Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Idag har jag varit och tittat på en häst som jag ska förhppningsvis ha som halvfoderhäst! Hon har blivit riden från och till och är ur...
Svar
3
· Visningar
730
Senast: Bettan_G
·
Träning Jag har en häst som ibland är "sen" i galoppfattningsögonblicket. D v s han har en ganska bärig och bra galopp sedan han fattat den, men...
Svar
5
· Visningar
1 008
Senast: Wembley
·
D
  • Låst
Träning Jag skriver detta under ett "anonymt" nick. Men det hela är så här. Jag har en häst som inte riktigt är som hon ska. Hon är ung och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 666
Senast: IngelaH
·
S
Träning Är det någon mer än jag som har transportproblem med sin häst? Jag har ett arabsto som vägrar att stanna kvar inne i transporten. In...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: Piruette
·
E
Träning Skriver under anonymt nick eftersom jag har sådana otroliga skuldkänslor. Nu är det så att vi hade en tvist idag, jag och min häst...
Svar
7
· Visningar
1 168
Senast: emotionalabuse
·
F
Träning Jag skulle vilja börja lite smått med NH, någon som kan hjälpa mig med tips på vad du kan göra även på ridskola o liknande. Är även...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: tenesie
·
R
Träning ...behöver tips om stövlar, själv har man breda vader ( måttband runt tjockaste stället: 37cm, min "stövel" längd ca 40cm skostorlek...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: RiderOnMaja
·
M
Träning Hej. Har precis fått hem min nya häst. ett supermysigt halvblod, Hon är inte riden på fem månader, hon är otroligt dåligt musklad på...
Svar
3
· Visningar
1 112
Senast: Carro_2
·
Träning Eftersom att Missy för tillfället inte rids då hon inte känns helt ok (vet. kommer på måndag) så vill jag gärna ha lite tips på lite...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Taxilock
·
S
Träning Jag har en hopp-häst som är väldigt het och snabb i gallopen. Hur ska jag få honom att lungna ner sig och få en långsam men fortfarande...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: hillevie
·
Ridning En sak jag funderat mycket på (kanske t o m har startat någon liknande tråd förut :p ) är hur det egentligen är tänkt att man ska...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 041
Senast: mackan
·
U
Träning Jag har fått ett erbjudande att ta hem en häst på foder, hästen var precis den jag sökte och allt verkar perfect,,, men det är en...
Svar
15
· Visningar
1 734
Senast: åke
·
D
Träning Hej alla! Har ett fyraårigt travarsto på gång och tänkte eventuellt rida in och till för att ha som sällskap och skogsturhäst. Hon är...
Svar
7
· Visningar
1 143
Senast: Dam
·
Z
Träning Min sköthäst som jag rider är ganska trög och brukar gå för långsamt i trav och skritt. När man skänklar (ganska kraftigt) går han...
Svar
8
· Visningar
2 409
Senast: Sessiagh
·
B
Träning Hur tränar jag upp snabbheten i hand och skänkel. Tränaren klagar ganska ofta att jag är osnabb i handen och skänkeln. En gammal vana...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: calgary
·
Träning jag behöver tips med saker man kan göra med hästarna , så dom inte bara stå ... de är så att jag ska ha barn nu i nov och kan inte rida...
Svar
9
· Visningar
925
Träning Jag har ett problem med longeringen med min häst o önskar några tips o ideer. på ena halvan av volten går hon jätte fint. Ställer in o...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Hanna-panna
·
Träning Nu behöver jag lite tips och idéer. Min häst har fått en långt sommarlov i år eftersom jag har haft fullt upp med min lilla bebis hemma...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: jarnroos
·
M
Träning hej! Jag har problem med min sits. Händer åker isär, för långa tyglar, skänklarna vevar och jag har svårt att sitta still, har också...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: Rosemullion
·
R
Träning Har STOR idétorka, så nu behöver jag verkligen eran hjälp. Så här ser det ut: Har två tjejer (8 och 10 år) som rider min shettis...
2
Svar
34
· Visningar
2 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka