Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur mycket pallar en stor connemara bära? Bara sitter och funderar, har nyligen upptäckt att jag nog skulle kunna rida ponny, är 1,76...
Svar
3
· Visningar
1 222
Senast: jubella
·
  • Låst
Ridning Såg en länk till en film på Buke här för någon månad sedan. Men nu har jag förlorat vilken tråd det VAR!!! Det var en tråd i Klassisk...
Svar
1
· Visningar
1 031
Senast: Jegra
·
Träning Gör någon det? Även i galopp. På en 8-M volt.
Svar
8
· Visningar
884
Senast: axel
·
F
Träning Jag söker en ny häst/ponny och jag är extremt sugen på islandshäst. Tyvärr räcker inte pengarna till en "färdig". Som är inriden och...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: Nussikan
·
K
Träning Jag tömkör min häst en hel del nu sedan jag i en ridolycka bröt benet. Så det dröjer några månader innan jag kan rida och jobbar nu med...
Svar
13
· Visningar
2 162
Senast: Jeeves
·
I
Träning När jag rider efter någon annan å ska sakta in elr få ner min hästs tempo lite så drar hon upp huvudet å börjar "bråka" me mig. När jag...
Svar
9
· Visningar
905
Senast: I_N_D_R_A
·
S
Träning hur lär jag mej att sitta på min häst.? han har så mycke bakbensaktivitet så det är omöjligt....Förslag:banana:
Svar
9
· Visningar
917
Senast: __Stilett__
·
Träning Nu ska jag ut och hantera lillemann... han e ju lite bökig ibland som jag tidigare skrivit här, han stegrar om han e uppbunden men har...
Svar
2
· Visningar
874
Träning Hej alla, jag har en islandshäst jag (självklart) rider dressyr på. Nu har vi kommit relativt långt anser jag, i alla fall i skritten...
Svar
4
· Visningar
1 070
Senast: annizz
·
C
Träning Hejsan! Har (som många andra här inne) en treåring som avklarat sitt test nu i vår. Är lite nyfiken på hur ni går vidare i utbildningen...
Svar
13
· Visningar
1 201
Senast: WBanna
·
A
Träning när vi är ute i skogen och ska rida i nerförsbackar-som oftast lutar ganska bra neråt-så vill hästen min krabba sig neråt, han går ut...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: Emmahpemma
·
B
Träning Vad menas när man säger att hästen kan/går i form? Typ i en annons: -"Kan gå form i skritt/ skritt i form"? Fattar inget ;D:bump:
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: Anna Lilja
·
Träning Var ute och red min vbl valack i skogen idag. Han är nyinriden och de första gångerna red min sambo. Jag har max ridit honom 7ggr och...
Svar
8
· Visningar
1 134
Senast: Eligible
·
S
Träning (Ligger tråden rätt?) Jag vill nu lära mig tömköra! Vill inte köpa mig något dyrt om jag inte skulle tycka det vore kul eller om...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: Lantlolla
·
T
Träning Har nu fått hem min pålle efter att han varit ute på foder i ca 4 månader. Hästen i fråga är väldigt stark psykiskt och har en väldig...
Svar
17
· Visningar
2 111
Senast: Fiorano
·
Träning det frågas mycket om hur man får hästen i kondition och musklad. MEN hur vet man att hästen är i kondition? ska den springa en viss...
Svar
10
· Visningar
1 109
Senast: Piraja
·
Träning hej! jag har ett stort eller litet problem!:crazy: har 3 hästar 2 hos min mor som hon sköteroch 1 där jag bor! ska flytta till så...
Svar
7
· Visningar
932
Senast: saffran
·
S
Träning Hon har stått i ca 2v nu o skrittats i ca 1v nu. Men vill absolut inte jobba i vänster varv? I höger jobbar hon på bra i skritten men...
Svar
5
· Visningar
1 039
Senast: tenesie
·
Träning Har flyttat mina pållar till ett nytt stall vilket har lett till att Bebban blivit hysterisk när man leder henne förbi dom nya hästarna...
Svar
9
· Visningar
1 413
Senast: tenesie
·
S
Träning Jag har ett problem med min travare som inte galopperar efter hindrena, även om vi galopperar innan hindret. Han har jätte bra galopp...
Svar
7
· Visningar
1 023
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama