Köpa unghäst , 2 åring

Det lutar mer åt den 13 åriga hästen då hob var fantastisk att rida. Dock har hon haft förlossnings fång då efterbörden inte släppte samt fick livmodersinflamation. Men har hört detta ej är som vanlig fång och ska påverka?
har du fått röntgenbilder? Jag skulle ta nya bilder på hovarna om jag skulle köpa en sån. Och prata med veterinärer. Även om förlossningsfång inte är samma som "foderfång" så har hovarna skadats och det kan göra att det uppkommer fång lättare, då hovarna är "försvagade" (eller ja, lamellerna).

Det lutar mer åt den 13 åriga hästen då hob var fantastisk att rida. Dock har hon haft förlossnings fång då efterbörden inte släppte samt fick livmodersinflamation. Men har hört detta ej är som vanlig fång och ska påverka?
Jag hade inte oroat mig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 753
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
Svar
11
· Visningar
639
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
723
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka