Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade ju främst velat att hästan gick med frivilligt såklart. Annars hade jag tagit i pannluggen eller manen. Ffa på en fjording som är så lagom liten och ofta har en del lugg. På en håröm häst hade jag använt en tröja eller ngt att ha runt halsen på hästen.
En lös häst utan grimma leder jag med vänster hand på nosryggen och höger hand i manen, på nacken eller på manken. Då kan man böja halsen lite mot sig om hästen blir stark och går iväg.
KL
Usch, det var otacksamt! Du skulle ha svarat att du skulle komma ihåg att inte hjälpa till nästa gång du såg den då så att personen fick sig en tankeställare!
Man ska absolut inte bremsa hästar i öronen.Man kan skada dom rätt bra sen dessutom får man en häst som är rädd om huvudet.
Inte alls...:smirk:
Det är en skröna som mycket annat när det gäller bremsning.
AM
Jag tog lindrigt tag med vänsterhanden över nosen och ett rejält tag i örat med högerhanden. Folk är så pjoskiga,en människonäve kan knappast göra en skinn och broskbit (örat) särskilt mycket illa....
Hade god lust att berätta hur bremsarna ser ut i amerika.....
Vid tidigare rymningar har jag snurrat en jacka runt halsen på hästen, en annan gång använt mitt bälte till samma sak.