Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Har precis börjat på en ny medryttarhäst och har endast ridit 4 ggr. Kändes jättebra till en början med tanke på att stallet låg nära...
Svar
16
· Visningar
1 235
Senast: miina
·
R
Träning Hej! Är nyfiken på hur ni som har unghästar lägger upp er ridning, med träningsscheman etc. Min häst är 4 år och tanken är att hon skall...
Svar
2
· Visningar
1 058
Senast: Emsan
·
Träning De flesta tror ju att fjordingar är något av det lugnaste man kan rida på och det trodde jag också förr. Mitt sto jag hade när jag var...
Svar
9
· Visningar
1 284
Senast: avur
·
G
Träning Idag red jag ut på medryttarhästen, och plötsligt vägrar hon fortsätta gå framåt utan börjar istället backa. På något sätt lyckas hon...
Svar
12
· Visningar
1 637
Senast: Tires
·
A
Träning Ja, min häst som kommer på torsdag (7 år) är lite knepig att sitta upp på. Hon vill inte stå stilla, utan flyttar sig i en cirkel runt...
Svar
9
· Visningar
901
Senast: Anieee
·
Träning Vad är det för skillnad om en häst går undan när den är orolig/rädd jämfört med om den blir aggressiv? Är det skillnad i rädsla...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: pinky
·
D
Träning Hej!:) Skulle vilja få lite tips om vad man kan träna med en tvåårig valack som så småningom ska bli ridskole häst? Vi har lett...
Svar
16
· Visningar
1 303
Senast: Dave Crockett
·
E
Träning ...om en gubbe som höll på med hästar som sa att allt man ska lära en häst måste man göra två gånger eftersom hästens två hjärnhalvor...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 996
Senast: LIA
·
Träning Ska transportera mina två till nytt bete i helgen och funderar på vad som är smartast. Jag har en 1 åring som är lättlastad och helt...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Madelene
·
8
Träning en av våra hästar har börjat sparka bakut och stegra sig när hon inte får som hon vill, när man är ute och rider. någon som vet hur man...
Svar
3
· Visningar
725
·
T
Träning vet nån hur mycket mark en häst behöver till sin hage??
Svar
1
· Visningar
724
·
S
Träning Min häst är stjärnkikare, hon har alltså underhals ifall jag har förstått det rätt. Tycker att det är otroligt irriterande när man rider...
Svar
14
· Visningar
1 326
Senast: Tebazz
·
S
Träning Nu vill jag veta alla bra ideer på hur jag ska stärka min hästs rygg och rumpmuskler :P Har musklat sig bra framtill sen jag började få...
Svar
7
· Visningar
1 071
·
Träning Hej :)! Jag har nyligen blivit medryattare på en undrarbar liten ponny. Eftersom jag vill lära känna den lite bättre: Så jag undrade...
Svar
2
· Visningar
1 925
Senast: evaand
·
J
Träning Hejsan allihopa! Här sitter jag, med benet i gips... och skulle behöva lite tips och råd.:( I tisdags så tog jag och sadlade och...
2
Svar
38
· Visningar
3 553
·
Träning Hoppas tråden kommer rätt nu :D Vad tycker ni om Future Facotry? Bra/Dåligt? Varför? Har ni varit med? Eller känner någon? Varit...
2
Svar
28
· Visningar
2 385
B
Träning Hej, Har ni alltid mat i transporten? Jag har alltid lastat med massor av mat. Gör alla det? Nu gäller det en resa på fyra timmar...
2
Svar
28
· Visningar
2 665
Senast: Puckosmurfen
·
Träning Vet inte vad jag ska skriva för rubrik. Min häst har mer och mer börjat testa min stackars hovis. Jag kan lyfta fötter, brodda göra vad...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: zillax89
·
S
Träning Har alltid haft svårt att förstå vad som är vad. Är tretaktig galopp när hästen har tre ben i marken samtidigt, eller? ;) Och har hästen...
Svar
10
· Visningar
1 665
Senast: Zahlo
·
S
Träning Hej! Jag är lite nollad på tävling å vad som krävs av en. Men hur vet jag lixom att min häst är i form för att orka tävla? Väldigt...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama