Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning Min häst hade inte gått så mycket innan hon kom till oss i april, då hade hon stått nästan hela vintern. Nu har hon mer muskler och mer...
Svar
2
· Visningar
958
Senast: Belethien
·
L
Träning Hejsan. alltså jag vill inte ha råd på olika sätt och övrningar att träna på. Utan jag vill veta vad ni gör de gånger ni håller på med...
Svar
17
· Visningar
1 423
Senast: Belethien
·
T
Träning hejsan! i veckan när jag red min medryttarhäst och skulle träna på galoppfattningar vägrade hon plötsligt att fatta höger galopp. i...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: tjohej
·
E
Träning Har en f.d travare på lån här i sommar. Hyrde henne i fjol också, men då fick jag bara gå med henne, eftersom ägaren nog tyckte vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 061
Senast: Eccentric
·
U
Träning min häst är van och har i stort sett alltid åkt brett. nu är de så att jag får inte tag i någon transport med lång bakbom så ja kan...
2
Svar
37
· Visningar
2 048
Senast: Ellinor *
·
A
Träning .. hur funkar de? Då menar jag självklart att hästen har kompisar i hagarna runt omkring och inne i stallet. Men hur funkar det för...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
17 535
Senast: Stina_Julle
·
L
Ridning lägger denna tråd under klassisk ridkonst för det är där mina ambitioner är... "upptäckte" idag att jag gör halt med tyglarna :o...
2
Svar
25
· Visningar
2 119
Senast: Sofia
·
Träning Jag blir så ledsen när man åker förbi hagar, INTE BARA EN UTAN FLERA HAGAR utan någon skugga att vara i. Hästarna går på fält. Igår...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 757
Senast: Sanoh92
·
S
Träning Jag tänkte börja med longering så smått för att lära in röstkommandon på min åring, men vill inte göra det med träns och bett, så jag...
Svar
1
· Visningar
1 081
Senast: Noa
·
L
Träning Jag har ett Islandsto..tänkte fråga er dressyrfolk hur man kan göra för att få hästen mjukare och lydigare ? Hon är egentligen jättemjuk...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Lipurtà
·
Ridning Är inte så bra på ksillnaderna i dessa ridstilar. Men det jag undrar är: Om det nu är ridning man gör, varför är kör/vagnsraser så...
16 17 18
Svar
341
· Visningar
21 241
Senast: KungTulle
·
Ridning Jag måste bara få skriva av mig- är helt lyckohög:D Jag har i fyra år slitit som en tok med omskolning av min bruksnordis...
2
Svar
24
· Visningar
2 384
Senast: Surprice
·
Z
Träning Funderade på hur gamla barn är när dom börjar rida. Det finns ju på en del ställen "ridlekis" för de minsta innan de börjar "på...
2
Svar
25
· Visningar
4 854
Senast: majola
·
C
Träning Tjah! Jag rider en ponny några gånger i veckan, och jag har ett problem. Jag har så svårt att hålla stilla mina skänklar i...
Svar
8
· Visningar
2 476
Senast: speciell
·
Träning Jag var och tittade på finalerna i Hornsundspokalen och Kungakannan, det som slog mig var vilken skillnad i formen det var på...
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: elle12
·
M
Träning Jag har släppt mitt 8-åriga arabsto på bete.Hon har alltid varit lydig och litat på mig.Jag har NH-tränat henne mycket.Nu sen hon kom på...
Svar
3
· Visningar
925
Senast: marie ireholt
·
I
Träning Jag är lite ny här så jag vet inte om jag hittat rätt forum. Jag är uppfödd med hästar och jag antar att det sitter i ryggmärgen men de...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: Page
·
E
Träning Tror tråden ligger väldigt mkt fel :P.Men moderatorn får flytta på den om den inte passar här =). Är det e bra sätt att få nya fina...
Svar
8
· Visningar
1 381
Senast: Page
·
N
Träning Jag har en unghäst på 4 år som jag jobbar med. Har ingen paddock att träna i utan det blir mest i skogen. Han behöver bygga upp...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: whitetrash
·
Träning Visste inte redigt var jag skulle lägga den här tråden, menmen. Det är så att jag ska visa en åring (sto) i sommar, men jag vet inte...
Svar
1
· Visningar
1 191
Senast: cafu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama