Ensam häst i hagen?

Sv: Ensam häst i hagen?

*KL*

Brutala jag skulle släppa hästen själv sålänge, och om hon accepterar det låta henne gå själv tills du får tag i sällskap.

Nu har jag en häst som inte accepterar att gå själv - alls. Ens när polaren rids *sucka* Så hon fick sig en sällskapsponny. Men förutom henne, så under alla år så har jag lärt dem att gå själv. Helt enkelt för om/när kompisen åker på kurs, hamnar på klinik, är på betäckning eller vad det nu månne vara, så ska kompisen kunna gå själv.

Givetvis är idealet kompis, men ingen av mina (innan fbldonnan då..) har farit minsta illa av att gå själva i perioder på upp till en månad. Visst, kompis är bäst/roligast, men de har varit glada och nöjda med att gå själv med, kan deppa lite första dagarna bara, men sen är de fullt nöjda själv, SPECIELLT sommartid när de kan mumsa gräs.

Så, släppt ut henne du, accepterar hon det så fortsätt leta sällskap men låt henne gå själv sålänge, accepterar hon inte att gå själv får du ju hitta en annan lösning.

Jag svarade på det ett par inlägg ovan.

Hästar brukar vara jättelätt att hitta så här års. Det är ju mängder med folk som gärna lånar ut sina hästar över sommaren..

Jag tycker faktiskt det är tvärtom, det är assvårt att få tag på s.k. sommarhästar och skulle man mot all förmodan hitta en kräver ägaren att man rider hästen regelbundet eller dylikt. Något jag varken har tid eller lust med. Under vinterhalvåret verkar folk däremot gladeligen låna ut sina hästar, inte så konstigt iofs.

Tack för alla åsikter. :bow: Nu känner jag mig i alla fall som en lite mindre hemsk människa. Hon ska släppas nästa vecka, annars får hon ändå gå ensam på hemmaplan och det är väl inte mycket bättre det. Bara att hoppas att det går väl.

Vi har en shettlandsponny som gick själv ca 2-3 veckor eftersom vi väntade på att jag skulle få min ny Häst.
Jag tycket så synd om honom och vi hittade ingen som ville ta dit sin häst för nån vecka så han fick gå själv tills dem andra Hästarna kom,men han verkade inte bry sig nämnvärt.
Fast dem är ju flockdjur så dem ska ju inte gå själva egentligen.

Jag vet, båda mina har gått ensamma 8 dagar var utan nära kontakt med andra.

Tack för alla åsikter. :bow: Nu känner jag mig i alla fall som en lite mindre hemsk människa. Hon ska släppas nästa vecka, annars får hon ändå gå ensam på hemmaplan och det är väl inte mycket bättre det. Bara att hoppas att det går väl.

Håller tummarna! Det ska nog gå bra! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 946
Senast: Unafraid
·
Hästvård Eftersom jag blivit med hingst är jag väldigt nyfiken på hur andra håller sina hingstar. Är det fortfarande så att det direkt innebär...
2
Svar
25
· Visningar
5 521
Senast: Dopy
·
Hästvård Vår gamla sjukliga häst har alltid varit ranglåg och oftast blivit utstött i flock . Det har gjort ont att se. Ibland har hon hittat en...
2
Svar
30
· Visningar
4 110
Anläggning Jag har hamnat i ett dilemma,skulle gärna vilja höra hur du skulle resonera och göra. Står på ett jättetrevligt stall som funderar bra...
Svar
14
· Visningar
1 395
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama