Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har ett femårigt ikke inridet sto som står hos min syster før følning. Syster ska behålla følet och stoet ska tillbaka till mig...
Svar
12
· Visningar
1 219
Senast: marer
·
S
Träning Min kompis är medryttare på en travare. Förut så gick hon jätte bra men nu lyssnar hon inte. Hon försöker göra halvhalter så hon lyssnar...
Svar
1
· Visningar
639
Senast: jenny82
·
M
Träning Visste inte riktigt var jag skulle lägga denna tråd, moderator får gärna flytta på den om den ligger fel. Jag har ett litet pinsamt...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 816
Senast: mumlan81
·
J
Träning Min häst får panik då den ska klippas/rakas. Jag behöver bara visa klippmaskinen utan att den är igång så kastar sig hästen in i...
2
Svar
32
· Visningar
4 222
Senast: Jackie_nova
·
Träning Vår ponny lyckades kliva på elstängslet i fredags när hon skulle gå ut från hagen och blev naturligtvis livrädd :eek:! Nu går det att...
Svar
16
· Visningar
1 263
Senast: Wentona
·
S
Träning Idag har jag transport tränat ett 2 årigt fjordsto som jag har tränat en massa Horsemanship med, så hon kan backa/komma fram för...
Svar
7
· Visningar
1 452
Senast: Seita
·
T
Träning Hej ,nu får ni inte bli upprörda över mina frågor! För det är så att jag håller på med projektarbete i skolan och har valt hästens form...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: Waco
·
Träning har precis varit på betet där vår unghäst gått under 2½ månad för att vi skulle hämta hem henne idag. Hon har varit väldigt lätt att...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
10 946
Senast: filiflopp
·
A
Träning Hej! Jag har ett varmblodssto på 10 år som jag ridit in själv. Jag har jobbat mycket med att få henne att gå i form, och hon böjer lätt...
Svar
1
· Visningar
634
Senast: Falkenrally
·
U
Träning har hjärnsläpp! har inte kommit på ngt vettit att träna i dressyren el hoppningen de närmaste veckorna!:o snälla kom med tips och...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: heidi maria
·
Träning Att longera en häst i fri form, kan det öka självbärigheten och stärka överlinjen, eller är det enbart meningslöst centruifugerande som...
Svar
9
· Visningar
1 688
Senast: Pluttlund
·
Träning Om en häst stått i ca 2år och är 17år (halvblod) - hur lång tid tar det att få igång den så att den kan ridas på skogsturer (i alla...
Svar
13
· Visningar
4 661
·
E
Träning Japp, snart kommer nog mitt nya stjärnskott hem till mitt stall om ngn vecka! Jag funderar på hur jag ska lägga upp arbetet på henne...
Svar
6
· Visningar
1 777
Senast: evrebellma
·
Träning Hej! Jag hoppas att jag lägger frågan i rätt forum! Min förfrågan gäller ett antal böcker. Jag ska läsa en utbildning i höst och det...
Svar
1
· Visningar
956
Senast: Daisy
·
L
Träning Vad föredrar ni helst att rida med, bettlöst eller bett? Förklara gärna varför ni tycker som ni tycker också :)
Svar
19
· Visningar
1 203
·
D
Träning Jag undrar hur ni känner inför detta; stallägaren som inte fått betalt för stallhyra låser till sist in hästen i sin box och låter denna...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 128
Senast: Antiqua
·
P
Träning Hej! Jag köpte min häst för några månader sen, han är jättesnäll å så men han har sååå bråttom. Jag har kollat honom så han inte har...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: plommomgurkan
·
I
Träning det är så att jag ska börja lära min lilla dam att man faktiskt kan rida ut utan sällskap ibland . så den bästa taktiken måste väl...
Svar
6
· Visningar
969
Senast: gullebarn
·
H
Träning Hej jag har ett litet hingst föl på 2 månader som bits och hans storebror som är 2 år bits också fortfarande. Jag undarr om någon har en...
Svar
7
· Visningar
1 104
Senast: skuggi
·
Träning Ni som har ston med föl vid sidan. När börjar ni rida stoet igen?? Vad gör ni med fölet under tiden?? Springer fölet vid sidan eller...
Svar
7
· Visningar
1 077
Senast: matador
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama