Väg till stallet?

Sv: Väg till stallet?

kl

Har väl en 500 meter till stallet, går att cykla på nån minut...:) Väldigt smidigt, skulle aldrig orka ha häst om jag skulle få åka flera mil om dan...

med buss så tar det kanske 15 min
om jag får skjuts typ 10 minuter beroende på trafik :)

Första stället jag hade hästen på var 10 mil från stan där jag bodde. I en liten by. Jobbigt eftersom bussförbindelserna inte var dom bästa (det gick typ en buss på morgonen till grannbyn). Alla andra stall som låg närmare var proppfulla :crazy:

Ställe nummer två ligger i samma by men på ett annat ställe. Eftersom vi bor i byn nu så tar det kanske 15 min att gå dit 5 om man cyklar. Stort plus att det är hos farmor så att man bara kan gå in om man behöver nåt :D

Min pålle är uppstallad 1,5 km från stallet precis lagom :D
Tar mindre än 5 min att cykla och kanske lite mer än 10 min att gå.

20 meter från huset kanske:angel:

Fördelar: Nära och bra. Man behöver inte planera lika mkt.

Nackdelar: Man blir latare,

Har väl ungefär 5 km och det tar ca 15 minuter att cykla och lite mer än 5 minuter med bil.
Skulle gärna haft närmare eftersom att jag oftast måste cykla men det är väl rätt okej:p

Ca 6mil kommunalväg. Tar 1½h till stallet och då är det buss - tunnelbana - buss - buss. Tar väl kanske ca 30min med bil, och då är det kanske 4-5mil. Men eftersom jag inte har körkort så är det endast kommunalt som gäller. :crazy:

Hejsan alla!
Jag undrar hur lång tid det tar för er och också hur (buss, bil osv)? ni tar er till era respektive stall och hästar.
Säg gärna också för och nackdelar med att det ligger nära/långt bort.

:)

Det är 2-3 km till stallet :)
Jag brukar åka moppe, bil eller cykla till stallet beroende på väder.
Det är bra att ha stallet så pass nära, slipper slösa så mycket bensin, nackdelar..hmm..inget tror jag :p

Stallet ligger 2 mil ifrån mig (eller ja 1,99km om man ska vara noga) och sommarbetet ligger ungefär lika långt bort).
Tar vi bilen så tar det cirka 20 minuter. Tar jag moppen så tar det kanske 40km.

Personligen så tycker jag att det är en bra resväg. Tar inte för lång tid eller så.

Har hästarna på gården...50 meter knappt, fördelarna måste nog vara att man alltid har koll över hästarna och att de går helt enskamma (utan innakorderinga..eller dyrligt), nackdelen ¨måste nog vara att vi inte har ridbana, men dety kommer att komma till om nått år eller så..

Stallet ligger 2 mil ifrån mig (eller ja 1,99km om man ska vara noga) och sommarbetet ligger ungefär lika långt bort).
Tar vi bilen så tar det cirka 20 minuter. Tar jag moppen så tar det kanske 40km.

Personligen så tycker jag att det är en bra resväg. Tar inte för lång tid eller så.

Är hon trötter ikväll? :angel:;)

Uppskattningsvis 500 m! Går både att gå eller cykla dit på 0 och ingen tid, superskönt! :)
Nästan som hemma fast inte så låst.

Jag har c. 45 km väg till stallet. Mest motorväg så det går snabbt. Tar c. 30-35 min, beroende på trafiken.

Sånt är det när man bor inne i en storstad. Sällan kan man ha hästen på sin egen gård då...;)

Hästen jag passar just nu, (enda stallet jag är i nu för tillfället) står i skogen.. :smirk: Det tar ungefär 5-7 minuter att cykla dit, beroenda på väder.. :p Nackdelen att ta cykeln dit är att det är en helt vanlig trafikerad väg utan cykelbana eller något annat..! kanske inte ett problem för er som är stoora,, :angel: Men jag är bara 11 år och varje gång man cyklar hemifrån hör man "Akta dejj för bilarna, Cykla í kanten, stanna när bilarna kommer... ) *suck* .. ;)
Men Fördelen med allt ät ju att det liger hiskelit nära! :idea:

Jag har ca 2 mil till min häst - tar ca 30 minuter med bil, finns inga bra busskommunikationer, landsväg.

Det är en ganska trevlig väg att åka, mycket skog, åkrar, lite hästar och så en sjö. Men det är inte roligt att ha sin häst så långt bort. Det tar 1 timme av ens hästtid som man kunde använda till att komma hem i tid till middagen eller hjälpa till med någon annan häst. Man stressar igenom ridningen och tiden hos hästen för att hinna hem till middagen - som ändå blir sen (runt 21-tiden + att man sen behöver duscha mm). Man kan inte åka ut bara för at göra någonting snabbt, kolla staketen, fodra eller smärja in hästen. Allt tar minst 1 timme i bilresa (tuir och retur) så man kan räkna med att vad man än ska göra så är man borta minst 1-1,5 timme.

Kommer kanske ha samma förhållande ifall jag stallar in min ponny. Det jag mest undrar hur du gör under vintertid? Rider du ut mycket under vintern eller det blir mest ridhus/ridbana på veckorna? Och framför allt - hur pallar du?

Har hittat ett fint ställe 2mil från mej. Ridanläggning ca 2km bort, fina skogsvägar, stora bra hagar och ett mysigt stall. Personkemin stämmer..Men jag går ändå och funderar ifall det fungerar tidsmässigt och om man verkligen pallar med en hel vinter

Som det är nu har jag 500meter till henne. Tar kanske 5min att gå :angel:

Enda naktdelen är just att man blir så lat

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 926
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 289
Senast: Habina
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 081

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka