alla!
Jag har väntat på att jag ska få hem en häst på prov i en månad snart...
Problemet är att han går in i transporten, men sen när man satt fast honom, slänger han sej ut och sliter av grimskaftet, han hade av fyra st och sista gången låg han och kravlade på luckan och då gav vi upp så att han inte skulle skada sej.
Han går på och sliter sej ur och när han kommer ur så är han lugn som en filbunke, verkar nästan lite nöjd
Transporten vi hade har ingen bom bak utan rep, skulle det underlätta med bom?
Finns det nån vänlig själ som har nåt tips??
Tack på förhand
Se där! Då löste det sig enkelt!Vi hade en stor dam som gjorde likadant och fick tipset att peta på rumpan lite med en kratta när hon väl stod inne i transporten. Hon har inte slängt sig ut sedan dess....
1. Gå in med hästen
2. Sätt fast bommen/kedjan bakom hästen
3. Sätt fast hästen
4. Stäng luckan
Inte kanske alltid så enkelt som det låter, jag vet , men det enda säkra sättet.
Låt hästen kasta sig ut. BE hästen backa ut massor av gånger. 10-15 gånger. När han har gått på halva lämmen backa ut han igen. Ta in han i halva transporten och backa ut han. Gång på gång. Till slut så kommer hästen att tycka om att stå STILL. Han kommer att komma på att det är bekvämare att stå still än att hålla på att gå fram och tillbaka hela tiden.
Lycka till.
jaha ja. det hade jagi nte en tanke på, utan jag tänkte mest p att det är så viktigt att man talar om sånt för folk. när jag hade egen häst hade jag ofta pappa med mig som chaufför och självklart ställer han sig bakom rampen när hans kaö ppna, vilket jag såklart fick ta ur honom och påpeka gång på gång eftersom det inte riktigt gick in. pappa var helt orutinerad vad gällde hästar. det var så jag menade.
men där ser man ju hur det går när folk inte har nåt bättre för sigä n att övertolka vad man skriver...
Nä,men du verkar bara va en översittare och ja vill inte ha din hjälp, du skriver om helt oväsentliga saker och inte om ämnet, att ja är ett troll, inte på riktigt osv. och va gulllig och gör det inte besvär att komma med nått fjolligt mothugg, det är bara onödigt!!!!
Jaja, tackar alla som kommit med tips!!!
Har varit en Western tränare där och tränat med hästen och hans nuvarande matte och det går frammåt , ja kan tyvärr inte närvara då jag bor 20 mil ifrån dom och har redan åkt två vändor.
Jag hoppas att han kommer snart, längtar så!!!
Nu är du orättvis mot Feathercloud IGEN, det h*n skriver har VISST med ämnet att göra.
Du verkar vara en otrevlig människa som bestämt dig för att tracka EN användare på Buke.
är du på riktigt?
jaja, vad hade du velat ha för svar då?
"ja GUD du gör helt rätt eftersoom hästen slänger sig"
eller nej, jag sa faktiskt inte ens att du gjorde fel, utan jag tipsade dig om saker som kan förenkla.
vad skiljer mitt svar från någon annans?
du känns nästan som ett troll, men jag går nu och orkar inte bry mig.
Nikkis: tack!
du skriver faktiskt väldigt otrevligt, knappast någon som försökt tracka dig. och vem lägger sig i det ingen har med att göra ? du bad ju om råd.