Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur lär man en häst vara fastbunden i gången, boxen, spilta osv? Har en 4åring som jag haft i 6månader nu. När hon kom gick det jätte...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 383
Senast: axel
·
M
Träning Min kompis föl är tre veckor.Han är en riktig tuffing. Han kan slå efter dom när dom går in till honom,biter och reser sig mot dom...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: martha
·
L
Träning jag har sån himla tur som får ha världens underbaraste varmblod så mkt jag vill för ägaren. han e jättefin i all hantering, har haft...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: linneahjertamusse
·
S
  • Låst
Träning Min travare kan inte höger galopp, det går verkligen inte. Han har tatt höger galopp en gång men det var bara två steg. Han fattar inte...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: IngelaH
·
Träning De flesta hästar jag har träffat på i mitt liv brukar skaka på sig om de rullar sig i boxen (exempelvis om de är blöta). Nu har jag dock...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: Bison
·
R
Träning Hur tränar jag bäst lastning av föl och sto? Utan mellanvägg? När kan ett förl åka ensamt? Uppbindning? Alla tips och råd mottages...
Svar
11
· Visningar
1 255
Senast: elle12
·
S
Träning Jag har ganska nyligt (ca 3 veckor sedan) fått hem två nya hästar. Ett 20 årigt sto med ett hingstföl på 2 månader. (Gajja och Camaro)...
Svar
3
· Visningar
1 047
Senast: skuggi
·
Träning Min ponny som jag haft nån månad nu är ouppfostrad så det ryker om det .. Hon går rätt över en, vägrar stå still en sekund och igår så...
2
Svar
32
· Visningar
3 350
Senast: Yamima
·
M
Träning Ja, som rubriken säger. Kan man få dit nå muskler eller dylikt för att få mindre manke?
Svar
5
· Visningar
966
Senast: m0rphene
·
S
Träning Min häst har en dålig vana, när man rider ut sj, eller i grupp så protesterar den genom att resa sig litegrann, den gör öven så när man...
2
Svar
21
· Visningar
3 949
Senast: _Viva_
·
P
Träning skulle behöva lite hjälp här.. Mitt hingstföl har blivit väldigt "framåt".. Han har tyvärr inte möjlighet att gå med andra föl så han...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 477
Senast: Pocahontas
·
J
Träning Min sköthäst är nästintill omöjlig att fånga i hagen! Han går i en ganska stor hage med 6 andra hästar. Förut gick han i en liten mindre...
Svar
12
· Visningar
1 395
Senast: Sasse
·
M
Träning http://www.youtube.com/watch?v=zELTani8Iao&mode=related&search=:( :( :( :eek:
2 3
Svar
55
· Visningar
5 182
Senast: BeastieBabe
·
Ridning Det har varit en fantastisk vecka som veckoelev hos BB i Danmark. Vi har lärt oss mycket, sett så mycket bra ridning och underbara...
2
Svar
24
· Visningar
2 712
Senast: CillaW
·
Träning När hästen spårar på volen går inner bak på samma linje som inner fram då?
Svar
3
· Visningar
721
Senast: Degree
·
V
Träning Hej Nu är de dags för mig att börja rida... Min älskling är ett varmblodssto på 6 år. (andra rider henne nu). Jag har aldrig i hela...
Svar
11
· Visningar
1 259
S
Träning jag har nu haft min allra första häst i ungefär ett halvår, och under tiden han har varit hos mig har han börjat spring snabbare och...
Svar
14
· Visningar
1 337
Senast: catya
·
A
Träning Hej, det är så att jag just blev medryttare på en fjording. Men när jag i förrgår träffar denna häst första gången ser den hemsk ut...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: Acses
·
T
Träning Hoppas tråden ligger rätt nu! Jag har bestämt mej för att ta mej i kragen när det gäller ridningen nu. Jag och min ponny har mest lullat...
Svar
7
· Visningar
884
Senast: Myzan87
·
A
Träning Hej alla bukemänniskor. Jag sitter och funderar på hur långa ridturer ni gör med era hästar när ni rider ut. Rider ni 30-60 minuter, 1...
2
Svar
34
· Visningar
2 683
Senast: Kejrin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar