Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning lite pinsam fråga....men jag rider enbart i skog o mark, har aldrig gått på någon ridskola,har börjat att rida lite med min granne nu o...
Svar
4
· Visningar
855
K
Träning Jag har en häst som är riktigt bestämd av sig och stönig. Han har ett ganska sturskt temperament och är ofta den som är ranghögst i...
Svar
6
· Visningar
1 748
Senast: Libertas
·
Ridning Det diskuteras vitt och brett här på dressyrforumen och kanske går vågorna högst här på Klassisk Ridkonst. Tyvärr är det ofta samma...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 005
Senast: caballus
·
S
Träning :DHejhej jag har problem med alla blinningar (eller hur det stavas) Hemma hos mig.. Så fort man kommer utanför stall dörren kommer dt...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Immer
·
Träning Jag och min syster har en plan för nästa sommar, som vi nu vill ska vara mer än en dröm - vi vill verkligen genomföra det! :banana: Vi...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: Ellyne
·
S
Träning jag rider en gammal travare(7år) som uitne kan så mkt! Har du några bra tips på övningar? han lixom.. faller inåt asså lutaer sej...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: Djurjouren
·
R
Träning Tror inte denna ligger rätt men jag har en fråga anyway. Kan en valack gå med ett sto och dennes ettåring som inte är avvänjd? Dum...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Rebecka
·
S
Träning Har ett fullblodssto på 2 år, hon är ca 161 cm nu. Kommer hon att växa mer? Vet att fullblod är avlade för att vara färdiga när de är...
Svar
7
· Visningar
844
Senast: kimsan
·
M
Träning Panik så här i sista sekunden. Har två åttaåringar som rider min häst en dag i veckan och får lära sig grejor och så där. Nu har det...
Svar
12
· Visningar
1 561
Senast: PeggyZou
·
B
Träning Det känns som om jag inte sköter om min häst odentligt (stavning??) jag har inte åkt ut någonting denna vecka (har en halvfodervärd och...
Svar
19
· Visningar
1 862
Senast: Beccan
·
Träning Behöver lite tips och råd om min häst... Hoppas jag kan få det här. Har två islandsvalacker varav den ena jag nu har lämnat ut till en...
Svar
12
· Visningar
2 817
S
Träning Nu ska jag börja sätta igång hästen efter att den har fått vila efter skada + sommarvila. Hur ska ja lättast börja och hur fort törs...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: tenesie
·
Träning Jag kommer att få hem en häst som är ganska omusklad och inte i kalaskondition, men det kommer jag ju bygga upp tids nog. Det är bara...
Svar
9
· Visningar
3 774
Senast: lillaana
·
V
Träning Min häst tappar skor ganska ofta, han blir sällan öm och därför brukar jag kunna rida lite lugnt. I tisdags tappade han vänster framsko...
Svar
2
· Visningar
2 368
Senast: Bison
·
T
Träning Kan man ha en rädsla för ridning och bråkiga hästar men ändå vara hästägare och få det att fungera? Som många vet har jag inte haft...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 963
Senast: Zab
·
M
Träning Har fått ett erbjudande om att tinga på ett frieserföl. Har träffat både hingsten och den blivande modern. Båda var lugna som filbunkar...
Svar
6
· Visningar
1 251
·
C
Träning Hur håller man händerna/fingrarna vid "två tyglar"? Finns det bild, eller bra förklaring? :D Är bara nyfiken.
Svar
6
· Visningar
815
Senast: bigganl
·
F
Träning Kan man ha helt olika storlek på hingstar som går ihop? Dvs kan en stor halvblods-åring gå med en liten ponnyåring? Eller blir...
Svar
6
· Visningar
961
·
C
Träning Hejsan allihoppa! Jag har en fråga... ...jag har INGEN aning om hur man får hästen i riktigt stadig form... asså jag vet ju grunderna...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: Ellyne
·
M
Träning Gissar på att jag lagt tråden rätt, annars får den flyttas. Ska iväg med min häst i sommar, ca 13 mil (?) och en vän ska ha med sig...
2
Svar
32
· Visningar
3 988
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar