Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Hade smått tänkt börja med NH - Natural Horsemanship - med min medryttarhäst! Så jag tänkte höra med er kloka bukefolk om ni har någon...
2
Svar
39
· Visningar
4 194
Senast: Sammet
·
Y
Träning Någon sopm vet var, om, hur o när det anordnas jakter i Sverige? Skulle vara jättekul, främst för min häst, att få vara med, då min...
Svar
2
· Visningar
863
Träning jag har fått poblem med min pojk han vill inte stanna kvar i transporten. Han har alltid kunnat vara lite svårlastad men nu innan han...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: åke
·
Q
Ridning Vad heter det när hästen går med frambenen liksom raka i luften? :D Svårt att förklara...Först ena benet fram, rakt ut i luften och...
Svar
12
· Visningar
1 536
Senast: ardnasgrebsrof
·
C
  • Låst
Träning Jag "antar" att någon har lånat min häst utan lov:crazy: Har hästen på ett superbra ställe och det har Aldrig varit problem med...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 027
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Träning När jag skulle låna min kompis häst igår så började jag fundera på om ingen annan vart och lånat den... :mad: Ingen har ridit hästen sen...
Svar
11
· Visningar
1 612
Senast: IngelaH
·
L
Träning Hoppas någon kan ge mig svar på mina frågor =) Jag har på senare tid fått ett stort hästintresse. Jag är 23 år och har aldrig suttit...
Svar
13
· Visningar
1 757
Senast: mimmilinnea
·
T
Träning Mitt "problem" är väl kanske inte så stort, det beror väl på vad man jämför med... Men.. han är inga problem att last, köra eller last...
2
Svar
25
· Visningar
4 384
Senast: Sar
·
Träning Jag provade idag rida min sköthäst på hackamore för första gången på 1 år... Jag började med att ställa han och få han lite lösgjord...
Svar
10
· Visningar
1 662
Senast: Totola
·
M
Träning ...jag har kopt en hast som har varit avstalld en langre tid.....[b]undrar hur ni brukar satta igang era hastar....? ..tack pa...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: Puckosmurfen
·
Träning Jag har en 2årig arab valack som jag är ute & går mycket med. Han är träns & sadel van, longerad, tömkörd, lös hoppad, har hängt på...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: CindyLou
·
H
Träning Har precis börjat på en ny medryttarhäst och har endast ridit 4 ggr. Kändes jättebra till en början med tanke på att stallet låg nära...
Svar
16
· Visningar
1 235
Senast: miina
·
R
Träning Hej! Är nyfiken på hur ni som har unghästar lägger upp er ridning, med träningsscheman etc. Min häst är 4 år och tanken är att hon skall...
Svar
2
· Visningar
1 058
Senast: Emsan
·
Träning De flesta tror ju att fjordingar är något av det lugnaste man kan rida på och det trodde jag också förr. Mitt sto jag hade när jag var...
Svar
9
· Visningar
1 286
Senast: avur
·
G
Träning Idag red jag ut på medryttarhästen, och plötsligt vägrar hon fortsätta gå framåt utan börjar istället backa. På något sätt lyckas hon...
Svar
12
· Visningar
1 637
Senast: Tires
·
A
Träning Ja, min häst som kommer på torsdag (7 år) är lite knepig att sitta upp på. Hon vill inte stå stilla, utan flyttar sig i en cirkel runt...
Svar
9
· Visningar
901
Senast: Anieee
·
Träning Vad är det för skillnad om en häst går undan när den är orolig/rädd jämfört med om den blir aggressiv? Är det skillnad i rädsla...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: pinky
·
D
Träning Hej!:) Skulle vilja få lite tips om vad man kan träna med en tvåårig valack som så småningom ska bli ridskole häst? Vi har lett...
Svar
16
· Visningar
1 303
Senast: Dave Crockett
·
E
Träning ...om en gubbe som höll på med hästar som sa att allt man ska lära en häst måste man göra två gånger eftersom hästens två hjärnhalvor...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 996
Senast: LIA
·
Träning Ska transportera mina två till nytt bete i helgen och funderar på vad som är smartast. Jag har en 1 åring som är lättlastad och helt...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Madelene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka