Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Nån som har det? i så fall varför?? Menar både regntäcke i detta ruskväder, men även vintertäcke på vintrarna.
Svar
10
· Visningar
1 397
Senast: LindavCindy
·
G
  • Låst
Träning Vad menas med akademisk ridning? :confused:
Svar
2
· Visningar
682
Senast: IngelaH
·
N
Träning Usch nu är jag så arg och ledsen så jag knappt vill titta åt en häst igen! För c:a två månader sedan köpte jag en D-ponny valack från...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
23 838
Senast: P.G
·
Träning Några tips på hur ni hade hade gjort om er häst hade fått vila sedan i april. Fram till april var hon i god kondition o jag red inte...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: tinafinis
·
Träning Är lite fundersam här. Min D-ponny går i bra form i alla gångarter, bär upp sig bra, bra påskjut osv på både rakt och böjt spår. Tills...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: Skuggabaldur
·
F
Träning Nu tänker jag passa på o få lite smarta tips o råd från alla kloka o vänliga seniorer:love: Jag är såå seg i staren! Vet inte hur jag...
Svar
7
· Visningar
893
Senast: fritidsryttaren
·
J
Träning ... hur gör ni när ni rider den ena? Låter ni den andra vara ute i hagen eller tar ni in den i stallet? Jag har haft mina två ston i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 477
Senast: BackorsExplosive
·
L
Träning Hej! Är det någon som har en häst som stegrar på kommando? Hur har ni/du gjort för att lära den? Jag vill nämligen lära min nästan egna...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
14 759
Senast: eliiun
·
E
Träning Min häst går sedan ca 3 månader tillbaka med 4 andra valackar i en stor hage. De har varit väldigt busiga och lekt mycket, men ej bråkat...
Svar
8
· Visningar
977
Senast: mackan
·
E
Ridning Måste bara få skriva av mig.. Jag ska åka på kurs nästa helg (som markryttare). Det ska bli så intressant att äntligen få åka på en...
Svar
5
· Visningar
908
Senast: Anna_
·
Träning Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro längre. Varje vår börjar pålle slå med huvudet när vi rider ute. Han frustar och han håller på...
Svar
8
· Visningar
1 341
Senast: Gwaeron
·
L
Träning jag har just fått en 20årig islandshäst på foder. den senaste tiden hade han bara gått ihagen och skrotat så jag har fått hem honom för...
2
Svar
24
· Visningar
1 758
Senast: Onion
·
Träning Jag har ingen aning om var jag ska skriva denna tråden, men jag skriver här....Annars är det fritt fram för ev. moderator att flytta. :p...
2
Svar
25
· Visningar
1 672
Senast: Quiss
·
C
Träning Hej! Har ett 3-årigt nsv brukssto med problemet att hon alltid har varit extremt flockbunden. Detta har komplicerat hanteringen...
Svar
2
· Visningar
1 739
Senast: Skogstokig
·
S
Träning Hejsan:) ni som har tips på övningar som stärker/gör så hästen enklare håller sig kvar i rätt form, (på tygeln) skulle varit till jätte...
Svar
4
· Visningar
765
Senast: santiano
·
L
Träning En häst som jag rider är ganska stark, men jag har funderat länge på pessoa. Men det är så många som har massor av fördomar mot pessoa...
2
Svar
30
· Visningar
2 814
K
Träning halloj, jag har en Nordsvensk travare, hon är helt underbar :rofl: men, hon blir väldigt, väldigt lätt nervös och inte vill stå still...
Svar
19
· Visningar
1 170
Senast: lillamyggan
·
F
Ridning Lägg in bilder, eller gärna filmer på AR-ryttare som ni tycker är representativa och skickliga! Ser fram emot en intressant och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 904
Senast: dressyrtant
·
C
Träning :devil:Har en mycket dominant häst. Vem han än går med så tar han över, väljer ut en kumpan som han konstant föser. Det brukar inte vara...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: muffins_lina
·
N
Träning Hej jag är en tjej som är 93 men har ridigt i 2 år nu med tkr att det är välldigt lite att rida en gång i veckan.. vet inte riktigt vad...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Ellyne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama