Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Ridning En del av er minns den lååånga fyrtakts galopptråden - startad av Schameless tror jag. En del med fasa och andra med fniss:angel...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 829
Senast: Zahlo
·
Träning Hur har ni det i stallen runt om i Sverige, har ni rida-ut-sällskap? Jag står som enda privathästägare på en ridskola för tillfället och...
Svar
18
· Visningar
1 174
Senast: Piraja
·
Träning Efter lååång väntan, mycket nervositet och massor av pyssel med allt som hör till har vår lilla hingst landat. Han föddes i torsdags...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: Pettsson
·
Träning Har förstått att det i detta forum finns gott om förespråkare till lösdrift men jag skulle gärna vilja se lite olika åsikter detta. Med...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 991
Senast: Nicke
·
Träning Videorna visar vad "NH" kan resuktera i, samt även steg för steg utveckling. Jag kommer posta fler videor, när de är klara...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Koltinna
·
E
Ridning Hej, jag har starka funderingar på att skaffa häst igen och då jag precis hann börja med inkörningen och akademiska utbildningen av...
Svar
14
· Visningar
1 315
Senast: Gast
·
Träning Jag är ny på Bukefalos och blev väldigt tveksam när jag läste alla nålade trådar på NHsidan. Verkar som om det varit mycket strul... Så...
Svar
3
· Visningar
691
Senast: skuggi
·
Träning Hej allihop, Har blivit tillfrågad att rida en bråkig ponny ca 1-2 dagar i veckan under en kort period då den slänger av sina ryttare...
Svar
7
· Visningar
2 167
Senast: murran
·
T
Träning Hej! Nu har jag ridit min lilla nordsvensk Tova ett tag och det är dags att börja hoppa:bump: . Jag har skrittat och travat henne på...
Svar
6
· Visningar
1 210
Senast: lata_ungen
·
P
Träning Hej! Har en 12årig häst som ryggar till och från under ridpasset. Det första man hoppar upp så ryggar han för att försöka få av en men...
Svar
11
· Visningar
2 040
Senast: cristobal
·
Träning Jag har jävla problem som jag måste ta itu med. En häst i stallet där jag hjälper till (travstall) är extremt argsint. Idag när jag...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: Belethien
·
B
Träning Jag ska vara ansvarig för en caprillitävling (klubbnivå) i höst och kan knappt vänta med att börjas planera :D Ni som har ridit...
Svar
15
· Visningar
5 932
M
Träning Hej jag ska åka på ridläger på måndag och vara där i 3 dagar.Det är ett islandshäst läger och jag undrar om det är någon som har lite...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Annna_91
·
Ridning /Omstartad av moderator, då ursprungstråden till viss del tappat tråden :bow:.
Svar
7
· Visningar
1 202
Senast: Ökenvind
·
Träning Jag har fått hem ett litet ettårigt arabsto. När vi skulle hämta henne hos förra ägaren tog det 1,5 timme att få tag i henne i boxen...
Svar
19
· Visningar
1 257
Senast: sissu
·
M
Träning hej! jag har en 12 årig valack som inte kan stå still när jag ska hoppa upp. Jag har provat de saker jag kan komma på för att få honnom...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: Mutafarij
·
T
Träning Jag har en häst som växt ur sadeln, kan man rida barbacka hela tiden?Tänkt på att köpa "barbacka sits" som är en gjord som man spänner...
Svar
15
· Visningar
1 892
Senast: Yrja
·
I
Träning Någon som har något bra tips om att bygga upp konditionen förutom tempoväxlingar ? :bump: Skulle behöva några tips :)
Svar
14
· Visningar
991
Senast: Igelkottee_
·
C
Träning Jag är en hoppryttare ut i fingertopparna men skulle behöva hjälp med dressyren. Jag har en femårig valack som jag red in som sen...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Carino mi Amor
·
Ridning Bilderna är utklippta ur filmerna, som jag visade på gnägg då månadsskiftet april - maj. :bow: Eftersom jag med min sits, pga...
Svar
16
· Visningar
1 769
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka