Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Funkar det bra? Jag funderar på det och har fått tillstånd från de angränsande grannarna, men kan någon annan som inte angränsar till...
Svar
9
· Visningar
1 306
Senast: davidia
·
C
Träning Hej. Jag och min kompis ska i Agusti få vår första egna häst. Vi undrar bara hur ni gjorde första veckan ni hade hästen. Efter...
Svar
8
· Visningar
963
Senast: Elisha
·
Träning går det bra att använda vanlig grimma o longerlina eller måste man ha repgrimma och de långa repet när man arbetar hästen inom NH...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: Falkenrally
·
W
Träning Jag behöver ha lite tips om hur man får tillbaka musklerna på ett halvblod? Tips på ridning & så? Vad man kan göra för att hästen...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: Falkenrally
·
S
Träning Hej! Jag rider på ridskola en gång i veckan, där min favorithäst är en skimmel vid namn Alladin. Saken är den att han kan vara oerhört...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Surprice
·
C
Träning Vet inte om jag skall skratta, gråta eller vad? Min häst har ett flug/UV skydd i form av ett Bucas Buzz Off. Till detta täcke har hon en...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 929
Senast: Nicke
·
K
Träning Hej, min foderhäst har varit halt men har nu blivit "friskförklarad" Men jag undrar nu när man börjar skritta fram hur länge ska man...
Svar
5
· Visningar
707
Senast: plomman
·
S
Träning jag har problem ! mitt sto måste rusa i alla gångarter och försöker jag sakta ner så kör hon upp huvudet :confused: hjälp !!!! tack...
Svar
19
· Visningar
1 335
Senast: BeastieBabe
·
J
Träning vad är bäst vid longering ? kapson eller träns ? har ju hört olika för och nackdelar med bägge. men om man vill ha bäst kontroll och...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: dolphinsmile
·
T
Träning Jag har en häst som bara har börjat inte vilja gå in i transporten....! Men vi får ju alltid in henne, men det kan ta ett bra...
Svar
11
· Visningar
1 201
Senast: Ponnytant
·
T
Träning Jag har min häst uppstalld på en stor anläggning, och såklart finns där många viljor.. Men saken är den att, jag är typ den enda som är...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Ponnytant
·
B
Träning jag har en 12 årig trakhenare som är import från damnark och mitt stora problem med honom just nu är att han inte accepterar bettet har...
2
Svar
26
· Visningar
2 674
Senast: lizzie
·
C
Träning Min häst, Cricke, har blivit lite lustig när jag ska hämta honom i hagen. Han är snäll att fånga, det är bara att gå rätt fram och ta...
Svar
11
· Visningar
1 118
Senast: Criks Pacific
·
S
Träning HEjsan! Jag har införskaffat mig en supertrevlig travare,som dock aldrig har gått på bana.Han blev inriden i Dec-06 men inte spec mkt...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: Schrewelius85
·
T
Träning Jag ska upp och göra praktik norr om Uppsala i sommar och ska hästen med mig. Jag bor nere i södra Skåne så det blir alltså drygt 60 mil...
Svar
9
· Visningar
1 394
S
Träning Har lite problem med min d-ponny, hon är bara skogsriden innan jag köpte henne, d.v.s har aldrig gått i en ärlig form & jobbat med...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: hillevie
·
  • Låst
Ridning Någon som har erfarenheter av det??? Jag var inne på ridkonst-hemsidan o läste att hästar med huvudet högt ska ha det?! Min travare har...
2
Svar
38
· Visningar
6 780
Senast: IngelaH
·
J
Träning nu börjar allt änligen ordna upp sig inom dressyren me pållen ! så glad man blir när man kan rida ett dressyrpass utan problem, och har...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: IrishDraft
·
L
Träning Jag har svårt att veta hur man uppfostrar ponny/häst?:confused: Är det bäst att vara sträng eller snäll? jag har jälv väldigt svårt för...
2
Svar
22
· Visningar
2 390
Senast: avslutat medlemskap
·
P
Träning Hej! För lite mer än tre veckor sedan var jag och hämtade hästen, han släpptes ut på sommarbete tillsammans med sina nya kompisar och...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: lillapollenbollen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30