Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning En mycket flummig frågeställning som jag ska försöka att utveckla och hoppas på en givande debatt. Bakgrunden: Rider en häst sen...
Svar
3
· Visningar
1 858
Senast: bigganl
·
H
Träning Någon som vet hur ja kan träna bort de här dumheterna på honom... Han har börjat kasta sig...inta alltid men iblad o inte bara om han...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: horse_angel
·
E
Träning Vi har ett new forest sto som har svårt gör galopp i paddocken. Ute går det hur bra som helst men i paddocken så saktar hon av i hörnen...
2
Svar
20
· Visningar
2 662
Senast: Eliii
·
L
  • Låst
Träning Hur gör ni för att få era hästar lösgjorda? :angel:
Svar
6
· Visningar
4 145
Senast: IngelaH
·
Träning Efter att ha suttit och bläddrat en stund och läst om hästar som springer på bakbenen, är allmänt otrevliga att arbeta med/rida så väcks...
2
Svar
34
· Visningar
2 626
Senast: Sparf
·
Träning Avancerad hälta, men jag ska försöka summera: Min häst och jag kan se fram emot en lång vila(, det finns risk för upp emot ett...
Svar
11
· Visningar
1 470
Senast: Yrja
·
S
Träning Vad säger ni om man vill skaffa foder häst eller köpa häst och vill ha något lugnt, snällt som man kan pyssla med och fritidsrida är det...
2
Svar
21
· Visningar
2 198
Senast: Beemergirl
·
S
Träning Vad gör man när en häst bara rusar rakt genom elbanden, ska den inte få gå på sommarbete mer då eller..?
Svar
5
· Visningar
825
Senast: månFare
·
V
Träning Jag är en hästtokig tjej på snart 30 år som nu äntligen har tagit mig i kragen och ska börja rida "på riktigt". Jag red lite i mina...
Svar
17
· Visningar
1 349
Senast: Plump
·
Träning Hejsan! Jag undrar, om man klipper en häst inför vintern. Vilka täcken är då bäst att använda? Kan man ha ett vanligt vintertäcke...
Svar
8
· Visningar
1 763
Senast: My Beauty
·
  • Låst
Träning Söker er på buke som bor i eller i närheten av Älmhult. Kommer snart att flytta dit, och skulle behöva lite tips på...
Svar
1
· Visningar
653
·
S
Träning Tycker ni att det är för tidigt att tömköra tvååringar i paddock så att de får ställa, böja och gå lite i form? Är osäker på om det är...
Svar
11
· Visningar
1 927
Senast: tenesie
·
E
Träning Lägger denna tråden här, och hoppas den ligger rätt, då frågan handlar om min unghäst, och jag vill höra olika tips och erfarenheter om...
2
Svar
21
· Visningar
1 809
Senast: estelle79
·
S
Träning Heej! Det är så att jag ska köpa en shettis och jag har tänkt att köra den.Men jag undrar ,kan man köra en häst varje dag om man kör...
Svar
5
· Visningar
1 048
Senast: Farle
·
T
Träning Har köpt ett tvåårigt sto som inte varit van vid att bli själv varken i stall, hage eller på utflykter. Jag hade tänkt att undan för...
Svar
5
· Visningar
902
Senast: Magnum
·
Träning Nu går hästen på antibiotika efter ett jack i knät saom var tvungen att sys, hon har alltså boxvila och så långt vet jag att jag inte...
Svar
6
· Visningar
967
Senast: axel
·
  • Låst
Träning Skulle vilja höra vad ni hittar på när ni bara ska "skojrida". Har ni några roliga övningar, tips eller dylikt som inte handlar om att...
Svar
1
· Visningar
824
·
  • Låst
Träning gammal travare, har en kille som jag satt på första gågnen igår... men nu funderade lite på vad ja kan kräva av honom, hur mycke kan ja...
Svar
3
· Visningar
786
·
F
Träning Har ett islandshäst sto som är allmänt knäpp i huvudet, och speciellt när jag rider ut då hon mer eller mindre har damp. :smirk: Hon...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: My Beauty
·
Träning Då är man kanske ute i hästletarträsket igen :smirk: Ska ev åka och titta på en lite fjording-fröken snart som jag i sånna fall ska...
2
Svar
36
· Visningar
6 300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka