Rädd varmblosdvallack

Sv: Rädd varmblosdvallack

Hej
att gå ut & gå är som Forest Autumn skrev ett bra sätt att lära känna hästen. Jag hade nog inte skickat iväg honom till någon för att få hästen att lita på dig. Har du någon som kan hjälpa dig med övningar hemifrån spar du både pengar & lär dig en massa på samma gång. Plus att ifall ni kan lösa detta tillsammans kommer han att få förtroende för dig.
Repgrimma fungerar jätte bra beställde min från silvertiphalters.
lycka till

Håller helt o fullt med.. skicka inte iväg honom utan ta hjälp av ngn som utför övningarna hemma så du kan vara med och se hur DU kan agera i olika situationer, samt att denne visar först när den hanterar hästen, finns ju massor av duktiga hästmänniskor att ta hjälp av..kasnke nån på buke här ? inärheten av dej var bor du??

Nu har det hänt saker kan ni tro.
Vi har haft en dam som lär ut horsemanchip här hemma.
Nu har vi fått iordning på hästarna.
Jag kan ta min i lugn o ro o min dotter tar sin.
Helt fantastiskt.
Hon har lärt ut ledarskap till oss, ett par stycket tips och så kommer hon igen om någar dagar och fortsätter.
Hon har sin dotter med sig så vi kan ta var sin sedan.
Det är helt otroligt att det funkar så bra redan.
Hon kommer att hjälpa oss så läng vi behöver.
Nu kan jag sova gott och slippa oroa mig. Jag tänker träna 2 gånger om dagen ,små korta pass.
Jag är såååååå glad.

Men vad glad jag blir för din skull!!! :bump::bump:
Bra att du tog hjälp av ngn, det låter ju jättebra att du ser resultat redan, allt kommer lösa sej ska du se.
Lycka till nu o uppdatera gärna "nyfiken inte då" :angel:
Du har inga bilder på dem??

Det var hon jag köpte hästen av som tipsade mig om henne.
Det är kul när man får hjälp av dom man köpt hästen av.
Annars heter det att dom hade inga problem
Men han är en bestämd herre.
Det var min rädsla som gjorde detta tror jag.
Den andra hästen som är 3 år han hade mycket stor vilja ,hon fick jobba länge med han ,han knäckte en stolpe i paddocken ,han ville ju sticka han tyckyte inte det var kul att någon bestämde.
För han kunde bli farlig med sitt humör.
Men nu jobbar vi som bara den.
Det är så kul att gå ut i hagen o gosa o jobba.
jag rekomenderar starkt horsemanship.

Jätte kul att ni har löst detta tillsammans:)
Desutom är det så kul att jobba med hästen från marken.
lycka till i framtiden:rofl:

Vad skönt att det ordnade sig! Glöm inte att surfa in på ridtravare.com och träffa fler lyckliga travisägare!!:bump:

Hej..Har inte läst alla svar på denna tråd men..ett litet tips från mig är VirconS ett kanonmedel mot mugg. Du kan köpa det på nästan alla hästbutiker samt lantmännen. Spraya eller skölj med detta morgon och kväll. Lycka till!:D

Tack för tipset.
Ska bara träna han att det inte är farligt med all konstiga medel. Tex spray mm.
Han har inte haft med sådan att gjöra det är därför han är rädd för allt nytt.
Men vi kommer att träna bort det med.
Det fixar vi.

hej boblin. åhh vad jag lider med dig, vet precis hur du känner och förstår din rädsla... min kuse är också rädd och nervös för allt möjligt, men har kommit långt med honom tack vare ledarskapsövningar och mycket"låta han bli intresserad av mig" istället för tvärtom-att jag ska få honom intresserad av det jag vill att han ska klara eller göra..
var bor du någonstans?? jag skulle gärna hjälpa dig gratis.

oj såg inte att redan had eordnat sig med träningen- vad glad ja gblev när jag såg det , verkligen-lycka till massosr med pepp kramar!!!

Om jag var du skulle jag sålt båda hästarna och köpt mig en nordsvensk och en shettis :D

Den 3åriga hästen är bara på lån den ska lämnas tillbaka så fort jag hittar en ny som sällskap till min häst.
Min har blivit mycket bättre vi är på gång hela tiden.
Han kan ha täcke på sig nu jag har övat med plastpåsar m.m.
Att hålla på med horsemanship är det bästa som hänt mig.
Det tar tid man måste ha tålamod medn man får igen det 10 gånger om.

Liknande trådar

Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 843
Senast: Linda_A
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 020
Senast: Mickizz
·
Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 561
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 561

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka