Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Min stallkompis ska i veckan åka till täby och kolla efter ett engelskt fullblod (galoppör) att skola om till ridhäst. Jag blev också...
Svar
14
· Visningar
3 436
Senast: Immer
·
P
Träning Har skaffat häst nr. två, min drömhäst. Hästarna verkar ej gå ihop. Hur gör man enligt konstens alla regler???? Nu går dom i hage och...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 402
Senast: Sara-Ida
·
N
Träning Ja, som rubriken lyder. Hur ser en normal träningsvecka ut för er? Berätta gärna lite om hästen, ålder, utbildningsnivå osv. Berätta...
2
Svar
29
· Visningar
3 705
Senast: juni_cool
·
L
Träning Jo, någon kanske läst mina andra trådar där jag har funderingar på att skaffa två hästar. (till) Nu är de så att jag vill ha dessa två...
Svar
5
· Visningar
844
Senast: Lantlolla
·
G
Träning Hej! Ni får ursäkta om jag lägger inläggen fel, är rätt så ny här, men jag lär mig nog snart! Jag la detta inlägget här för att jag...
Svar
4
· Visningar
778
Senast: Gaalopp
·
U
Träning Hej! Jag har en fråga..kan man ha en stor valack och ett litet shettis sto i samma hage utan att det blir bråk eller så??:confused...
2
Svar
31
· Visningar
3 099
Senast: hurriganes
·
C
Träning Hejsan. Jag har precis köpt mig en nytt sto och hon är 9 år, blev inriden för ngt år sedan. Mitt problem är galoppen. Hon vill aldrig...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: caroline_star
·
K
Träning Ibland då jag hämtar honom från hagen slår han i bakhovarna i framhovarna lr nått liknande så det låter "klock" typ haha det är lite...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: angelaL
·
S
Träning Jag har ett sto som är lite sisådär med lastningen, ibland går hon rakt in, ibland behövs det bara lite godis, och ibland så står hon...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Nebraska
·
B
Träning Är det någon som vet vad jag ska träna 3 åringen på till 4 års championatet nästa år, alltså vad som krävs. Det är en C-ponny. Vilka...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: Bonnielove
·
S
Träning Alltså åt vilket håll har man hästen ställd när man gör en skänkelvikning? Om jag rider skänkelvining åt höger har jag då hästen ställd...
Svar
4
· Visningar
858
Senast: silverblom
·
J
Träning hejsan är det någon som kan hjälpa mej eller nån som har samma problem som mig,Kan ni fatta när jag väl bestämt mig för att rida dressyr...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: Rebecka83
·
T
Träning Har sökt på forumet men hittar inget svar. Har funderingar på att skaffa häst och har tankar på att ha den i lösdrift. Men har lite...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: Sar
·
P
Träning när ni duschar hästen dagen innan för en tävling t.e.x hur gör ni då om det är dåligt väder? Försöker ni torka hästen med handduk och...
2
Svar
23
· Visningar
2 328
Senast: Armani__
·
J
Träning Min pålletös är väldigt svak i bak, jag skulle nu vilja ha tips på hur jag bäst kan bygga upp musklerna i bak, tyvärr har jag inte...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: Charlotte
·
I
Träning Hej! Är ny på det här forumet.Vi funderar på att köpa ett Ardennerföl och undrar om det är någon här som kan svara på om det är...
Svar
1
· Visningar
872
Senast: Masse
·
B
Träning jag undrar vad som kan vara lagom pris att betala för att få en 8 årig travhäst inriden och grundriden av en bekant som inte har någon...
Svar
2
· Visningar
1 079
Senast: Balans
·
P
Träning Jag har några frågor om tricks.. Hur kan man lära en häst att ligga ner? Vilket trick är lämpligast att börja med? :crazy: Tack...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Ponny123
·
L
Träning Kan lika gärna starta en egen tråd istället för att terrorisera den som fanns med ston och valacker...:) Jag är precis i tagen att...
Svar
10
· Visningar
898
Senast: SweetBriar
·
Träning När började ni rida in era Haflinger? När började ni med inkörningen på unghästarna? Vad använder ni dem till? Tävlar? Avel...
Svar
1
· Visningar
722
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama