Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Är det samma inom den klassiska ridkonsten; att "hästen ska ridas på yttertygel?"
9 10 11
Svar
207
· Visningar
14 539
Senast: Totola
·
Träning Min medryttarhäst (nästan min, bara jag som rider) står väldigt gärna inte still. har börjat vara mer noggran med att han ska stå helt...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: Raider_
·
H
Träning skulle behöva lite hjälp men våran b-ponny när jag ska tömköra honom ut (i skogen allaså) så vägrar han och gå han bara tvärnitar på ett...
2
Svar
21
· Visningar
1 329
Senast: hannanilsson
·
E
Träning hej jag är medryttare på ett femårigt sto(Shakira) som jag har lite problem med. Problem 1: Hon har en sto kompis som hon är väldigt...
2
Svar
26
· Visningar
1 965
Senast: _Essie_
·
F
Ridning Är det någon skillnad? Läste precis i en annan tråd angående vilka rörelser som inte utförs på Spanska ridskolan. Vad kallas deras...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 336
Senast: true_blue
·
Träning jappp då var den avklarad.. den gick juh bättre än jag hade förväntat mig... skrittaframpå lång tygel gick bra men sen när matte...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: mackan
·
A
Träning Jag har en medryttarhäst (fjording) som är hur mysig som helst när man pysslar med honom och så, men vid ridningen går det inte bra...
2
Svar
20
· Visningar
2 906
Senast: linne
·
Träning Ytterligare en av mina flummiga trådar... Rider en ponny åt ägarna några dar i veckan då den är lite bråkig och saknar lite...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: pink_angel
·
Träning Hej! Vilka har börjat detta året? Skulle gärna vilja gå nästa år, och har lite funderingar. Som jag fattat det måste man anmäla...
Svar
4
· Visningar
661
Senast: Yoshi
·
S
Träning jag och min ponny ska åka ca. 45min (ej till tävling) med bil (och transport) . behöver hon hö ? Min kompis hade åkt samma väg, och...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 215
Senast: My Beauty
·
S
Träning Jag läste i den andra tråden om stegrande häst och kände igen mig mycket i ett sto som jag hade för många år sedan. Skulle gärna vilja...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: super mario
·
Ridning Ibland tänker jag nog mer än rider :o Läser här och i böcker, diskuterar, funderar och analyserar. Hur och varför, hjälper hit och...
2
Svar
30
· Visningar
2 484
Senast: Anna_
·
L
Träning Jag brukar ibland ta in och jöra iordning min häst ensam utan någon annan häst som sällskap. Min häst blir orolig och trampar omkring i...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: Cornelia
·
A
Träning Hej :) Jo, jag rider pappas travare. En femårig travare som tävlade senaste den 18 juni (med dåligt resultat). Han var i torsdags hos...
Svar
11
· Visningar
1 184
Senast: merlin_
·
E
Träning hej jag är medryttare på ett femårigt sto(Shakira) som jag har lite problem med. Problem 1: Hon har en sto kompis som hon är väldigt...
Svar
6
· Visningar
1 299
Senast: _Essie_
·
Träning Moderator får gärna flytta om tråden ligger fel, men tänkte att NH-kunniga säkert vet massor om sånthär :) Sitter här och funderar...
2
Svar
21
· Visningar
3 954
Senast: Yrja
·
R
Träning Vet inte ifall någon läste i aftonbladet om en riksdagsman (m) som nu är anmäld för hästmisshandel. Han hade två shetlandsponnier som de...
Svar
19
· Visningar
1 436
Senast: krigarinna
·
Träning Ja.. prec. som rubriken.. Hur lär NI hästen galoppskänkel?? JAG brukar använda hinder eller bom, för att hästen ska rulla över i...
Svar
4
· Visningar
2 006
Senast: _Skifting_
·
D
Träning Det här med att frilägga hästens rygg genom att stå upp i tvåpunktsits, hur funkar det egentligen? Det känns som att vikten, som då till...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: Mooch
·
P
Träning några tips hur jag ska få lilla klumpen att byta med hela kroppen? om jag rider i en åtta, så byter jag i mitten, han byter med fram...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama