Slakttransporter

Sv: Slakttransporter

skulle vilja rädda en häst från att slaktas, nån som vet nått slakteri här i sverige??

Ett slakteri får inte sälja hästar. Hästen är inte slakteriets egendom innan djuret är dött har jag för mig.

skulle vilja rädda en häst från att slaktas, nån som vet nått slakteri här i sverige??

Arabia har helt rätt, slakteriet får inte sälja hästar som kommit dit för att slaktas.

Betänk dessutom att det i de allra flesta fall finns en anledning till att en häst skickas till slakt. Den har kanske ont någonstans, eller så är den farlig att hantera. Varför "rädda" en sådan häst?

Immer

Nu behöver man ju inte vara Eko-bonde för att ha en bra djurhållning! Största anledningen till att man inte har Eko-gård är avsaknad av mark. Vi uppfyller alla kriterier, har frigåendedjur men har inte tillräckligt med odlingsmark.

Kicki :)

Ni som inte kan se filmen.
Ladda hem winamp så ser ni den.

Tänk på att det inte bara är hästar som behandlas på detta sätt, och inte heller enbart av "utlänningar".

Sverige skryter gärna med sina djurskyddslagar och att de är världens bästa.. men ändå så vanvårdas djur I SVERIGE. Tillsynen är otroligt bristande. T.ex. så betalar slakterierna enbart för Levande djur, vilket kan leda till att skadade djur inte avlivas, man får ju inte betalt då. Små kommuner har inte samma resureser att kontrollera lantbruket vilket leder till att vissa bönder får göra "lite som dom vill". Liknande bilder som visas på www.sleipner.dk visades flitigt i media i Sverige för några år sedan, djur som blev misshandlade i o.s.v.

Jag väljer att avstå från kött då jag inte kan veta säkert att djuren behandlas humant. Den skyldigheten borde man ha som människa, och inte som många andra "jag tycker att kött är gott och vill inte veta ". Kan man inte ta det ansvaret så får man åtminstonde se till att inte äta utländskt kött där man har noll koll.

Du har helt fel i att "vissa bönder får göra lite som dom vill" :confused: Tror du att bara för att djurskyddsmyndigheten inte kommer och kollar oss stup i ett så struntar vi i en god djurhållning!? Sedan finns det ju faktiskt andra utomstående personer som kommer regelbundet till en gård och kan rapporetera ev. misshälligheter, veterinär och seminörer t.ex. Samt att var ligger ekonomin i att vanvårda inkomstkällan?? Och skadade djur tar man nödslakt till alt. bultar själv och äter upp. Var får du det i från att dom inte skulle avlivas!! Tror du att man låter ett djur vara skadat och lida bara för att man inte får betalt. :confused:

Dom som inte tar hand om sina djur som dom faktiskt ska inbringa inkomst på blir inte långlivade i branchen.

Och har skrivit detta i andra trådar tidigare: Om du köper närproducerat så har du ju möjlighet att besöka gårdar runt där du bor och se med egna ögon.

Nej, inte bönderna, jag syftade på chaufförerna. De ska nämligen kolla till de djur som transporteras varannan timme eller likn. Sedan finns det ju massa annat i "underbara Sverige" som jag inte orkar gå in på.

Det gäller inte samma regler i hela EU, förbjudning av de idag olagliga burarna i Sverige träder i kraft i EU 2012. Försörjer man sig på djur har man iaf den skydligheten att ge dem ett värdigt liv. Kan man inte göra detta p.g.a. ekonomi får man stå över. Sen är ju detta min åsikt som får stå för mig.

Jo du skyllde först på bönderna! Så här skrev du, citat: T.ex. så betalar slakteriet enbart för levande djur, vilket kan leda till att skadade djur inte avlivas, man får inte betalt då" slut citat.

Ha lite torrare på fötterna! Kicki :bump:

Arabia har helt rätt, slakteriet får inte sälja hästar som kommit dit för att slaktas.

Betänk dessutom att det i de allra flesta fall finns en anledning till att en häst skickas till slakt. Den har kanske ont någonstans, eller så är den farlig att hantera. Varför "rädda" en sådan häst?

Immer

Så sant! :bow::bow:

jo, men de e ju med så att, äter vi mycket hästkött i sverige, gynnar vi ju slakterierna i italien, vi äter ju de hästar som åker dit och slaktas och sen säljs ju köttet hit. Så för guds skull var säker på att det är svenskt kött!!! Tack o lov för att det finns underbara människor som tar hand om dessa hästar! Räddade själv en travare från att åka till slakt där! De e helt sjukt, man vill bara döda dessa människor, på ett plågsamt sätt!! Låta dem blöda till döds som den stackars kossan! Ärligt, det är i samma stil som Hitler och det lägret i Ausvitz!! :devil: :devil: :cry:

Nej då gynnar vi inte slakterierna i Italien! Allt handlar om efterfrågan och tillgång här hemma. Och vad menar du med att "blöda till döds som den stackars kossan" :confused:

Kicki :bump:

Jaha, om man nu hade haft huvudet på skaft samt inte börjat med att titta på tråden bakifrån och då missat ursprungsdatum så kanske man märkt att tråden var aningens gammal. :angel: Man får skylla på solsting! ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka