Väg till stallet?

Sv: Väg till stallet?

Har stallet på tomten. Jätteskönt tycker jag men det blir ju samtidigt mycket jobb när man har eget stall :D

2 Bussar ca 1timme sen Flyg ca 3timmar sen tag ca 3timmar sist Bil ca 1timme :rofl: :cry: :crazy: :smirk:

jag tycker det ar en nackdel med langa avstand, :p

Tar ca 20 minuter med buss, men sen får ja gå en bit ,det tar väl..10-20 min det med :) :)

När jag jobbade åkte jag tåg till min häst, och sedan buss. Stallet ligger precis bredvid min pappa, så jag behöver inte masa mig så långt.
Nu när jag är arbetslös kör jag bil från mamma, smidigast så :D

Är jätteskönt att han bor så nära pappa, speciellt om det skulle hända något. Då vet jag att pappa kan springa ner och kolla, innan jag hunnit dit. Sen blir man ju såklart lite lat när det ligger så nära, drar ut lite på tiden och sådär ;)

Jag har en mil till stallet, det tar 13 minuter med bilen. På helgen brukar jag cykla (iaf enligt mitt senaste fitness-projekt, får väl se hur länge det håller i sig). Eftersom man måste åka över en ganska hög kulle tar det ett tag, ca 40 min. Jag skulle gärna ha (kortare) cykelavstånd till stallet, men det finns inget lika mysigt stall i närheten...

Jag har bil och kör numer till medryttshästen, vilket tar kanske 15 minuter beroende på trafik och ljusen. :P Bor jag hemma hos mina föräldrar är sträckan kortare, ,men hastigheten är lägre så det tar 10 minuter då till det stallet som ligger där. :d

Jag cyklar 6 km, det tar väl ca 20 min. Det är lagom långt man får ju träning därigenom också. Men det är lite segt om man bara ska åka upp en snabbis och släppa ut hästarna tex.

Jag rider två hästar i två olika stall. Men det är väl över 2-3 mil till båda och det tar typ 25 minuter att åka bil beroende på trafiken.

Jag åker bil till stallet, det tar en kvart ca. Det går bara kanske fem bussar om dan ut dit, sen får man gå ca 5 km från bussen sen. Så det är helt otänkbart! Två av tjejjerna i stallet gör det dock, fattar inte hur dom orkar...:crazy:

Jag har hästarna hemma. Det är cirka fem meter mellan ytterdörren och stalldörren :D

Immer

hemifrån pojken tar det ca 40 min att gå,hemifrån mamma tar det typ 5-10 min att gå...

Till mitt stall tar det ca 1/2 minut att gå :D och ska jag till mamma o pappas stall tar det 5 minuter så man har det nära ;) rätt bra men ibland hade jag velat vara i någon annans stall så man är fler som rider ihop och delar samma intresse.

Nu är man själv men det kan vara så skönt att bara gå ut på morgonen och plocka i ordning och sopa , mocka mm.

Har ingen aning om hur långt det är dit men det tar mej mellan 5-10 minuter om jag går raskt och under 5 om jag cyklar. med bil tar det väl 1-2 min :) Skönt att det är nära så jag kan komma dit snabbt om det skulle hända något!

hej hopp... jag har ca 5km till stallet...
Jag åker bil, går eller cyklar allt beroende på väder och ork:smirk:
fördelarna är ju att man kan ta sig till o från stallet snabbt. nackdelarna är att jag har stan ganska nära och det innebär trafik!! jag har haft tur och hittat ett ställe med fantastiska ridvägar i närheten och massor av skog men så är det ju inte överallt... Stort och bra sommarbete är oxå ett problem eftersom det inte finns så mycke mark runt stallet...

Jag har ungefär 5 km till stallet. 4,7 för att vara exakt :p
Tar ungefär 6 minuter med bil och 15 med cykel.
Cyklar oftast dit och åker bil hem. ;)

Till mitt stall går man på 1/2 minut. Bara hagen mellan. ser stallet och hästarna det första jag gör när jag drar upp rullgardinen på morgonen :)
Enda nackdelen är att jag inte har någon egen (men medryttare på 2) pålle så ibland blir man lite väl ridsugen...:cry:

Har tre mil och det går inga bussar. Mina bensinräkningar är hutlösa och jag blir galen de dagar trafiken stockar sig.

Rekommenderas INTE!:devil:

Innan cyklade jag 2km resp 5km till stallet. Kändes mer rimligt så...:)

Det bästa är nog att ha stallet så nära sig som möjligt.
Mitt stall ligger ca 1 km hemifrån så det tar typ bara 5min att köra dit med moppen. Perfekt:)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 926
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 289
Senast: Habina
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 081

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka