Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Hejsan! Har (som många andra här inne) en treåring som avklarat sitt test nu i vår. Är lite nyfiken på hur ni går vidare i utbildningen...
Svar
13
· Visningar
1 201
Senast: WBanna
·
A
Träning när vi är ute i skogen och ska rida i nerförsbackar-som oftast lutar ganska bra neråt-så vill hästen min krabba sig neråt, han går ut...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: Emmahpemma
·
B
Träning Vad menas när man säger att hästen kan/går i form? Typ i en annons: -"Kan gå form i skritt/ skritt i form"? Fattar inget ;D:bump:
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: Anna Lilja
·
Träning Var ute och red min vbl valack i skogen idag. Han är nyinriden och de första gångerna red min sambo. Jag har max ridit honom 7ggr och...
Svar
8
· Visningar
1 134
Senast: Eligible
·
S
Träning (Ligger tråden rätt?) Jag vill nu lära mig tömköra! Vill inte köpa mig något dyrt om jag inte skulle tycka det vore kul eller om...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: Lantlolla
·
T
Träning Har nu fått hem min pålle efter att han varit ute på foder i ca 4 månader. Hästen i fråga är väldigt stark psykiskt och har en väldig...
Svar
17
· Visningar
2 130
Senast: Fiorano
·
Träning det frågas mycket om hur man får hästen i kondition och musklad. MEN hur vet man att hästen är i kondition? ska den springa en viss...
Svar
10
· Visningar
1 110
Senast: Piraja
·
Träning hej! jag har ett stort eller litet problem!:crazy: har 3 hästar 2 hos min mor som hon sköteroch 1 där jag bor! ska flytta till så...
Svar
7
· Visningar
932
Senast: saffran
·
S
Träning Hon har stått i ca 2v nu o skrittats i ca 1v nu. Men vill absolut inte jobba i vänster varv? I höger jobbar hon på bra i skritten men...
Svar
5
· Visningar
1 039
Senast: tenesie
·
Träning Har flyttat mina pållar till ett nytt stall vilket har lett till att Bebban blivit hysterisk när man leder henne förbi dom nya hästarna...
Svar
9
· Visningar
1 413
Senast: tenesie
·
S
Träning Jag har ett problem med min travare som inte galopperar efter hindrena, även om vi galopperar innan hindret. Han har jätte bra galopp...
Svar
7
· Visningar
1 023
Senast: Piraja
·
S
Träning Nån som har det? i så fall varför?? Menar både regntäcke i detta ruskväder, men även vintertäcke på vintrarna.
Svar
10
· Visningar
1 397
Senast: LindavCindy
·
G
  • Låst
Träning Vad menas med akademisk ridning? :confused:
Svar
2
· Visningar
682
Senast: IngelaH
·
N
Träning Usch nu är jag så arg och ledsen så jag knappt vill titta åt en häst igen! För c:a två månader sedan köpte jag en D-ponny valack från...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
23 863
Senast: P.G
·
Träning Några tips på hur ni hade hade gjort om er häst hade fått vila sedan i april. Fram till april var hon i god kondition o jag red inte...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: tinafinis
·
Träning Är lite fundersam här. Min D-ponny går i bra form i alla gångarter, bär upp sig bra, bra påskjut osv på både rakt och böjt spår. Tills...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: Skuggabaldur
·
F
Träning Nu tänker jag passa på o få lite smarta tips o råd från alla kloka o vänliga seniorer:love: Jag är såå seg i staren! Vet inte hur jag...
Svar
7
· Visningar
893
Senast: fritidsryttaren
·
J
Träning ... hur gör ni när ni rider den ena? Låter ni den andra vara ute i hagen eller tar ni in den i stallet? Jag har haft mina två ston i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 478
Senast: BackorsExplosive
·
L
Träning Hej! Är det någon som har en häst som stegrar på kommando? Hur har ni/du gjort för att lära den? Jag vill nämligen lära min nästan egna...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
14 762
Senast: eliiun
·
E
Träning Min häst går sedan ca 3 månader tillbaka med 4 andra valackar i en stor hage. De har varit väldigt busiga och lekt mycket, men ej bråkat...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix