Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning idag när jag var på jobbet (hade en halvtimme kvar) så ringer det till mig. Lånepållen hade tydligen rymt ur hagen (=PANIK!!). Iaf så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 541
Senast: M-oaa
·
A
Träning Min häst brukar nosa överallt överallt på mej ...till slut biter hon! Har ni tips på hur man får bort det?? Jag smällde henne på mulen...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: isvind
·
M
Träning Finns det några NH-kurser i Karlskronaområdet?
Svar
1
· Visningar
724
Senast: EvensPila
·
K
Träning När jag rider min medryttarhäst och ska galoppera kör han ner huvudet, jag vet inte om jag skulle vilja säga att han bockar, men hanm...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: Elshaya
·
C
Träning Nu har jag äntligen bestämt mig! Chappe ska få flytta! från leriga rasthagar och sura hagkompisar till landet! Ett stall som står under...
Svar
5
· Visningar
1 061
Senast: Chappe_
·
N
Träning Jag har hört talas om folk som gjort "pelletsautomater" som hästen kan pillra med i boxen, det kanske vore nåt för min tant som nog...
Svar
4
· Visningar
1 213
Senast: nässla
·
M
Ridning Hej Är inte insatt i AR, men har ett stigande intresse. Varför har man spöet riktat rakt uppåt då man rider? Det finns säkert någon bra...
Svar
4
· Visningar
1 089
Senast: Finnfun
·
8
Träning en av våra hästar tror att hon kan bestämma över oss människor, hon tränger sig på och sparkar bakut mot en. hon är livsfarlig ibland...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: ujent96
·
P
Träning Ja e kanske lite trög:confused: men e det ngn som kan/vill berätta vad NH betyder o vad det e för ngt.....SNÄLLA:smirk:
Svar
3
· Visningar
630
Senast: clarinho
·
  • Låst
Träning Hur gör ni när ni känner att hästarna praktiskt taget hänger sig i händerna på er?
Svar
15
· Visningar
1 531
Senast: IngelaH
·
Träning har en 2 årig arabvalack som jag funderar på att ha med på treårs testet. men har några frågor:D 1. kan man ställa upp i treårs med...
Svar
15
· Visningar
1 027
Senast: linnsan
·
I
  • Låst
Träning Jag har ett 10 årigt varmblod som har varit ridhäst i hela sitt liv, jag har haft honom i snart 2 månader och har hunnit tränat lite...
Svar
13
· Visningar
951
·
S
  • Låst
Träning Är jag för stor för min ponny? :( Han är 148 cm och jag 165 cm, läste i en tidning att man var för stor vid sin d-ponny vid 160 cm :(...
Svar
7
· Visningar
803
·
L
Träning Hej! Har precis hittat hit...hade idag min tredje lektion och som 23åring och nybörjare känner man sig ganska klumpig :crazy...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: Phillippa
·
H
Träning Min ena häst som är en 17årig travar märr har vädligt svårt att jobba i form för hon har aldrig blivit lärd hur hon ska trampa under sig...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: bubbel
·
Träning Ursäkta vad som är förmodligen en extremt dum fråga :cool: men här kommer den: Hur rider man in en liten ponny, typ en shettis eller...
Svar
4
· Visningar
1 454
L
Träning Jag har en unghäst hemma på gården, född -03. Han är grundriden och mycket lättlärd. Han är smart, pigg, nyfiken och ärlig att rida...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: life_
·
O
Träning Har två islänningar varav den ena nyligen börjat rymma ur hagarna. han hoppar över eltrådarna. nu har vi inte haft elen på på länge då...
Svar
4
· Visningar
1 090
R
Träning Efterlyser några bra tips att öva på för att få en fyraåring att lära sig stå still när hon är uppställd i gången? Tacksam för alla...
Svar
13
· Visningar
1 180
Senast: axel
·
S
  • Låst
Träning Hejsan! Efter att ha läst tråden om dom som är för stor för sina ponnysar har jag blivit orolig:crazy: Jag väger ca 45-50 kg och är 168...
Svar
9
· Visningar
1 446
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama