B
blomman_
Sv: Rädd för hästar,hjälp!
Snällt sagt då-INTE!!
Man ska ju för f** stärka och hjälpa dom som är rädda för något! INTE trycka ner dom och säga något i stil med "det finns nog inget mer för dig att göra" - För det är väl så du menar?
Peppa den som är rädd istället!
Man ska utmana sina rädslor, det stärker självförtroendet!
Skulle du vilja att någon sa så till dig, stärker det ditt självförtroende kanske? Skulle inte tro det va!
Min mamma har ridit massor förut, men nu har hon blivit rädd för hästar och vågar inte rida, kratsa bakhovar m.m.
Men hon älskar ju hästar fortfarande och tycker det är jättekul att rida!
I början så stod hon och bara klappade och tittade på hästarna, nu har hon kommit så långt att hon kan borsta en av hästarna och t.o.m leda en utav dom! Jättebra mamma!
Hon har inte helt fått bort sin rädsla, men hon jobbar på det!
Jag skulle aldrig få för mig att säga till någon så som flashlight skrev
Till fettso: Lycka till och ta allt i DIN egen takt, känn ingen press!
Varför i all världen har du häst
Det finns massor av andra saker att göra på fritiden, det finns smådjur som du inte behöver vara rädd för, förstår inte varför du utsätter dej själv
Snällt sagt då-INTE!!
Man ska ju för f** stärka och hjälpa dom som är rädda för något! INTE trycka ner dom och säga något i stil med "det finns nog inget mer för dig att göra" - För det är väl så du menar?
Peppa den som är rädd istället!
Man ska utmana sina rädslor, det stärker självförtroendet!
Skulle du vilja att någon sa så till dig, stärker det ditt självförtroende kanske? Skulle inte tro det va!
Min mamma har ridit massor förut, men nu har hon blivit rädd för hästar och vågar inte rida, kratsa bakhovar m.m.
Men hon älskar ju hästar fortfarande och tycker det är jättekul att rida!
I början så stod hon och bara klappade och tittade på hästarna, nu har hon kommit så långt att hon kan borsta en av hästarna och t.o.m leda en utav dom! Jättebra mamma!
Hon har inte helt fått bort sin rädsla, men hon jobbar på det!
Jag skulle aldrig få för mig att säga till någon så som flashlight skrev
Till fettso: Lycka till och ta allt i DIN egen takt, känn ingen press!