Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Jag skulle behöva lite galopptips. Jag har en d-ponny och när vi rider dressyr, och galopperar går det fortare och fortare och...
Svar
13
· Visningar
888
Senast: Belethien
·
S
Träning Rider en stor häst på 178 cm mkh. Hon är kraftig, rätt så överviktig (:angel:), men har ett hjärta av guld! Hon har ett väldigt skarpt...
Svar
7
· Visningar
1 131
Senast: Scott
·
M
Träning Jag undrar varför vissa ston blir rent äckliga då dom är brunstiga? Vet en finnmärr som kladdar sig mot en och pissar(tydligt att de är...
Svar
10
· Visningar
1 233
Senast: Sar
·
G
Träning Har läst flera lastningsproblem-trådar, men ändå inte hittat någon med samma problem som jag har min min dam. Det är egentligen inte...
Svar
15
· Visningar
1 196
Ridning Har kommit på att det inte står något om ryggning i några AR-böcker (om jag inte har blivit helt blind), så jag sökte här på forumet om...
2
Svar
23
· Visningar
2 147
Senast: Spider84
·
Träning Några tips på vad man kan göra om man har en häst som sticker ut tungan, har kollat så det inte är några fel i munnen. några tips eller...
Svar
19
· Visningar
1 435
Senast: bigganl
·
Träning Nån som vill förklara utförligt (men så man förstår) vad korsgalopp egentligen är? Hur ser det ut och hur känns det? Är det att galoppen...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: Ellyne
·
E
Träning Hej! Min häst fick frakturer på bägge ben bak och har nu stått i 8 veckor. (4 veckor innan det hände skadan så hon har haft...
Svar
8
· Visningar
1 352
B
Träning Hoppas att tråden ligger rätt :) Sedan maj i år sen jag flytta min häst från ett stall så har jag haft tillgång till en ridbana som...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: blohme
·
A
Träning Hej! Jag har en ponny som är så envis! Hon vill inte gå längre än till stallplanen=/ När man väl sitter på henne ,så börjar hon att...
Svar
8
· Visningar
1 117
Senast: månFare
·
L
Träning Okej säkert ligger denna lite fel. Men ni som har minishettisar vad använder ni dem till ? Hur motionerar ni dem osv ? Jag funderar...
Svar
11
· Visningar
1 394
Senast: squirlett
·
H
Träning Vad gör ni med era fyraåringar? Hur ofta rider ni, vad gör ni då osv? Har ni startat nåt än? Berätta!
Svar
3
· Visningar
831
Senast: Ninnurur
·
C
Träning Har två funderingar som jag gärna vill ha tips och råd om! Ska ev. köpa ett 11-årigt halvblodssto, som på sikt ska hopptränas och...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Belethien
·
C
Träning Hej Hej.! jag har varit halvfodervärd på en d-ponny val ett tag som är tränad dressyr. Nu när jag fått hem min häst så skulle jag...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: Calladora
·
Ridning Nåå.. vad kalls den?? http://i202.photobucket.com/albums/aa14/_FreezY_/frost.jpg En helt underbar sadel på denna nordis-valack...
Svar
4
· Visningar
1 442
Senast: Immer
·
O
Träning Har blivit med travare en underbar häst som vill göra allt rätt men har lite svårt att bli longerad hon drar hela tiden innåt. vad ska...
Svar
7
· Visningar
935
Senast: Immer
·
T
Träning Vi har ett varmblodsto på 10 år som vi nu haft hos oss i ett par månader. Hon är en underbar häst och är snäll i all hantering och går...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: Sara77
·
C
Träning Jo, jag undrar över definitionen på klapphingst..? Är det när en kastration har misslyckats eller...att kulorna inte kommit ner eller...
Svar
1
· Visningar
2 149
Senast: Wentona
·
Träning ja som rubriken lyder, lite intressant att veta bara, kanske man kan hitta lite tips. Så här rids min 03a, detta är en ganska...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: ejn
·
S
Träning Visste inte var jag skulle lägga denna, men känns som att den passr bäst här. När man ska simma med hästen, ska man sitta kvar på...
Svar
11
· Visningar
1 869
Senast: Skuggabaldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka