Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning jag och min ponny ska åka ca. 45min (ej till tävling) med bil (och transport) . behöver hon hö ? Min kompis hade åkt samma väg, och...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 220
Senast: My Beauty
·
S
Träning Jag läste i den andra tråden om stegrande häst och kände igen mig mycket i ett sto som jag hade för många år sedan. Skulle gärna vilja...
Svar
9
· Visningar
1 014
Senast: super mario
·
Ridning Ibland tänker jag nog mer än rider :o Läser här och i böcker, diskuterar, funderar och analyserar. Hur och varför, hjälper hit och...
2
Svar
30
· Visningar
2 490
Senast: Anna_
·
L
Träning Jag brukar ibland ta in och jöra iordning min häst ensam utan någon annan häst som sällskap. Min häst blir orolig och trampar omkring i...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: Cornelia
·
A
Träning Hej :) Jo, jag rider pappas travare. En femårig travare som tävlade senaste den 18 juni (med dåligt resultat). Han var i torsdags hos...
Svar
11
· Visningar
1 184
Senast: merlin_
·
E
Träning hej jag är medryttare på ett femårigt sto(Shakira) som jag har lite problem med. Problem 1: Hon har en sto kompis som hon är väldigt...
Svar
6
· Visningar
1 299
Senast: _Essie_
·
Träning Moderator får gärna flytta om tråden ligger fel, men tänkte att NH-kunniga säkert vet massor om sånthär :) Sitter här och funderar...
2
Svar
21
· Visningar
3 970
Senast: Yrja
·
R
Träning Vet inte ifall någon läste i aftonbladet om en riksdagsman (m) som nu är anmäld för hästmisshandel. Han hade två shetlandsponnier som de...
Svar
19
· Visningar
1 436
Senast: krigarinna
·
Träning Ja.. prec. som rubriken.. Hur lär NI hästen galoppskänkel?? JAG brukar använda hinder eller bom, för att hästen ska rulla över i...
Svar
4
· Visningar
2 006
Senast: _Skifting_
·
D
Träning Det här med att frilägga hästens rygg genom att stå upp i tvåpunktsits, hur funkar det egentligen? Det känns som att vikten, som då till...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: Mooch
·
P
Träning några tips hur jag ska få lilla klumpen att byta med hela kroppen? om jag rider i en åtta, så byter jag i mitten, han byter med fram...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: bigganl
·
B
Träning Hallå....jag har inte tittat in här förut. Jag undrar vad ni tycker en häst ska kunna för att kallas inriden? Jag har ju förstås en...
Svar
12
· Visningar
1 223
Senast: bigganl
·
Träning jag har precis börjat trava barbacka så smått med skötpållen, bara korta, korta sträckor, så länge det känns "säkert" o inte allt för...
Svar
13
· Visningar
2 563
H
Träning Hur bygger ni upp träning-schemat för era hästar? Jag försöker ge min 16åringa arab gubbe så allsidig träning som möjligt. Eftersom...
Svar
6
· Visningar
1 319
Senast: Linneaberghlund
·
Träning Båda mina hästar(Shettis och Islandshäst)vill vända och gå ut framlänges ur transporten:crazy: Eftersom dom är små och smidiga har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 374
A
Träning Eftersom jag aldrig haft någon vävningshäst tidigare så frågar jag er som kan lite mer. Går det att få bort det, om det går, hur...
2
Svar
21
· Visningar
2 153
Senast: CoNo
·
Ridning Om ni letar en ny tränare - var/hur letar ni och hur avgör ni vilken ni ska välja? Brukar ni alltid titta på några lektioner innan eller...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: IngelaH
·
Träning Jag antar att det är fler än jag som lyckats rida bort spänningar och rörelsestörningar från sin häst. Jag är trots allt på nästintill...
Svar
5
· Visningar
1 007
Träning Hur sjutton gör ni med ridning ni som har hästarna på lösdrift. Tänkte rida lite i dag och när jag kommer upp till stallet så är ju...
Svar
17
· Visningar
1 451
Senast: havet
·
R
Träning Hej. Jag ska köpa en häst som bor drygt tre timmar ifrån mig. Nuvarande ägaren verkar inte vilja köra honom till mig och jag skulle...
Svar
19
· Visningar
1 210
Senast: Nate
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka