Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Hej! Jag har aldrig hållt på med NH men tycker det verkar väldigt intressant och skulle vilja börja lite försiktigt. Jag har ett sv hbl...
Svar
7
· Visningar
1 160
Senast: scesar
·
Ridning Har precis köpt ett nytt bett till pållen, en stång med S-skänklar. jag har tidigare haft ett stångbett med raka skänklar... och nu...
2
Svar
32
· Visningar
1 949
Senast: suberdoo
·
Träning Kan man ha en hingst men en valack? Kommer hingsten att strida med valacken eller försöka betäcka?
Svar
15
· Visningar
1 214
M
Träning Har en dotter på snart 8 år, hon har en b-ponny, har gått jättebra för dom hela tiden fram till för två veckor sedan då min tjej ramlade...
Svar
12
· Visningar
1 371
Senast: Bluefish
·
C
Träning Hej! En kompis jag vet har sin häst i vårat stall hemma hos mig. Hennes häst är mkt hård i munnen, och jag ser hur hon rycker, sliter...
Svar
13
· Visningar
1 191
Senast: Elviramax
·
C
Ridning Min häst går i en jättefin form i både skritt oh i trav, men när vi kommer till galoppen så får vi problem. Hon vill aldrig söka sig...
Svar
10
· Visningar
1 055
Senast: fio
·
C
Träning Min häst går i en jättefin form i både skritt oh i trav, men när vi kommer till galoppen så får vi problem. Hon vill aldrig söka sig...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: Ellyne
·
F
Träning Hej Hej :D När jag galloperar med mitt sto i paddock och försöker få henne att arbeta under sig. så ibland så drar hon tyglarna ur...
Svar
12
· Visningar
1 135
Senast: Eivor
·
I
Träning Har en 5-årig valack som har blivit tokig tror jag. Har fått hem 2 st andra hästar på sommarbete. Min kille går tillsammans med ett...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: Isa
·
Träning Mina hästar är skogsmullar, vi rider mest runt i skogen och har roligt. P.g.a. sjukdom så kan jag inte rida så mkt som jag önskar :cry...
Svar
4
· Visningar
936
H
Träning Hej Vet att jag läst liknande inlägg på Bukefalos men hittar den inte så jag skriver en ny. Hur stora är ena -06 or halvblod? Och...
Svar
8
· Visningar
949
Senast: dovas
·
M
Träning Drar en kort bakgrundhistoria. Hästen i fråga är en pigg och bockglad häst/ponny. Förra sommaren trillade jag av min häst med buller...
Svar
12
· Visningar
2 209
Senast: moonjumper92
·
C
Träning Någon som har en massa bra förslag på hur man bygger upp muskeler på en unghäst? :-) Ellerja, han är 6 år men mer som 3½ - 4 i...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: careblomman
·
E
Träning Svarade på en annons ang. medryttarhäst (kallblodstravare som går på travet fortf, ägarna vill att han blir riden också som variation)...
Svar
12
· Visningar
1 060
Senast: Eccentric
·
P
Träning :crazy:Idag hände något lite otrevligt:crazy: Jag var ut i skog och mark med vår 5-år gamla fjordvalack.Med min dotter på...
Svar
11
· Visningar
1 116
Senast: trav
·
Träning Hej allihop, idag skulle jag jobba med min lillflicka på marken, utrustningen var repgrimma, rep och spö. Har tidigare jobbat henne...
Svar
11
· Visningar
973
Senast: Rikkan
·
P
Träning jag har lite problem.. Våran ridskola hyr ut hästar på sommaren i 1månad. Jag ville ha min älsklings häst som jag ridit snart i tre år...
Svar
5
· Visningar
1 163
Senast: Annna_91
·
J
Träning Jag hade tänkt lämna ut min häst på foder, hur ska man göra då??Var hittar man ett foderavtal?? Vad är det viktigaste att tänka på...
Svar
2
· Visningar
1 695
Senast: dovas
·
Z
Träning För alla hästens delar (Tex. Nacke "lår" m.m.) Skriv , Skriv , Skriv alla övningar ni har ! Och glöm inte att skriva vilken...
2
Svar
38
· Visningar
6 586
Senast: mjauen
·
P
Träning Har ni några roliga tips på hur man kan träna upp bärigheten hos hästen i galoppen. Min häst är lite stressad utav sig och trippar...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: saffran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits