Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Är inte säker på att tråden hamnar rätt nu! :smirk: Det är så att jag har fått hem en ny häst för en månad sen. Han brukar bli...
2
Svar
31
· Visningar
5 543
Senast: Iza
·
S
Träning Galopperar ni på grusväg? Hur anpassar ni hastigheten till underlaget? Funderar på hur slitande det egentligen är med grusvägar, mjukare...
Svar
11
· Visningar
969
Träning Hur skulle ni börja med en häst som var snedmusklad? Kom att tänka på det idag då jag sett en del fel/snedmusklade hästar. Hade en tjej...
Svar
9
· Visningar
1 788
Senast: Lejonelle
·
Träning Känsliga tittare varnas...En ryttare med noll kroppskontroll kan sitta så här snett och tro att jag är rak. Tyvärr saknar vi speglar i...
2
Svar
27
· Visningar
2 106
Senast: Spider84
·
O
Träning snälla hjälp oss våran goa lilla travare som vi försöker att skola om reser sig på bakbenen och nu vet vi inte vad vi ska göra...Finns...
Svar
13
· Visningar
2 720
Senast: nilla_82
·
Träning Skullen i våga er på de? hästne i fråga är ett kallbod gått nåra monte lopp...dock två år sedan därefter bara sått i princip
Svar
4
· Visningar
1 535
Senast: nilla_82
·
P
Träning Hejsan allihopa! Jag har några frågor: Får man rida på en cykelbana lite i utkanten av stan och i villaområden? Vilka regler är det...
Svar
11
· Visningar
3 339
Senast: Totola
·
H
Träning Nackdelar? Förutom att den är efter i utbildningen såklart.
2 3
Svar
45
· Visningar
4 280
Senast: ZOFUS
·
Träning har tänkt att skaffa mej en tränare. men det verkar vara ganska svårt! jag vet inte vart jag ska leta. hur kan man hitta en tränare?// Anna
Svar
6
· Visningar
825
Senast: ZOFUS
·
A
Träning Jag hatar när hästar är ute och går med mig istället för tvärtom. När de knappt flyttar på häcken när man ska byta sida vid ryktning och...
Svar
16
· Visningar
1 217
Senast: axel
·
  • Låst
Träning När är man för lång/tung för sin häst? Här har ni en tråd där alla frågor och svar om ryttarens vikt och längd kan läggas så slipper vi...
15 16 17
Svar
337
· Visningar
83 964
Senast: IngelaH
·
V
Träning Hej. Finns nån här som har erfaring av Hemplings teori: Dansa med hästar?? Att hantera hästar utfrån kroppspråket... V
Svar
6
· Visningar
1 022
Senast: Rina
·
L
  • Låst
Träning Jag har nyss börjat sköta om en shettis, ca 105cm hög. Ägaren säger att det inte är några problem för mig att rida honom, han är väldigt...
Svar
10
· Visningar
1 199
·
  • Låst
Träning Jag är drygt 160cm lång och väger ca 44kg. Min ponny är en welshkorsning som är 122cm hög och väger ca. 300kg. När hon vid några...
Svar
6
· Visningar
863
·
L
Träning För någon vecka sedan gick vi en vanlig väg förbi en gård där de hade satt upp ställningar och spikade. Vanligtvis är pållan inte rädd...
Svar
8
· Visningar
1 208
Senast: melvin
·
D
Träning Hej! Snart är det dax för oss att hämta vår nyinköpta shettis något som vi alla ser fram mycket mot. Men fråga är hur transporterar...
Svar
12
· Visningar
1 197
Senast: rocki
·
L
Träning Ska ta historien så kort som möjligt. för ca 4 år sedan köpte jag en ponny. Hon var ganska svår att rida. Men efter ett tag så blev...
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: _liinn_
·
Träning Min 3 åriga häst verkligen vägrar lyfta på ena hoven ibland när man ska kratsa, men det är verkligen bara ena hoven den enda utan...
Svar
12
· Visningar
945
Senast: Mish
·
T
Träning Jag har en liten rejält viktbärande ponny som jag själv endast rider i skritt och lite trav barbacka då jag är för lång men inte väger...
Svar
11
· Visningar
1 047
Senast: Viviann
·
Träning Idag när jag skulle ta in hästarna. (har bara 2 hemma för tillfället) så tänkte jag ta upp stoet först, och ställa i trädgården, för att...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: Koltinna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix