Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning hej! har en häst som är trevlig, lydig och framåt när jag rider yte, men som bara lägger av och slutar lyssna när jag kommer in på...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: Mitrolle
·
U
Träning ska bli skötare på en shettis i stallet till hösten, hon är inte alls mkt hanterad det senaste åren men hon är väldigt snäll och...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Catinca
·
H
Träning Kan någon hjälpa mig? När jag galopperar så byter min häst galopp på kortsidorna. Det går bra när ja står upp , men när ja sätter mig...
Svar
12
· Visningar
967
Senast: Annna_91
·
C
Träning Har nu haft min trevliga arabkille i 2 månader och det känns väldigt bra på alla vis:) Men han har en tendens att väldigt lätt spänna...
Svar
18
· Visningar
1 205
Senast: CalleNy
·
Träning Hej.. Jag rider 2 nordsvenskar (enbart en för tillfället, då den ena är skadad) som jag behöver lite hjälp att komma vidare med...
Svar
7
· Visningar
868
Senast: _Skifting_
·
S
Träning Är den någon som har erfarenhet av igångsättning efter vila. Vår ponny fick fång i februari hon var ganska illa däran. Hon har nu stått...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: FamPont
·
M
Träning Ja, hur mycket rider ni era 4-åringar? och hur länge? hur krävande arbete?
Svar
12
· Visningar
1 246
S
Träning Hej. Jag behöve rlite tips från folk. Har en fjroding som jag har börjat rida men Donna som hon heter. Hennes kondis är verkligne...
Svar
5
· Visningar
843
Senast: Sini
·
M
Träning Ni som är äldre hur var hästarna att hantera då? Idag så gnälls det ju att våra hästar är så hispiga och svårhanterade osv. de kan...
Svar
8
· Visningar
1 589
Senast: Invinciblestables
·
Träning Har en 5-årig valack som är lite speciell. Vill gärna kolla med er erfarna Bukare om nån kanske har några tips på hur vi tar oss framåt...
Svar
3
· Visningar
1 190
Senast: Sar
·
Träning Det kommer med största sannorlikhet vara så att stallkompisen kommer få ta bort sin pålle :cry: Avlivning + "begravning" ska ske...
2
Svar
21
· Visningar
4 159
Senast: Sar
·
Träning Tappade höger framsko vid galopptur i skogen, klånk sa det å smälde till under min fot. Skon var som bortblåst. Kan man ta av den andra...
Svar
9
· Visningar
1 054
Ridning Har en unghäst som varit lite stel i sidorna, vill sjuta ut bakdelen i ena varvet och skjuta in bogen i det andra. Detta är något vi...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: ramada
·
S
Träning Hej! Jag hoppas att ni här kan hjälpa mig lite med problem jag har med min häst. Om en månad ska hästen tillbaka till sin rätta...
Svar
13
· Visningar
1 513
Senast: ridtravare
·
M
Träning Min pappa har en gård med några hopphästar som jag hjälper honom att träna. Nu har han en nyinköpt häst som bara snubblar och snubblar...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: mysko
·
Träning Tänkte starta en liten tråd om barfota hästar, debatten är het i vårat stall iaf... :devil: Jag har i vanliga fall inget imot...
2
Svar
25
· Visningar
2 677
L
Träning Hej jag vill ha hjälp med min häst hon var en travare så därför ställer hon bara vänster!!! snälla je mig...
Svar
6
· Visningar
829
Senast: Bison
·
U
Träning vet inte om tråden ligger rätt..? men iallafall..min häst ska stå inne på nätterna pga av skada. nu är dom andra i stallet snälla...
Svar
4
· Visningar
1 968
Senast: Pyrusan
·
Träning Jag vet, frågan har varit uppe förut men jag kan inte släppa detta fascinerande ämne! Jag tycker mig inte riktigt ha fått förklaringen...
Svar
18
· Visningar
5 409
Senast: Tora
·
Y
Träning Vet inte om tråden ligger på rätt ställe men jag hoppas det... Jag har svårt att bestämma mig för om jag ska betäcka mitt vblsto med...
Svar
6
· Visningar
851
Senast: Yamima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama