Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Min hästa ska gå på bete i tre veckor nu utan att någon rider honom. Hur ska jag sätta igång honom sen. För man börjar ju inte med att...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: Invinciblestables
·
  • Låst
Ridning Böcker Baucher, Francois : The Man and his Methods, ej på svenska Branderup, Bent : Akademisk Ridkonst Ridning på...
Svar
0
· Visningar
1 830
Senast: IngelaH
·
T
Träning Jag har en varmblodsvalack som är 8 år. Köpte honom i höstas och han togs av banan för ganska exakt ett år sedan. Han är tävlad i både...
2
Svar
21
· Visningar
2 494
Senast: TantStrul
·
C
Träning Har precis köpt en liten trevlig arabvalack, 11 år, han är ordentligt riden o skolad o tränad regelbundet, men sista året har han...
Svar
4
· Visningar
2 416
Senast: CalleNy
·
F
Träning Min skötponny nafsas ibland. Det händer även att han Biter om han kommer åt och får även för sig att hålla kvar ibland men han gör det...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: CoNo
·
A
Träning Oh jag är så ledsen... Har egentligen ett jobb som jag trivs jättebra med och jag gillar mina arbetskamrater men vi har så olika...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 711
Ridning Kan ju börja med att skriva att jag inte är någon AR ryttare... men ska testa på en clinic i sommar och rida 6 träningspass. Men man...
Svar
11
· Visningar
1 162
Senast: pink_angel
·
M
Träning På vår skola har vi ett halvblodsföl(hingst) som blir lett till och från hagen i stigbett. Tycker att det är fel att lösa problemet på...
2
Svar
31
· Visningar
4 243
Senast: Mandaz
·
Ridning Jag beställde Pluvinel på Bokus, men den var slut. Är det någon som vet var man annars kan få tag på Pluvinel i Sverige? (Jag hittade på...
Svar
6
· Visningar
1 094
Senast: via
·
Träning Någon som har några tips på hur det kan gå att lösa på ett bra vis? Det gäller en av mina hästar, 2-årigt connemarasto, som är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 230
G
Träning Min häst får lite panik när jag stänger igen släpet. Har ett UME-släp, lilla modellen. Det är ett fönster mitt fram men inga på sidorna...
Svar
8
· Visningar
1 125
Senast: marie ireholt
·
E
Träning en liten fråga bara, när ni är ute och rider..pratar ni med hästen,sjunger ni eller sitter ni helt tysta?? vad är bäst egentligen?
5 6 7
Svar
133
· Visningar
8 198
Senast: flurrizen
·
Träning Jag är helt chockad fortfarande, jag vet inte vart jag ska ta vägen eller göra. Kvällen började så bra med att vi lastade den ena...
Svar
12
· Visningar
1 403
Senast: Masec 97
·
F
Träning Hej Har ni några tips om någon kurs/träning över en helg man kan åka tillsammans med sin häst och för ledarskaps-/kommunikations-...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: northang
·
E
Träning Nu har nya hästen varit hos mig i två veckor. Vi har tagit det väldigt lugnt med henne eftersom hon tidigare inte bytt hem på 11 år, och...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: Egonson
·
Träning vart hittade ni eran häst? bekanta annons eller så? Blir tokig på detta har haft annonser ute svarat på annonser osv men de finns juh...
2
Svar
38
· Visningar
6 110
Senast: Suss
·
G
Träning Nu är det så här att min lilla islänning Globban är lite svårfångad i hagen hon vill inte gärna följa med in. Jag har haft henne sedan i...
2
Svar
32
· Visningar
2 377
Senast: skuggi
·
R
Träning Pga skolan har jag ridit min häst lite sporadiskt, så att säga men har nu börjat rida för tränare och vill öka min häst kondition och...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Ellyne
·
J
Träning Hej någon som har några bra tips till min svår lastade:crazy: häst
2 3
Svar
47
· Visningar
5 535
Senast: Fina
·
Träning Sitter och funderar på att ev skaffa en medryttare till min ena pålle så jag blir lite avlastad någon dag i veckan, då jag känner att...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 919
Senast: isafore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar