Sv: Paddock

vadå nåt lurt?
och vad ska jag berätta om min häst ? jag trodde detta var en sida som människor vill hjälpa en på , men jag tog nog fel .

Jag tycker du ska lämna tillbaka Kanel och köpa en ponny som är ärlig och som du kan ha kul med. Detta är inget problem som vi kan lösa på ett internetforum.

Jag har en fin ponny till salu, han heter Kardemumma. PMa mej om du vill köpa han.

mina föräldrar gillar inte hästar. men kanel står hos den förra ägaren fortfarande för jag känner dom . och dom vet inte heller varför han är som han är. och vad uttrycker jag mig som då? en ett åring eller?

Nej, som en äldre som försöker verka yngre.

Jag tycker du ska lämna tillbaka Kanel och köpa en ponny som är ärlig och som du kan ha kul med. Detta är inget problem som vi kan lösa på ett internetforum.

Jag har en fin ponny till salu, han heter Kardemumma. PMa mej om du vill köpa han.

Byt Kanel mot Kardemumma, det var ju lite kul ju!:D

JAG ÄR 13 ÅR OCH TÄNKER ALDRIG SÄLJA KANEL VAR SOM ÄN HÄNDER, HAN ÄR MITT LIV OCH VI ÄLSKAR VARANDRA . TROR NI DÅ ATT JAG BARA SÄLJER HONOM ELLER? VARFÖR SKULLE JAG VARA NÅN ÄLDRE FÖR?:confused: VAD ÄR DET SOM NI FÅR FÖR ER ATT JAG ÄR ÄLDRE?
EN SAK SKA NI HA KLART FÖR ER. JAG TÄNKER INTE SÄLJA KANEL INTE ENS NÄR JAG BLIR FÖR STOR FÖR HAN , DÅ SKA JAG HA KVAR HAN SOM SÄLLSKAP FÖR NÄR JAG INTE KAN RIDA HAN MER SÅ ÄR HAN GAMMAL .

Min kompis 3-åring betedde sig precis sådär. Men efter mycket jobb,tragglande mm så går det riktigt bra i paddocken nu. Vi tror att han helt enkelt inte fattar vitsen med paddocken eller tycker det är tråkigt. Om jag var du skulle jag rida i paddocken max 1/v och kräva lite mer av honom varje gång, om det så är att gå ett varv ena veckan och 2 varv andra veckan.

Jag red i paddocken förra veckan , och kanel gick mkt bättre då han stannade inte lika mkt .

Till alla som ifrågasätter jenfa_: Vad är det för nåt sätt? Det här är en ung tjej som behöver hjälp med sin ponny, då behöver man väl inte skrämma bort henne från sidan när det finns så mkt kunskap här inne, eller hur?
Fattar heller inte vad som är så misstänksamt eller lurt heller, troll brukar vara tydligare..

Jenfa_: Hur betedde sig ponnyn när ägaren red honom? Kan du inte be henne hoppa upp i paddocken och se vad som händer?
Bestämmer Kanel i andra situationer eller är bråkig?

jag rider med den andra ägaren ibland så hon får rida han lite , och när vi kmr till paddocken så står han mer stil där än han gör med mig ..

Det är inte så lätt att svara henne när vi inte får svar på våra frågor. Som 13åring bör man ha ett lite större ordförråd så att man kan förklara vad man menar och inte ge svar som består av en mening, utan stor bokstav och punkt.

eh ?? jag behöver inte er hjälp mera som bara är dumma mot mig , men ni som har gett mig råd ska veta att kanel har börjat gå :D idag red vi utan att stanna och han var jätte pigg :D tack alla snälla personer , och jag tror att ni vet vilka jag menar som är snälla ;D:banana::):rofl::love::p:bump:

Är det staket runt paddocken och en grind som går att stänga?
Släpp honom isådana fall i paddocken med bara grimma på sig. Gå ut utanför staketet och smacka på.
Jag tror inte att han kommer står där hela dagen. Om han nu gör det (står still efter du väntat i typ 20 min) lägg fram hinder läskiga saker och gå runt själv i paddocken så kanske han följer med.
Se till att vara där någon tid då du inte stör andra som kanske vill rida.

Låter lite som att du går in i paddocken med honom och försöker en gång och sedan ger upp. Om du nu gör det så vinner din ponny hela tiden och slipper bli riden. Tjata, tjata, tjata! Ponnyer kan vara envisa, men låt honom inte vinna för det!

Lycka till :)

Det var roligt att höra att ponnyn börjar förstå. Lycka till! Min äldsta styvdotter hade precis samma problem med sitt varmblod, men är man tillräckligt envis ger hästen sig nog till slut, och då är det bara beröm och åter beröm som gäller.

Och till alla mindre vänliga retsamma personer i denna tråd: Jag har en trettonåring hemma. Hon skulle skriva precis som Jenfa. Jag tycker inte det är ett dugg konstigt och om ni inte har konstruktiv hjälp att komma med, gör som jag gjort hittills, läs och lär av de som kan mer!

Jag får bara lust att göra som en sådan där skämtteckning ni vet, en lång pinne med en morot på framför nosen på hästen och berömma när den tar ett steg framåt för att få tag på moroten, men det funkar nog inte:D Vi provade aldrig på dotterns varmblod.

Vad roligt att det går frammåt, låt aldrig kanel få ta kommandot över dig, ge dig upp även om det betyder att du ska släpa runt han ett extra varv...:smirk:

Eller jag var å tränade på Strömsholm med en av mina pollar för flera år sen, å då tyckte tränaren (PW) att han var lite slö i bakbenen och lat, så han sa "tryck in sporrarna å rör om"!:D Alltså det låter kanske grymt men det var ju inte riktigt så han menade, (råttan var en jättemaffig häst mot mina små pinnben) Men iallafall prova å tryck till han med ett par sporrar, så han förstår att du bestämmer.

Longera mycket och löshoppa så kanske han tycker att det är roligare. Variera arbetet oxå så det inte blir långtråkigt, använd färgade bommar på backen mm

Lycka till :bump:

Liknande trådar

Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 398
Senast: Cs218
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Lutten
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 116
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 826
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar