Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Hur ska jag göra för att få min lilla häst att lugna ner sig i traven? Just nu så försöker hon gå upp i hög form direkt i uppvärmningen...
Svar
9
· Visningar
1 297
Senast: Team LundVer
·
Träning Är det något speciellt man bör tänka på? Vad ska jag kräva osv? Min häst är nyinköpt och är 3 år. Knappt van vid träns o bett, men...
Svar
13
· Visningar
1 801
Senast: space_cowgirl
·
X
Träning Jag har ett 9-årigt d-ponnysto som jag har lite problem med.Hon är nämligen väldigt tittig och osäker när man rider ut.Ofta stannar hon...
Svar
9
· Visningar
1 738
S
Träning Hejsan alla ;) Har hört av en kompis att det inte är bra för hästen att galoppera på volt, stämmer detta??
Svar
9
· Visningar
1 968
Senast: Roheryn
·
A
Träning Hej! Jag har ett varmblodssto på 10 år som jag ridit in själv. Jag har jobbat mycket med att få henne att gå i form, och hon böjer lätt...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Ella_99
·
P
Träning Själv tror jag inte man behöver ha ngn speciell kropp för att bli en duktigt ryttare, det handlar mer om känsla och teknik. Kan bli så...
2
Svar
26
· Visningar
2 971
Senast: bigganl
·
L
Träning Jag har provat med att rida på små volter och få hästen att böja runt innerskänkel men hästen är som en planka. Möjligen kan den ställa...
Svar
9
· Visningar
3 142
Senast: lakrits
·
L
Träning Jag behöver tips :crazy:! När jag rider pekar alltid mina tår utåt ganska mycket, och eftersom min tränare säger att man inte bara kan...
Svar
10
· Visningar
1 015
Senast: PiperGarden
·
F
Träning Hejsan. Jag ahr ett varmblod som är hård i handen i princip hela tiden. Jag ahr fått tips att rida honom på ytter mycket, De fungerar...
Svar
14
· Visningar
1 610
Senast: Blandrastik
·
M
Träning Hur mycket kan man kräva av ett varmblod som kan "gå i form" (inte helt korrekt dock)? Ska man tillåta att dom går bakom lod i början?
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Koppen
·
Träning Vi har en liten shettis inlånad som beteskompis över sommaren, en väldigt ouppfostrad shettis. Förutom att hon nafsar i allt och alla...
Svar
13
· Visningar
1 084
Senast: Belethien
·
Träning Har nyss fått hem min nya häst som enligt ägaren ska vara körd förr men blivit skrämd. Hästen har därefter inte blivit mer körd då...
Svar
19
· Visningar
1 237
Senast: LIA
·
K
  • Låst
Träning Varför jag frågar är att jag ska rida en häst under vintern som har en sådan. Därför skulle jag vilja höra vad ni har för erfarenheter...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: IngelaH
·
Träning Har fått i uppgift av veterinär att aktivera pållens bakben med bomövningar under 4 veckor. Nu har jag lite dålig fantasi och är rädd...
Svar
7
· Visningar
2 826
Senast: Polly_Mulle
·
Q
Träning Jaha, då var vi där igen! Det har gått bra ett tag nu, men idag ville jag strypa henne. Världens goaste häst att rida, så länge man...
Svar
15
· Visningar
1 599
Senast: Quiss
·
E
Träning Min häst har aldrig blivit tömkörd förut, köpte honom för tre månader sedan. Har ingen sadel som passar och har därför ridit barbacka...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: QuickStar
·
T
Träning Söker nu en ny ponny eftersom jag blivit rädd för min fjording. Tänkte sattsa på något lite mindre men tyvärr är ju inprincip alla...
2
Svar
31
· Visningar
2 409
Senast: Tjalfe
·
T
Träning (Visste inte vart tåden hörde hemma egentligen, men hoppas det blev rätt!) Sommarbetet blev ett helvete... Det var bestämt från...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: mackan
·
L
Träning jag har nog verkligen tappat all fantasi.. suck.. när jag rider har jag vissa saker jag alltid tränar på men sen då?? hoppar ibland...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: Eccu
·
Träning Hejhej! Just nu så har min kompis frågat om jag kan ta hand om hennes shettissto ett tag, och hon älskar att lära sig nya trick! För...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: Luna10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama