Ni med lastproblem

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ni med lastproblem

Jag har frågat ganska många gånger i tråden om alternativen, det kan vara kul att höra en beskrivning av dem, samt en motivering till vad som gör dem bättre.
Och jag har svarat att du ska ta och gå en kurs (om du är intresserad av att lära vad NH är). Finns ingen anledning att varken jag eller någon annan ska använda vår tid och kunskap till att undervisa dig gratis. Vi har själva betalat kursavgifter mm för våra kunskaper.

Du ska förresten vara försiktig med att beskylla Sammet och mig för att "utmåla något som en religion och det enda rätta sättet". Fr a som du verkar helt MR-frälst och okritiskt sväljer allt du ser och hör honom göra och säga.

LIA

Senast ändrad:

Uppriktigt sagt, så struntar jag i om du litar på mig eller inte. Det har inte ett dugg med detta att göra!
Den person (om den existerar?) du berättar om är en officiell person i hästsammanhang, och är som sådan varken anonym eller immun mot kritik.
PS! Jag ser att du är aktiv på tråden just nu. Så bra, då förväntar jag mig ett PM plus ett snabbt svar på mina frågor. DS

Glöm det, LIA. Det var ingen svepande anklagelse utan en erfarenhet relevant i sammanhanget och jag beskrev den precis så som den var. Namnet är ointressant. Om jag avslöjade det via PM, vad skulle du göra då? Konfrontera personen i fråga? Det kan ju tom vara du, jag vet ju inte vem som döljer sig bakom ditt nick! Jag gillar inte att pm:a sådant till anonyma personer.

Med NH-tränare menar jag en person som är verksam och utbildad inom NH och undervisar andra. Jag ursäktar om jag använde fel terminologi.

Och jag har svarat att du ska ta och gå en kurs (om du är intresserad av att lära vad NH är). Finns ingen anledning att varken jag eller någon annan ska använda vår tid och kunskap till att undervisa dig gratis. Vi har själva betalat kursavgifter mm för våra kunskaper. LIA

Aha. Din expertis kostar. Ja, men då ska jag inte be om någon alternativ metod. (Och den finns säkert beskriven ändå på NH-forumet, helt gratis.)

Fr a som du verkar helt MR-frälst och okritiskt sväljer allt du ser och hör honom göra och säga.
LIA

Till skillnad från dig så har jag sett honom jobba med hästar LIVE. Jag har läst hans böcker och jag har en vag idé om hur han jobbar PLUS att jag har sett den grimma som han använder på en häst IRL. Då är det lättare att göra en vettig bedömning om huruvida den är skarp, tex. Jag är absolut inget fan, jag gick dit för att jag var nyfiken, och blev positivt överraskad. Men när du insinuerade att Soraya skulle ha varit en "MR-show" reagerade jag, för jag visste att det inte var så.

Fantastiskt förresten att du har fått en massa gratis kunskaper i den här tråden om MR:s metod! :idea:

Om jag avslöjade det via PM, vad skulle du göra då? Konfrontera personen i fråga? Det kan ju tom vara du, jag vet ju inte vem som döljer sig bakom ditt nick! Jag gillar inte att pm:a sådant till anonyma personer.
Så nu kröp det fram! Fegt! Och ointelligent!!
För om jag varit den personen och händelsen verkligen ägt rum, så hade jag direkt känt igen mig själv i beskrivningen och inte behövt tjata om namnet!! Se det var ett riktigt självmål!

Vad jag skulle göra med namnet? Det beror på vilket namn! Jag känner 2-3 st som skulle kunna motsvara den "ställning inom NH" du skriver om, och vore det någon av dom skulle jag antagligen ta kontakt med vederbörande för att få veta vad som egentligen hänt.

Som det nu ser ut blir det inte aktuellt. Jag och andra kan bara dra våra egna slutsatser om dina skriverier.

LIA

Vad jag skulle göra med namnet? Det beror på vilket namn! Jag känner 2-3 st som skulle kunna motsvara den "ställning inom NH" du skriver om, och vore det någon av dom skulle jag antagligen ta kontakt med vederbörande för att få veta vad som egentligen hänt.

Jag är absolut inte feg, jag har bara en smula omdöme och att döma av dina hetska inlägg var det helt rätt beslut... God natt, LIA!

Du kanske skulle läsa det inlägget en gång till? Du har ju redan läst det fel en gång.

Jag var tillräckligt insatt i MR:s metoder innan för att veta att dom inte tilltalar mig. Det finns bättre förebilder, åtminstone för min del.

Men jag har förståelse för att den som inte känt till annat än den vedertagna hästhanteringen faller för andra och bättre metoder. Synd bara om man inte tar sig hela vägen. :idea:

LIA

Jag har inte läst allt men uppfattat att du tydligen dyrkar MR.
Då ska man nog ta sig en titt på sannigen.

Hästar som är vilda som hans sägs tämja över en dag, är inte alls vilda tex.
Han binder upp benen på hästar så de blir utmattade, och sen lyssnar på honom.
Han använder tyngder på fötterna för att.. ja inte vet jag.. :crazy:

Nej, men ska inte vara så trångsyns i sin syn på hästhantering.

Dina inlägg talar för sig själva. Misslyckad taktik att försöka föra över ansvar på mig.
Natti natti!

LIA

Hästar som är vilda som hans sägs tämja över en dag, är inte alls vilda tex.
Han binder upp benen på hästar så de blir utmattade, och sen lyssnar på honom.
Han använder tyngder på fötterna för att.. ja inte vet jag.. :crazy:
Nej, men ska inte vara så trångsyns i sin syn på hästhantering.

Ursäkta?? VAR finns belägget för det du skriver ovan? Jag tycker att du ska ge det bildbeviset till Tidningen Ridsport i så fall! Om inte är det rent förtal.

Gick inte du för att nanna kudde? :confused:

Nu begär du av Lycanthrope just det du själv vägrar att bidra med! Snacka om dubbelmoral.

Betr din idol, har du läst dom olika siterna om honom?

LIA

Nu begär du av Lycanthrope just det du själv vägrar att bidra med! Snacka om dubbelmoral.
LIA

Bullshit! Att sprida sådan info är förtal om man inte har mycket goda belägg för det. Det är alltså snudd på brottsligt. Och jag tycker som sagt var att det vore ett scoop för någon oberoende hästtidning att publicera i så fall. Vad andra sajter har skrivit om honom är ointressant, det får de utgivarna ta ställning till. Jag har inte namngivit eller smutskastat någon, inser du inte den skillnaden?

Har en fråga till LIA som inte har med lastning att göra:
Om du rider en häst som stannar efter vägen och inte vill gå längre, hur skulle du gå till väga för att komma vidare?
Ursäkta att jag ställer frågan här :o

*KNAPPLÅN*

Jag är ledsen, jag brukar låta det vara ganska högt i tak här. Men nu låser jag denna tråd och jag tycker att en del användare bör rannsaka sig själva och sitt revirtänkande sandlådebeteende.

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
222
Senast: MJLee
·
Tjatter Dansbandet Blender har precis släppt en låt om 2020 dom heter Skitår :) Kul låt. Refrängen lätt att sjunga med i! Och bugga till. (5)...
Svar
15
· Visningar
882
Senast: pajaztar
·
Övr. Hund Idag ställde jag ut min egenuppfödda valp Peggy på hennes första utställning och min första sedan januari 2020. Peggy har hunnit bli 6...
Svar
4
· Visningar
945
Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
29 998
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar