Vad gör ni med era 1-åringar?

Sv: Vad gör ni med era 1-åringar?

*KL*

Min lille ser BEDRÖVLIg ut just nu, växer så det knakar på både bredden *host* och höjden och är överbyggd och allmänt 'ful' just nu. Ser ut som något hopplock ur reservdelslådan, fronten från en häst, rygg från en annan och bakdel från en tredje. Ingenting hänger ihop ;)

Så vi gör inget ansträngande alls, han har fullt sjå med att växa ikapp sig själv. (Nyverkad 133 i mkh och 137 bak. Han lär inte stanna inom 'rasgränsen' misstänker jag..)

Idag hade vi dock bett- och tränspremiär utan minsta konstigheter. Ny rolig leksak att tugga på ju :devil: (han är lätt oralt fixerad för stunden, om man säger så..) Lite knepigt att man inte kunde spotta ut det bara, men vad sjutton, det gick ju att äta gräs med det i så det fick väl duga ;)

Men soms agt, han se rinte slug ut just nu:

https://lagring.storegate.se/user/P...0-4cb3-8765-dbe5743abb10&Image=1550474&Size=1

*kl*
Idag började det mer seriösa jobbet med min lille kille.:love:
han ska kastreras i sept och sen köras in i okt...

tog några bilder... & ja jag ska rycka manen;)

Klickbara bilder

vad är de för ras ?

Min 1 åring har haft träns på sej o gått över bommar,presenningar o sånt.
Har löshoppat med mamma 2 ggr (den ena av misstag :p).
Kastrerades i maj.

Vad gör ni med era 1: åringar?

Ja precis som rubriken lyder.. plus hur mycket tid lägger ni per dag på träning... :smirk:

Sv: Vad gör ni med era 1: åringar?

Hmm... just nu gör vi inte så mkt... Hon går mest och latar sig ;) Men vi vänjer henne vid att vara borta från de andra hästarna, vi tar in henne själv i stallet och så... Och så brukar vi öva med att leda... Stanna när vi stannar osv... Det är vad vi gör... :)

Sv: Vad gör ni med era 1: åringar?

Just nu går hon på bete. Annars hemma så leds hon till och från hagen och ska då gå snällt sidan om mig och stanna när jag stannar. Lyfter på benen och kratsar och "slår lite" (vänjer sig vid hovslagare). Brostar henne.
Lär henne att rygga och ska sen när hon kommer hem övas att backa ut från transporten genom diverse markövningar, hon tycker det är otäckt att backa ut från transporten för att lämmen sluttar.

Senast ändrad:

Min gör ju som sagt inte ett skapandes något :D mer än busar med sina polare dagarna i ända men han har ju blivit grundhanterad hemma innan betet och nu när vi skulle ta honom från betet o verka o avmaska så var han from som ett lamm. De andra avmaskade vi först i hagen och det var en ständig strid att bara få tag i dom o för att inte tala om när grimman skulle på osv o då är dom äldre. Men min lille skit stod snällt sidan om oss och väntade på sin tur o sen gick vi från hagen utan kompis och han gick så snällt sidan om mig så jag tror absolut att det bästa är att flocken uppfostrar.. Nu har han ju alltid varit väldigt människosocial (nästan överdrivet) och alltid varit först fram osv.

Liknande trådar

Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 622
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 022
Senast: Pilot
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka