Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

V
Träning Hej. Finns nån här som har erfaring av Hemplings teori: Dansa med hästar?? Att hantera hästar utfrån kroppspråket... V
Svar
6
· Visningar
1 022
Senast: Rina
·
L
  • Låst
Träning Jag har nyss börjat sköta om en shettis, ca 105cm hög. Ägaren säger att det inte är några problem för mig att rida honom, han är väldigt...
Svar
10
· Visningar
1 199
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Träning Jag är drygt 160cm lång och väger ca 44kg. Min ponny är en welshkorsning som är 122cm hög och väger ca. 300kg. När hon vid några...
Svar
6
· Visningar
863
Senast: IngelaH
·
L
Träning För någon vecka sedan gick vi en vanlig väg förbi en gård där de hade satt upp ställningar och spikade. Vanligtvis är pållan inte rädd...
Svar
8
· Visningar
1 207
Senast: melvin
·
D
Träning Hej! Snart är det dax för oss att hämta vår nyinköpta shettis något som vi alla ser fram mycket mot. Men fråga är hur transporterar...
Svar
12
· Visningar
1 193
Senast: rocki
·
L
Träning Ska ta historien så kort som möjligt. för ca 4 år sedan köpte jag en ponny. Hon var ganska svår att rida. Men efter ett tag så blev...
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: _liinn_
·
Träning Min 3 åriga häst verkligen vägrar lyfta på ena hoven ibland när man ska kratsa, men det är verkligen bara ena hoven den enda utan...
Svar
12
· Visningar
945
Senast: Mish
·
T
Träning Jag har en liten rejält viktbärande ponny som jag själv endast rider i skritt och lite trav barbacka då jag är för lång men inte väger...
Svar
11
· Visningar
1 047
Senast: Viviann
·
Träning Idag när jag skulle ta in hästarna. (har bara 2 hemma för tillfället) så tänkte jag ta upp stoet först, och ställa i trädgården, för att...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: Koltinna
·
B
Träning Galoppen? Hur ska jag göra!! Mitt varmblod vill inte ta galoppen, Har gjort allt från grunden, Han kan arbeta (gå i form) både i...
Svar
19
· Visningar
1 182
Senast: Criks Pacific
·
F
Träning Alltså jag har funderat lite...Krävs det något speciellt för att ha en hingst? en bekant till mig pratade om att man måste ha starkare...
Svar
5
· Visningar
1 233
L
Träning Hej alla där ute! Har ett problem med min ponny. Hon går som en klocka på banan och ridhus, vi tävlar hoppning och det går väldigt...
Svar
14
· Visningar
1 201
Senast: Anteya
·
Träning hur gör ni då? rider ni och sådär endå` funderade lite på de igag när vädret var så dåligt och han går ute dyngnet runt...ville inte...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: wiberg
·
Ridning Jag och syrran ska på AR läger nästa vecka, det ska bli jättekul! Jag har aldrig provat Akademisk ridning förut och jag längtar tills...
2
Svar
23
· Visningar
2 500
Senast: Totola
·
O
Träning Hej! Jag har ett femårigt halvblodssto, som absolut inte går in i transporten. Jag har lånat ut henne till en tjej på foder, men när de...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: Annna_91
·
Ridning Det är Kieffers AR-träns Isabella Någon som har sett det? Vet köpställe? Hade varit en utmärkt present till min kompis:D
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: lady_vip
·
K
Träning Hur känner man att man har fel galopp? har aldrig riktigt fått grepp om det! :P
Svar
3
· Visningar
852
Senast: Julia_1993
·
J
Träning har köpt ny häst och undrar om någon kan hjälpa mig att göra ett tränmingschema. Han är en hopphäst och tänkte tävla hoppning med honom...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Annna_91
·
Träning Jag har precis köpt en 1-åring som jag pysslar med så mycket som möjligt. Vi plockar av och på grimman, lyfter hovar m.m. Här kommer...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: Dahlia
·
B
Träning Har en shettishingst på 1 år som står på bakbenen så fort han ställs i box...........oavsett om kompisarna är med eller inte. En...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama