Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Ja jag behöver verkligen höra med er, hur ni gjorde vid denna ålder. Han är tre år, och två månader. Jag skulle vilja rida honom, som...
Svar
12
· Visningar
1 234
Senast: estelle79
·
E
Träning Hej min medryttarhäst vill nt svänga vänster, typ när vi går i vänster varv på spåret och jag ska göra en volt så vägrar hon totalt...
Svar
13
· Visningar
1 157
Senast: _Essie_
·
E
Träning Hej min medryttarhäst vill nt fatta galopp när vi rider i padocken utan hon måste falla in i den när vi hoppar. Hur kan jag göra det...
Svar
16
· Visningar
1 606
Senast: _Essie_
·
A
Träning Jag rider en bruksnordis på 15 år som haft flera föl och gått som körhäst. Hon är riden regelbundet sedan cirka ett år tillbaks. Nu till...
Svar
4
· Visningar
2 755
Senast: Totola
·
B
Träning Hej!:confused: När jag köpte min ponny Bell(connemara f.1993) så hade han varit van vid att stå brett i transporten. och nu när vi ska...
Svar
5
· Visningar
902
Senast: borienburk
·
F
Träning kan man transportera ett varmblod ca 400 kg och en ardenner ca 800 kg tillsammanss i en finka lagligt? om den som framför transporten...
Svar
4
· Visningar
785
Senast: Inka-90
·
Å
Träning Undrar vid vilken ålder man börjar rida in en tinker??? Kanske en knasig fråga men jag har hört så mycket olika... Från 2års ålder till...
Svar
15
· Visningar
2 997
B
Träning Hej!! Hjälp mig . Har köpt en 16 årig vallack som är mycket rädd för allt. Den har fått mugg nu och den är livrädd för allt som...
2
Svar
32
· Visningar
2 267
Senast: boblin
·
H
Träning Vilka träns och bett är bäst att ha på en ridtravare som gärna vill rusa. Jag vill inte ha för skarpa saker. Men skulle vilja rida lite...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 949
·
H
Träning Är inte säker på att tråden hamnar rätt nu! :smirk: Det är så att jag har fått hem en ny häst för en månad sen. Han brukar bli...
2
Svar
31
· Visningar
5 532
Senast: Iza
·
S
Träning Galopperar ni på grusväg? Hur anpassar ni hastigheten till underlaget? Funderar på hur slitande det egentligen är med grusvägar, mjukare...
Svar
11
· Visningar
969
Träning Hur skulle ni börja med en häst som var snedmusklad? Kom att tänka på det idag då jag sett en del fel/snedmusklade hästar. Hade en tjej...
Svar
9
· Visningar
1 788
Senast: Lejonelle
·
Träning Känsliga tittare varnas...En ryttare med noll kroppskontroll kan sitta så här snett och tro att jag är rak. Tyvärr saknar vi speglar i...
2
Svar
27
· Visningar
2 106
Senast: Spider84
·
O
Träning snälla hjälp oss våran goa lilla travare som vi försöker att skola om reser sig på bakbenen och nu vet vi inte vad vi ska göra...Finns...
Svar
13
· Visningar
2 691
Senast: nilla_82
·
Träning Skullen i våga er på de? hästne i fråga är ett kallbod gått nåra monte lopp...dock två år sedan därefter bara sått i princip
Svar
4
· Visningar
1 535
Senast: nilla_82
·
P
Träning Hejsan allihopa! Jag har några frågor: Får man rida på en cykelbana lite i utkanten av stan och i villaområden? Vilka regler är det...
Svar
11
· Visningar
3 339
·
H
Träning Nackdelar? Förutom att den är efter i utbildningen såklart.
2 3
Svar
45
· Visningar
4 275
Senast: ZOFUS
·
Träning har tänkt att skaffa mej en tränare. men det verkar vara ganska svårt! jag vet inte vart jag ska leta. hur kan man hitta en tränare?// Anna
Svar
6
· Visningar
825
Senast: ZOFUS
·
A
Träning Jag hatar när hästar är ute och går med mig istället för tvärtom. När de knappt flyttar på häcken när man ska byta sida vid ryktning och...
Svar
16
· Visningar
1 217
Senast: axel
·
  • Låst
Träning När är man för lång/tung för sin häst? Här har ni en tråd där alla frågor och svar om ryttarens vikt och längd kan läggas så slipper vi...
15 16 17
Svar
337
· Visningar
83 865
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar