Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hur ska man löshoppa med de riktigt unga hästarna (två år) för att det ska ge träning i teknik, taxering mm. Är det särskilda hinder...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: jenny82
·
E
Träning Ngn som har ett bra tips på att få in hästen i transporten. Vad tycker ni: Är det dumt att andvända linor för att få in hästen elr...
Svar
12
· Visningar
1 545
Senast: My Beauty
·
E
Träning Hur tränar man bort det? Inget illa menat utav hästen utan han vill bara leka så han nafsar lite i personen som leder. Nån som har nåt...
2
Svar
23
· Visningar
3 439
Senast: zappohontas
·
O
Träning Hej, Har lus läst Bedömningsreglementet för kvaliten men kan inte hitta någonstans om ryttare eller häst måste har löst licens...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: Blandrastik
·
L
Träning vilken utav dessa stallplatser skulle ni valt? Stall 1: Helt ok stall med folk som är sådär..:crazy: Har ridhus, paddock, inte så...
Svar
9
· Visningar
988
Senast: Miilan
·
H
Träning Japp, Min ponny är vääldigt svårlastad. sist vi skulle hem med henne ( tog hem henne från stallet jag har henne i annars, nu på...
Svar
4
· Visningar
776
Senast: HoneysEmma
·
I
Träning Hur ska man göra om man har en häst som inte kan vara ensam? Står han i box så river han hela stället och har till och med hoppat ut en...
Svar
4
· Visningar
919
Senast: lala
·
Träning Jag undrar hur man ska göra när man ska flytta en häst från ett ställe, till ett annat. Jag ska hyra häst som jag ska ha i ett stall 4...
Svar
4
· Visningar
903
G
Träning Hur är man mer säker med en 2-årig galopphäst som är väldigt spänstig? När hästen sparkar, tränger in eller reser sig??
Svar
1
· Visningar
690
·
S
Träning berätta allt om vad som är skillnad mellan dressyr för unghästar och vuxna hästar. :D
Svar
8
· Visningar
1 330
·
S
Träning Vad göra med ett sto som blivit riktigt j-la brunstig vid betessläppet? Kan inte längre tro att hon är en 16-årig fjorddam, hon beter...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: Emmi_Power
·
A
Träning (Visste inte riktigt vart jag skulle placera denna tråd, men). Hur som helst, jag är i farten och ska köpa häst och har på senaste tiden...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Isa
·
Träning Denna sommaren har varit relativt jobbig för mig och hästen. Allt började med att jag flyttade honom från Stall 1, stallet där han går...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: aztro
·
Träning Jag vänder mig till er som är kunniga inom NH. Jag har ett problem med mitt sto. Hon är svårfångad i hagen. Nu under sommarbetet så...
Svar
17
· Visningar
1 581
Senast: pandhy
·
K
Träning hej igen, jag rider mkt dresyr, men har tänkt att börja hoppa, vad är första knepet?
Svar
6
· Visningar
715
Senast: TheOne
·
C
Träning Usch. då var man där. Det funkar inte med stallägaren. Har olika uppfattningar om saker, hon går in och trixar och fixar med hästen...
2
Svar
23
· Visningar
2 401
Senast: Celise
·
Träning Jag skulle vilja veta hur ni andra som har hästar i lösdrift gör med följande: Hur mycket använder ni era hästar?. Kan man ha häst i...
Svar
16
· Visningar
1 685
Senast: Alazan
·
L
Träning Jag behöver tips och råd nu! Jag har ridit under min ungdom men haft ett långt uppehåll för att nyligen börja rida igen. Har ridit på...
2
Svar
29
· Visningar
3 040
Senast: boella
·
F
Träning Jag är nu stolt aktiv medlem i Husarerna och brukar vara med och rida lite överallt, men nu till frågan, finns det fler husarer här tro...
Svar
3
· Visningar
1 009
Senast: KungTulle
·
L
Träning att rida med gummisnodd eller inspänningstyglar på unghästar?
2
Svar
24
· Visningar
1 966
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar