Bugatti Hilltop

Sv: Bugatti Hilltop

Hej jag har en avkomma Dirigent efter Bugatti Hilltop-National Zenith-Iran-sombrero.2003 svart ca162. Uppfödd av Poul-Erik Lang, (en helt underbar mäniska.) Gick 3 års championatet ifjol, till final kom delad åtta, finns bara en sak att säga: UNDERBAR... startad en klass LC:2 69,64% o husse red som en klant. bild finns på mattiasdressyr.se, under (träning/utbildning) (Mattias Jansson som visar honom e super duktig.) Pratat med M Klimke, helt underbar människa mycket posetiv till Bugatti Hilltop. (inte så konstigt) Lycka till med era stjärnor... mvh Peter:banana:

Senast ändrad av en moderator:

Var inne på Mattias sida och kikade runt lite, hitta din stjärna. :)
Snygg han var. :)
Syns inte direkt att han har fullblod i sig, inte på den bilden iaf.
Han en stark känsla av att de flesta efter Bugatti ser lika ut, de jag har sett är väldigt lika.
Slänger in en på min så kan du ju jämföra. :D
http://www.pixbox.se/pic_show_id9944787.html

Lycka till med snyggingen föresten!

Och jag å andra sidan tycker att avkommorna kan skilja sig rätt mycket åt men har vissa grunddrag gemensamt. :D

Men överlag verkar hans avkommor rörliga och stabila.

Kan bjuda på en bonusbild på nyss igångsatt tjocksmock;
Bildr062.jpg

Och 9 veckors gigantisk bäbis;
Bildr020.jpg

Hon har gått på bete i 1 ½ månad. Visst att hon hade lite att ta av efter fölningen men nu är det nästan så jag skäms! :crazy::D

Jag har en i stallet, inte min, men rider den då och då!

Mamman är ungerskt halvblod, stora, otroligt trygga men lite "gå på" hästar... Den här är född -04 och är väldigt sansad, okomplicerad, har fått lite av mammans "gå på-stil" men det är verkligen ingen dum häst. Dessutom smart...!

Snygg i kroppen, stor som ett hus, är nog närmare 1,70 nu. Men smäcker, det är mest ben.

En trevlig häst, absolut! Dock tycker jag att de flesta Bugatti Hilltops avkommor är generellt trevliga.

Då ska du se min donna, Hon är rätt maffig innan, men nu ser hon ut att han trillingar ungefär. :D Hon har gått sen den 7Maj, Tror jag ska börja röra lite på henne, annars lär jag inte kunna ha sadeln där den ska vara. :D

Söt. :)
Den blir nog bra när den växt ifatt sig självt.
Min är inte så hög nu, kanske 167, 3år Men hon börjar växa nu igen, :crazy: så vi får se vart hon hamnar.
Vad heter den?
Tycker jag känner igen den från en annons.. Har jag rätt?

Mycket möjligt att du känner igen den från annons.
Han kommer att bli en kanonhäst!

min är ju bara 162 som bäst. Förmodligen 161... Men hon ger ett mycket större intryck.

Tyckte väl det. :)
Är din så liten, den såg mkt större ut på bilden. :) eller är det du som är liten? :D

Jag är 170 lång så jag är inte tvärkort. Det är ju även jag som rider den som är 176...

Okej, men på fuxen såg du inte kort ut, bara på den svarta. :)
Men som du sa, hon upplevs större? !

Ja ingen tror på mig när jag säger att hon bara är 162. I våras på kliniken mättes hon till ynka 160.
Men fölungen som hon har kommer att bli Mycket större då han redan har lika långa skenben som hon.

Hallå igen:rofl:
Tack så mycket, men de flesta Bugatti Hilltop avkommor e väl rätt så snygga. Han har ju bara 25% fullblod. Smiling Queen (mamma) e undan Bellis, precis som Master(halvbror till mamma). MEN, det jag ville säga var, att ridbarheten o temperamentet e superb. På de avkommor jag hört om.
Min har bra balans, bärighet o rätt nerv...
Lyssnar, men e inte över känslig för hjälperna. Om husse rider rätt.
Tror att det e ett sådant huvud som jag letat efter. Som amatör klarar jag inte av ett kokande nervknipe. Bara att erkänna... Men smaken e som b...n, delad.
Mvh:banana:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en närstående som funnits i mitt liv sen jag föddes. Personen har alltid varit så galet intelligent och aldrig glömt eller...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 486
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 624
Senast: pastejja
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 348
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 061
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar