3åringar!

Sv: 3åringar!

Hihi, nä, magen såg inte rund ut på bilderna, hon ser jättefin ut. Jag är väldigt förtjust i maffiga hästar.

Jodå, han ska allt vara med på kvalitén. Man har ju rätt god tid på sig att träna och förbereda så det känns väldigt bra att inte behöva stressa på för mycket (men man börjar väl stressa längre fram iallafall, som vanligt:p ).

Ska din vara med på kvalitén?

Va kul o läsa om din dag:). Det är ju så mycket som cirkulerar i huvudet vid såna tillfällen, många tankar och funderingar och extra roligt blir det ju när det går så bra också. Hoppas på att få se bild på din stjärna:bump:.

kl.
ska skriva om ponnyn oxå som jag inte hann tidigare idag.

Han gick då utom tävlan eftersom han är för hög.
e.grange flynn sparrow-finney master.
Dressyr: 787767 -42
hopp: 787787-44

Han är hingst fortfarande och var väldigt okoncentrerad, spänd och visade inte alls någon gång.
Tyvärr är de ju så ibland att unghästarna har en dålig dag men de spelar inte så stor roll.
Han är mammas älskling ändå o kommer bli en jättetrevlig ridhäst :D
Rör sej mkt bättre än 767 och framförallt rör han sej mkt bättre under ryttare :bow:

Där stod hon och drog upp sig. :)
men eftersom hon är rätt grov hela hon så syns det inte så mkt.
Okej, som hoppare då? :)
Det brukar ju bli så,stressar som tusan några månader innan.
Ja, det är planerat så iaf, vet dock inte dressyr eller hopp? :confused: Hon är bra på båda om hon visar sig som hon ska. :)
Ute på vila nu iaf, får bestämma efter den. Det är ju iaf 1.5 år kvar. :)

jaja här kommer bild :p

connemaran
3rstest026.jpg

cardento-rastell
3rstest022.jpg

Min Shira gick treårs den 12 maj med 45 poäng klass 1 i hoppning och 44 poäng klass 2 i dressyr. Visade inte upp hälften vad hon har i hoppningen, höll mest på & busade och skulle vända i hörnet före så vi hade det lite svettigt där ett tag! Gången blev inte heller så mkt, var lite spänd. Men ridprovet är jag jättenöjd med! Fick ikryssat bra framåtbjudning, bra samarbetsvilja samt slutkritiken "En positiv häst som visar ett gott förtroende för sin ryttare".

Hon var även otroligt duktig när det gällde lastning, åka transport, vara på tävlingsplats, knoppas etc. Betedde sig som en riktig tävlingshäst som varit ute massor av gånger. :love:

Bild:
10012034.jpg

Jag visade min den 5:e maj på Strömsholm.
Hon fick 878777=44 poäng klass 2 som dressyr häst.
99 på hoppningen och diplom.

Hon hoppade sämre än vad hon gjort på träningarna och jag tror bara att de höjde till 1,20 så jag trodde att hon skulle få dåligt på hoppningen.
När domarn läste upp omdömena så var det mycket negativt först. Han tyckte att hon var för stor, grov och för kort hals och korta gångarter. Så jag stod bara och tänkte att han tycker att min häst är ful! Kändes jättehemskt! Fast sen blev det ju helt okej poäng ändå och om hoppningen var det bara bra omdömen. Men det tog en stund sen att fatta att hon inte var så ful och oproportinerlig utan faktiskt fått diplom :)

http://i55.photobucket.com/albums/g148/carmarnic/DSC02015.jpg

Var hon för stor? Ser inte så stor ut på bilden tycker jag? Var det inte din som var e. Wind Dancer?

Hon var 1,70 cm. Jag vet egentligen inte om de menade att hon var för stor eller bara att hon var stor. Hmm, tyckte det lät så negativt: "Det är en stor häst, lite på den grövre sidan."
Jo hon är e. Wind Dancer - Last Liberty.
Hon har börjat växa nu som bara den sen jag släppte henne på bete efter 3-års så större blir hon :p

Spännande, jag har en Wind Dancer avkomma född -06 installad här och ägaren vill inte ha en för stor häst men jag har onda aningar om denna... :angel:

Har hört att det är mååånga mååånga som visat sina 04or, ingen mer som vill skriva här? :)

Jag är så besviken så jag vill knappt men gör det ändå.

typ: Telativt långlinjerad, välutvecklad 8
Huvud, hals bål: Lång hals, lång bål, ett sluttande kors 7
Extremiteter: 7
Skritt: Taktmässig, avslappnad 7
Trav: Taktmässig 7
Galopp: Rytmisk, vägvinnande, god energi 8

Löshoppning: Godhoppvilja (tills bensinen tog slut:crazy: ) reaktions snabb, rund språngkurva. 7
Sammarbetsvillig 7

44 som hopp och dressyr.

Han var för trött, började hoppningen super men orkade inte hela vägen. Jag hade räknat med diplom... :o Fast jag vet ju att daxformen avgör och helgen innan 3 års testet så löshoppade vi redan då hade han ingen energi. Reds in på 5 veckor det blev nu för mkt för hans lilla hjärna.;) Nu vilar han och är ute på annons.

10247154.jpg

10247153.jpg

Liknande trådar

T
Avel hejsan,.jag funderar på att betäcka mitt 11 åriga New forest sto. hon har trevligt temprament,mysig och pålitlig i de mesta och...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: Masse
·
Dressyr Avkommor efter Bugatti Hilltop Alla ni som har, Vill veta allt om dom. :) Övrig stam, Ålder, Temprament, ja allt. :) Har själv ett...
2
Svar
37
· Visningar
3 387
Senast: dirigent
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar