Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Ridning Ojsan nu händer det saker. Hästmagazinet har upptäckt en NY trend som kallas Barockridning... :crazy: Iaf om man får tro pärmen på nr...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 450
Senast: fio
·
K
Träning Hej! Hur lägger ni upp det för era 4 och 5åriga hästar som ska gå kvalitetsbedömning i höst? Jag har själv en fyraåring som jag tänkt...
Svar
7
· Visningar
1 002
Senast: kickikompis
·
Träning Vad gör ni när ni känner att ni bara fastnat i ridningen och inte hittar något flyt igen? Jag känner mig så kass och usel just nu, jag...
2
Svar
29
· Visningar
2 229
Senast: Wembley
·
T
Träning Ni som har gamla hästar/ponnier som inte rids längre, vad gör ni för att aktivera dem?Eller har de det bara skönt i hagen?
Svar
7
· Visningar
973
Senast: Annna_91
·
E
Träning Har nyligen köpt en Nordsvensk och hennes föl. Mamman är 3 år och Stoet är 3 månader. Man kan inte gå Nära henne i Hagen för hon är...
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: blomman_
·
Träning Jag vet att det finns en miljon lastningstrådar och jag behöver inte hjälp. Jag är bara nyfiken på hur andra skulle lösa följande...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
12 711
Senast: _sandrooo_
·
D
Träning En ponny jag rider nu ställer sig RAKT upp på bakbenen.. första gången hon gjorde det så var jag inte beredd men satt kvar ändå (hon var...
2
Svar
26
· Visningar
3 084
Senast: hillevie
·
Svar
13
· Visningar
1 481
Senast: attempt
·
U
Träning när hästen går på bete, ute dygnet runt..vilken tid är bäst att rida då? jag tycker de är bäst, för mig iallafall att rida redan vid 6...
2
Svar
21
· Visningar
2 456
Senast: Rebecka83
·
T
Träning Varför kan man inte lyssna till sitt inre.Man ska jag inte säga...jag säger istället.. varför kan inte JAG göra det. Jo så här var...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Chloé
·
P
Träning Jag rider en häst, som jag inte kan rida ut på. antagligen är han rädd och osäker, för när det kommer till att rida ut på honom så...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: pago
·
M
Träning Har nyligen köpt ett kallblod som har vissa olater för sig.. Börjar alltid gå innan man hunnit sitta upp och går direkt i trav när man...
Svar
6
· Visningar
1 453
Senast: trav
·
K
Träning Vi har en ponny som är mycket svår att fånga i hagen, lyckas man stänga in henne i ett hörn kan det gå att ta henne om inte annat får...
Svar
11
· Visningar
988
Senast: Hansi
·
Träning (Moderator får flytta tråden om den ligger fel.) Eftersom vi tycks vara en hel del här som sysslar med trick-träning, tänkte att det...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 397
Senast: MonikaH
·
K
Träning Min shettis är hur trälig som helst att få in från hagen! Han attackerar o stegrar o sparkas! Det går att få in honom om man har med sig...
Svar
8
· Visningar
897
E
Träning ingen aning om var ja skulle lägga denna tråden men den fick vara här ... Jag undrar om någon vill dela med sej av sin packlista näär...
Svar
1
· Visningar
1 151
Senast: memmalotta
·
O
Träning jag hyr en häst nu i några veckor! o när d renganr så har han inge rengtäcke utan hon som har han vill att jag ska ta på ett tjockt...
Svar
14
· Visningar
1 608
Senast: vilse
·
N
Träning Varmblod är väl inte kända för att vara en viktbärande ras men jag vill ändå höra med er. Kan ett varmblod på 165-170cm, kraftigt byggd...
Svar
12
· Visningar
1 381
S
Träning Rider min 4-åring varannan dag, skritt och trav i 30 minuter. Idag när vi precis saktat av efter några halt - igångsättningar till trav...
Svar
10
· Visningar
966
Senast: scesar
·
Träning Är det en dum idé att släppa ihop ett ranghögt sto i hage tillsammans med sto med föl? Hagen är ca 4 ha och där går även två andra...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: bananna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama