Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har senaste åkturerna med donnan ägnat en hel del tid åt att försöka räkna ut VAD det är hon reagerar på när hon 'hoppar till'...
Svar
12
· Visningar
1 159
O
Träning Godkväll! Hoppas någon kan hjälpa mig härinne... är tok deppad då min lilla häst fullkomligt EXPLODERAR och faktiskt blir farlig att...
Svar
12
· Visningar
1 449
Senast: Gwaeron
·
T
  • Låst
Träning Har två hästar, en som jag haft i många år som ridhäst, sedan har jag för ett år sedan köpt tillbaka mitt russ jag hade som ung. Han är...
2
Svar
27
· Visningar
9 585
Senast: IngelaH
·
W
  • Låst
Träning Det finns säkert en tråd med denna fråga, men eftersom jag är kass på att hitta saker så skriver jag endå! :angel: Har suttit och...
Svar
8
· Visningar
16 477
·
N
  • Låst
Träning Vad anser du vara viktgräns vid ridning /körning av shettis?
Svar
8
· Visningar
991
·
  • Låst
Träning Som rubriken lyder - kan man räkna med att en ardenner eller nordsvensk (brukstyp) är mer viktbärande än ett halvblod trots att den inte...
Svar
10
· Visningar
4 303
·
  • Låst
Träning men jag är 175 lång! Även om jag inte är nån lättviktare är jag inte rädd att hästen inte ska orka bära mig, men hur blir det med...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 988
·
R
  • Låst
Träning hej har en fråga har kikat lite på internet om russ,funderar på att köpa ett russ hon är viktbärande,jag har läst att en del säger att...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 202
·
M
Träning Hej. Jo. Det var en gång när jag var ute & red med några i mitt stall. Vi skulle trava & jag var i mitten ungefär. Det var en några...
2
Svar
21
· Visningar
2 514
Senast: Vikkan
·
Ridning nu behöver jag verkligen en ny dressyrsadel!! och eftersom det är helt omöjligt att hitta en bomsadel som passar damen så har jag lite...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: melvin
·
Träning Känner en liten tjej som hamnat i en lite knepig sits, vet inte hur jag kan hjälpa henne Hon har lånat en häst på foder av en mamma...
Svar
7
· Visningar
925
Träning hejsan! skulle vilja ha lite råd och tips på hur man aktiverar en seg häst, om man vill ha den mer alert och få den att lättare/snabbare...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: Cornelia
·
T
Träning Någon som vet något om den och provat i samband med ridning? Finns det någon här som kanske har tips på någon instruktör som även har...
Svar
2
· Visningar
1 124
A
Träning Har ett dräktigt sto (fölar i början av maj), ett 3½ månaders stoföl och ett 5-årigt sto. Avelsstoet och fölet går på bete, men inte...
Svar
3
· Visningar
720
Senast: annalisa
·
T
Träning Hur öppnar och sluter man? Och hur gör man fram-bakdelsvändningar? :angel:
Svar
3
· Visningar
836
Senast: Modest
·
T
Träning I stallet är det 3 hästar. Dom går ute dygnet runt, har tillgång till skydd, träden står utanför hagen, men sträcker sig så mycket in...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 906
P
Träning Hur visar jag, min nya Nordsvenska brukshäst, som är väldigt stark, vem som bestämmer. Har bara ägt henne ett par dagar, och tar allt...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
7 559
Senast: martha
·
Träning Med risk att få ordentligt på nöten så skriver jag ändock lite reflektioner. Läser mycket trådar här på de olika forumen, skriver...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 232
Träning testade löslongera Bebban för första gången idag, vilket inte funkade alls >____< kanske gjorde lite att hon brunstar som en ... vet...
Svar
1
· Visningar
778
Senast: urkella
·
L
  • Låst
Träning Vad gör man då? Hehe :idea: Tänkte börja med nått nytt som omväxling för hästarna och även för mig.
Svar
2
· Visningar
826
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama