vad säger ni till hästen?

Sv: vad säger ni till hästen?

När jag rider ensam brukar jag prata om allt mellan himmel och jord :p
Jag säger nog i princip allt jag tänker.......Hm hoppas ingen har hört mig för då blir de väl doktor nästa :angel:

Jag småpratar alltid med min häst när vi rider ut,
men på ridbanan försöker jag att inte prata (vilket är svårt för jag är pratglad:angel: )
förutom beröm osv. (:

Haha rolig tråd!

Händer VÄÄÄLDIGT ofta att jag sjunger typ "Hakunamatata" eller andra disney-låtar :angel: eller så frågar jag den ofta vart den har lust att rida, vad den vill göra när vi kommer hem eller andra små roliga saker :D tycker det är kul att ha nån o prata med :banana:

Bäst är väl det man trivs bäst med?

Jag brukar göra lite allt möjligt. Numera är det mest prat. Om det som händer, bara prat om nuet, frågar om vi ska trava,bagateliserar hans nojjor och säger åt honom när han går till överdrift. Bara pratar på.

Jag pratar eller sjunger alltid när jag rider eller är ute och går med dem. Vad jag sjunger beror helt på vilken häst jag har för tillfället. Min gamla hingst te x gillar bara julsånger! Gläns över sjö och strand är en av favoriterna. När jag sjunger den så har han öronen fram och visar bara ett så glatt beteende men om jag sjunger något annat som en disckolåt då lägger han öronen bak och rynkar hela mulen. Tycker han den är riktigt illa så slår han med huvudet. Kan ni tänka er vad folk glor när jag och "Bosse" är ute och jag sjunger santa lucia eller dylikt?:D

Speciellt nu när det är 30 grader varmt!!!!

Jag brukar också prata när jag rider själv..tror att min häst tycker om de;) ja pratar typ om allt och inget;) heh men det är mysigt;)

Smackar för att han ska gå snabbare, pro:ar för han ska lugna sig, berömmer med rösten och sjunger om han är nervös :D

jag brukar både prata med hästen och sitta och sjunga:o:D vet inte om det är positivt men...

kl
Ojoj vad vi pratade förra ridturen, det blir bara värre och värre :angel: Babblade på skitmycket.
Sen på väg hem red vi förbi en hage med en häst som tittade på oss och när ponny såg det fick hon damp och började galoppera/trava därifrån jättesnabbt och var helt stel och löjlig. Och jag typ låg barbacka över hästen och skrattade åt henne och kunde inte sluta på aslänge :angel:

Tur att vi så sällan möter någon, folk skulle tro att vi var helt dumma i huvudet :rofl:

jag sjunger(försöker sjunga lågt... men ibland så sjunger jag nog så att alla hör mej runt omkring :P ) eller nynnar och småpratar

Haha rolig tråd!

Händer VÄÄÄLDIGT ofta att jag sjunger typ "Hakunamatata" eller andra disney-låtar :angel: eller så frågar jag den ofta vart den har lust att rida, vad den vill göra när vi kommer hem eller andra små roliga saker :D tycker det är kul att ha nån o prata med :banana:

haha samma för mej.. Hakunamatata är en favorit! folk måste tro att man är sjuk när man kommer ridandes/körandes å sjunger "det är ord som är braaaaaaa":angel::rofl:

berömmer,använder grova ord när han beter sig "illa",som i dag tex
ditt jäkla pucko vad fan håller du på med:angel::o:D

kan tillägga att han inte va sig själv idag helspänd och fjompade sig så in i bängen:mad:

men för det mesta brukar det bli snälla ord,tex: åh vad du är duktig,du vet att du är mattes prins va:love::D

Både pratar och sjunger.
Han lyssnar bra. :)
Hoppas ingen annan hör mig bara, då måste dom tro att jag är knäpp. :D

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 674
Tjatter Vilken typ är ni på personalmöten? Den som pratar oavbrutet eller den mer tysta typen? Jag är mer den tysta typen och min chef tycker...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Mirre
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 385
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar