Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

O
Träning Jag läste nyligen en bok om ridning och rädsla och i den stod det att ett bra sätt att förebygga sin rädsla är med kunskap. Att veta hur...
Svar
2
· Visningar
1 131
Senast: Hansi
·
P
Träning För c.a en vecka sen fick jag hem en ny häst. Det är en jättevacker liten tjej på 3år. Hon är toppen att gå ut och gå med och rida ut...
Svar
10
· Visningar
1 195
Senast: Sevlan
·
A
Träning hur långt mellanrum ska man ha mellan bommarna när man 1 travar över bommar, 2 galopperar över bommar 3 när man hoppar? jag vet att det...
Svar
6
· Visningar
1 589
Senast: Linda.B
·
B
Träning Hur gör ni när ni ska börja leda föl i grimma? Har ett föl som jag börjat träna ha grimma på sig och har testat att leda honom en...
Svar
13
· Visningar
7 914
Senast: elle12
·
Träning Det är hur man använder sig utav sin intelligence... Lägger in denna bild för att visa hur en liten skit kan vinna både fysiska och...
Svar
5
· Visningar
1 287
Senast: Sammet
·
Träning Är det någon som provat en sån här? http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/1226 Min häst får täckena sönderbitna av...
Svar
2
· Visningar
1 334
Senast: BeastieBabe
·
U
Träning hur sätter ni grimskaftet i tränset då när ni leder så? i båda bettringarna eller bara i ena? kedja eller vanligt? hur är bäst att...
2
Svar
20
· Visningar
9 002
E
Träning Undrar en sak under en längre tid har jag ridit en häst som man prktiskt taget kan säga att den är min eftersom att det är jag som tar...
Svar
15
· Visningar
1 220
Senast: Emiralda
·
Träning Hej! Hade lektion för en NHtränare i förra veckan. Det var intressant att få göra praktiska övningar från marken för tränare. Tidigare...
Svar
17
· Visningar
1 316
Senast: CoNo
·
A
Träning Min hästa ska gå på bete i tre veckor nu utan att någon rider honom. Hur ska jag sätta igång honom sen. För man börjar ju inte med att...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: Invinciblestables
·
  • Låst
Ridning Böcker Baucher, Francois : The Man and his Methods, ej på svenska Branderup, Bent : Akademisk Ridkonst Ridning på...
Svar
0
· Visningar
1 829
Senast: IngelaH
·
T
Träning Jag har en varmblodsvalack som är 8 år. Köpte honom i höstas och han togs av banan för ganska exakt ett år sedan. Han är tävlad i både...
2
Svar
21
· Visningar
2 490
Senast: TantStrul
·
C
Träning Har precis köpt en liten trevlig arabvalack, 11 år, han är ordentligt riden o skolad o tränad regelbundet, men sista året har han...
Svar
4
· Visningar
2 416
Senast: CalleNy
·
F
Träning Min skötponny nafsas ibland. Det händer även att han Biter om han kommer åt och får även för sig att hålla kvar ibland men han gör det...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: CoNo
·
A
Träning Oh jag är så ledsen... Har egentligen ett jobb som jag trivs jättebra med och jag gillar mina arbetskamrater men vi har så olika...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 711
Ridning Kan ju börja med att skriva att jag inte är någon AR ryttare... men ska testa på en clinic i sommar och rida 6 träningspass. Men man...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: pink_angel
·
M
Träning På vår skola har vi ett halvblodsföl(hingst) som blir lett till och från hagen i stigbett. Tycker att det är fel att lösa problemet på...
2
Svar
31
· Visningar
4 243
Senast: Mandaz
·
Ridning Jag beställde Pluvinel på Bokus, men den var slut. Är det någon som vet var man annars kan få tag på Pluvinel i Sverige? (Jag hittade på...
Svar
6
· Visningar
1 092
Senast: via
·
Träning Någon som har några tips på hur det kan gå att lösa på ett bra vis? Det gäller en av mina hästar, 2-årigt connemarasto, som är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 207
G
Träning Min häst får lite panik när jag stänger igen släpet. Har ett UME-släp, lilla modellen. Det är ett fönster mitt fram men inga på sidorna...
Svar
8
· Visningar
1 124
Senast: marie ireholt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama