Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Ni som har riktigt dumma hästar vid skoning, hur brukar ni lösa det för att hovslagaren ska kunna sko? Ni som ger/gett lugnande: Måste...
Svar
13
· Visningar
2 744
Senast: trazel
·
T
Träning Min Häst Tobbe är underbar på alla sätt och vis, cool, snygg och super duktig i dressyr. men jag skulle vilja utveckla mig lite i...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: Totola
·
A
Träning En liten dum fråga men jag har aldrig lastat en häst men jag ska snart byta stall för att min häst trivs inte där jag har han nu. Jag...
Svar
4
· Visningar
740
Senast: Tajger
·
Träning Vad gör du med den och hur lär du den att uppföra sig??? Den är inte rädd.
Svar
9
· Visningar
1 692
Senast: muffins_lina
·
Träning Har en fråga och endast den.... Har någon här provat att köra sin häst i transporten med mellanvägg, bakbom men INGEN frambom på...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 963
Senast: Kickis
·
S
Träning Jag skulle behöva lite tips på olika övningar där hästen får jobba mkt med ryggmusklerna.
Svar
2
· Visningar
673
Senast: Isa
·
Träning Hörde precis på nyheterna att djurskyddsmyndigheten har ändrat reglerna ang hagar, sällskap och spiltor. Hästar behöver nu längre inte...
2
Svar
29
· Visningar
2 159
Senast: Vikkan
·
  • Låst
Träning Hej! Hoppas denna tråd ligger rätt, för vill gärna ha svar. Min dotter är ute å rider på en skogsväg. En bil kommer bakifrån, å...
Svar
10
· Visningar
1 430
Senast: IngelaH
·
C
Träning Har ett smäckert halvblod som fryser väldigt lätt, säskilt när det regnar. Men de konstiga är att när hon fryser så får hon jätteont i...
Svar
9
· Visningar
1 063
Senast: QuickStar
·
S
Träning Hur ska man löshoppa med de riktigt unga hästarna (två år) för att det ska ge träning i teknik, taxering mm. Är det särskilda hinder...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: jenny82
·
E
Träning Ngn som har ett bra tips på att få in hästen i transporten. Vad tycker ni: Är det dumt att andvända linor för att få in hästen elr...
Svar
12
· Visningar
1 545
Senast: My Beauty
·
E
Träning Hur tränar man bort det? Inget illa menat utav hästen utan han vill bara leka så han nafsar lite i personen som leder. Nån som har nåt...
2
Svar
23
· Visningar
3 436
Senast: zappohontas
·
O
Träning Hej, Har lus läst Bedömningsreglementet för kvaliten men kan inte hitta någonstans om ryttare eller häst måste har löst licens...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: Blandrastik
·
L
Träning vilken utav dessa stallplatser skulle ni valt? Stall 1: Helt ok stall med folk som är sådär..:crazy: Har ridhus, paddock, inte så...
Svar
9
· Visningar
988
Senast: Miilan
·
H
Träning Japp, Min ponny är vääldigt svårlastad. sist vi skulle hem med henne ( tog hem henne från stallet jag har henne i annars, nu på...
Svar
4
· Visningar
776
Senast: HoneysEmma
·
I
Träning Hur ska man göra om man har en häst som inte kan vara ensam? Står han i box så river han hela stället och har till och med hoppat ut en...
Svar
4
· Visningar
919
Senast: lala
·
Träning Jag undrar hur man ska göra när man ska flytta en häst från ett ställe, till ett annat. Jag ska hyra häst som jag ska ha i ett stall 4...
Svar
4
· Visningar
903
G
Träning Hur är man mer säker med en 2-årig galopphäst som är väldigt spänstig? När hästen sparkar, tränger in eller reser sig??
Svar
1
· Visningar
690
·
S
Träning berätta allt om vad som är skillnad mellan dressyr för unghästar och vuxna hästar. :D
Svar
8
· Visningar
1 330
·
S
Träning Vad göra med ett sto som blivit riktigt j-la brunstig vid betessläppet? Kan inte längre tro att hon är en 16-årig fjorddam, hon beter...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: Emmi_Power
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama