Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Hur lastar man en häst som aldrig åkt transport förut? hästen är 5 år om det har någon betydelse :crazy: Något speciellt man ska tänka...
Svar
7
· Visningar
1 373
Senast: Christine
·
Träning Berätta i detalj hur ni går till väga när ni rider in en häst, Från första början! Intressant att veta! (Och bra att ha några nya extra...
Svar
8
· Visningar
1 124
P
Träning Vad tycker ni om att jag, 1,70 lång, 57 kg, ev. ska rida in ett russ(stor B-ponny) ? Är det heeelt tokigt? :confused: Det blir ju...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: Pozerka
·
Träning Tänkte starta en tråd för oss som har femåringar. Hur går det med träningarna och tävlingarna? Vad har ni för mål med era hästar...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 956
Senast: Mumsmums
·
E
Träning Jag har en New Forest ponny på foder som aldrig har blivit 'riden', utan han har bara fått gå som han vill i skogen. Jag har nyss fått...
Svar
10
· Visningar
1 137
Senast: ginnies
·
Z
Träning Hej hästmänniskor! Jag rider en sköt/medryttarhäst en gång i veckan ut i skogen och från och till enkel dressyr, men det känns som att...
Svar
13
· Visningar
1 146
Senast: cactuspower
·
K
Träning Man får ju alltid räkna med fram & motgångar men hur lång tid tar det att rida in en häst i genomsnitt skulle ni säga?Nu menar jag inga...
Svar
3
· Visningar
7 427
L
Träning Har ett problem, ett stort mycket hoppkunnigt problem:bump: En valack på 171 cm som inte går att ha ute i hagar eftersom han hoppar...
Svar
17
· Visningar
1 240
Senast: BeastieBabe
·
L
Ridning Hej! Vilka här är det mer än jag som ska delta i kursen som startar i juni? Har du gått kurser för KFH tidigare? Vilka förväntningar...
2
Svar
26
· Visningar
2 844
Senast: Lunagarden
·
Träning Visste inte helt vart jag skulle placera denna men vi testar. En kompis till mig har under sommaren en "låneponny" till sin...
2
Svar
38
· Visningar
3 401
Senast: Bewildered
·
I
Träning Hej alla glada hästmänniskor, köpte precis mig ett fullblodssto från banan. Tänkte anmäla oss till "Race on the beach, falsterbo 2008"...
Svar
7
· Visningar
1 239
Senast: idalina
·
Träning Vad är effektivast att göra när en häst går upp på bakbenen?? det är juh verkligen inte okej, men hur ska jag förklara det för henne på...
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: Zaida
·
C
Träning Snälla ni ni måste hjälpa mig! Jag köpte en D-ponny i slutet av mars, när jag var och provred honnom var han som en underbarponny helt...
Svar
8
· Visningar
1 420
Senast: Tess82
·
Träning Var med ungarna på en djurpark i Skåne och där fanns givetvis en ponnyridning. En av ponnisarna som gick med hade ett föl vid sidan som...
Svar
10
· Visningar
1 314
Senast: Dehlinda
·
Träning Efter en massagekurs insåg jagatt min ena häst har betydligt större muskler på insidan av både vä fram- och bakben. Inget annat är...
Svar
2
· Visningar
1 054
Senast: SomethingCorporate
·
E
Träning Hur skall jag göra för att kunna hålla mina fötter stilla då jag sitter ner i traven? Det går bra utan stigbyglar men inte med. Fötterna...
Svar
16
· Visningar
1 598
Senast: EvensPila
·
Träning Hej Hmm...min häst är för tillfället ganska tung i handen. Försöker "trigga" honom med mycket övergångar och öppnor och slutor och...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: EvensPila
·
A
Träning Är det någon här som vet hur man ska hantera en häst som lätt stegrar sej!????! :confused: Var ute häromdagen ..han ville inte gå...
2
Svar
38
· Visningar
3 618
Senast: SaraKlaesson
·
Träning mitt sto slår ihop bakhovarna när jag travar henne, vad beror detta egentligen på?
Svar
9
· Visningar
4 229
Senast: MissOnly
·
N
Träning Kan verkligen en sommargäst sätta stopp för min ridväg? Jag brukar rida förbi en sommarstuga som ligger exakt intill min ridväg. Sedan...
2
Svar
20
· Visningar
2 200
Senast: M-Meduza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar