Sv: Paddock

Jenfa_ har du pratat med någon vuxen om det här? Vad säger de? Antagligen är han bara van vid att få göra som han vill och vet att han kan komma undan genom att stå still. Om han är frisk då alltså.
tips: klicka på "snabbsvar" i jenfa_s inlägg som du vill svara på så kommer svaret automatiskt till jenfa_ nu skrev du till mig..

brukar leda honom i en paddock o kollat upp om han har ont

Jag har testat med allt ni har sagt nu . och inget har funkat. och ingen tränare vill komma till kanel dom har inte tid att åka till en person. och jag vill ju helst att kanel börjar gå i paddocken där jag rider han , men ska försöka med massa saker . han måste ju nån gång fatta att han måste gå

Jag och min kompis ska göra det, men när nån ledar han så står han fortfarande still , men vi ska longera han i helgen tror vi

hur länge har du ägt hästen? Låter som han har fått gjort som han velat innan..

köpte hästen för tre veckor sen , men hade ridit den i ett halv år innan .. idag gick han faktist i paddocken , fast du var hans kompis framför han och ledde han kan man säga

Och jag stör mej på dem som stör sej. Du ser ju att inlägget inte är till dej? Är det nåt jag har missat? Plingar det till i datorn när någon svarar på dina inlägg?
Jag vill inte skapa en konflikt, men varför är det så störande när du ser att inlägget in är riktat till dej?

För att det ibland är väldigt lätt att missa även fast det för en del är helt uppenbart att det inte är riktat till denna och så kan det bli värsta kaoset (vilket kan vara lite kul att läsa ibland :D ) Många inlägg men ingen fattar nåt :D

Jenfa__ - Fortsätt ta hjälp av kompisen och ha den som draghjälp i paddocken allt eftersom kan man försöka ride bort från kompisen. Se till så ponnyn lyssnar på dig och försök göra lite kul saker i paddocken. Har du hoppat nån gång inne i paddocken?
Ibland kan man luras lite genom att ställa upp några små hinder. Ponnyn blir lite taggad och tycker det är roligt så kan man börja kräva igenom lite saker. ta ett skutt och sen dressyra lite.
Lycka till :D

kanel hoppar absolut inte i paddock . han är rädd för färgade bommar och naturfärgade :/

:confused::confused::confused:

jag skulle gå in i paddocken och be hästen stå still (det gör den ju så bra! :). Sedan när hästen rör sig och tröttnar på att stå skulle jag försöka att i precis det läget lägga till en skänkel och ha lång tygel och vara med på det, precis som om det var det vi båda tänkt hela tiden - att först stå still och sen ta steg framåt (eller vad det nu blir - oavsett hur många). Tänker hästen stanna igen så gör halt innan den hunnit stanna (bara tänkt att nu slutar jag att gå...). Så att ni är överens. Det är ingen idé att bråka med en häst som inte fattar och vill, men då kan man faktiskt gå över på "hästens sida" och hänga på ett tag, låta hästen visa och du försöker känna av vad den ska göra och ge samma kommando som om det var du som sa åt den. Till slut blir hästen uppmärksam på dig (ni blir ett team) och när du lägger till skänkeln så går den (den tror att det är sin egen idé). Kräver tålamod om det ska funka men ger bra resultat.

tack wentona . det ska jag försöka det låter som är bra ide tkr jag :;):bump::p

Finns det inga föräldrar med i bilden? Vad säger de och kan de inte hjälpa det.

Nu får väl jag på skallen, men du utrycker dig inte som en trettonåring i alla lägen.....

Kan du inte berätta lite mer om dig och din häst.:angel:

Finns det inga föräldrar med i bilden? Vad säger de och kan de inte hjälpa det.

Nu får väl jag på skallen, men du utrycker dig inte som en trettonåring i alla lägen.....

Kan du inte berätta lite mer om dig och din häst.:angel:

Mmmmm, jag börjar också undra om det är nåt lurt :D

kan du inte be någon longera hästen i paddoken,när du sitter på ryggen och knappt håller i honom? har samma problem med en häst hemma, dock i ridhus. så säj gärna till hur du löser det. Vi vet ju dock orsaken till varför hon inte vill gå in där, så det blir ju lite lättare för oss :)
(har dock inte börjat arbeta med henne nu då vi ej har tillgång till ridhus för tillfället) Lycka till!

mina föräldrar gillar inte hästar. men kanel står hos den förra ägaren fortfarande för jag känner dom . och dom vet inte heller varför han är som han är. och vad uttrycker jag mig som då? en ett åring eller?

Liknande trådar

Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 579
Senast: Cs218
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 137
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 045
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar