Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Skulle vilja ha så mycket tips om hur jag ska göra för att få min häst att inte gå så mycket på frambenen, om ni förstår vad jag menar...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: DreamOn
·
L
Träning Jag funderar på att skaffa shettis, men jag vill så gärna kunna rida hästen och jag köper en. Problemet är då det att jag vet inte hur...
Svar
12
· Visningar
1 106
Senast: Dennis
·
S
Träning Hur länge varje dag rider ni er häst? Och i vilken sorts ridning? (dressyr,hoppning,rida ut m.m) Jag rider mitt varmblod ca 1 - 1½...
2
Svar
33
· Visningar
2 873
Senast: ylv4
·
T
Ridning Jag har en kallblodstravare som jag rider akademiskt. Nu är det så att vi har fått sadelproblem på slutet. Sadeln lägger liksom...
Svar
13
· Visningar
1 205
Senast: trolli
·
I
  • Låst
Träning Denna tråd är för oss med ridtravare :) Tänkte att man kanske kan skriva och berätta lite om sin? :) Min häst har varit ridhäst i...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: IngelaH
·
Träning Jag köpte mitt sto för ca 2,5 år sen, hon är född och uppvuxen på samma ställe tills jag tar hem henne. Hon står i det stallet ca 1,5 år...
Svar
12
· Visningar
888
Senast: Daimie
·
Träning När jag skulle hämta mitt sto efter 2 månaders sommarbete igår så hände något jag inte råkat ut för tillsammans med henne förut. Hon...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: Solosanta
·
M
  • Låst
Träning okej, jag fösökte starta en tråd tidigare. tror inte det funkade. im new. hursomhaver. jag tänkte be er alla om hjälp att hitta nån...
Svar
1
· Visningar
809
·
E
Träning Hej alla. Idag provred jag en D-ponny och jag behöver lite råd. Den är 6 år, inte så värst utbildad i dressyr. Går fint i både skritt...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: Paxido
·
A
Träning Idag har jag varit och tittat på en häst som jag ska förhppningsvis ha som halvfoderhäst! Hon har blivit riden från och till och är ur...
Svar
3
· Visningar
730
Senast: Bettan_G
·
Träning Jag har en häst som ibland är "sen" i galoppfattningsögonblicket. D v s han har en ganska bärig och bra galopp sedan han fattat den, men...
Svar
5
· Visningar
1 008
Senast: Wembley
·
D
  • Låst
Träning Jag skriver detta under ett "anonymt" nick. Men det hela är så här. Jag har en häst som inte riktigt är som hon ska. Hon är ung och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 666
·
S
Träning Är det någon mer än jag som har transportproblem med sin häst? Jag har ett arabsto som vägrar att stanna kvar inne i transporten. In...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: Piruette
·
E
Träning Skriver under anonymt nick eftersom jag har sådana otroliga skuldkänslor. Nu är det så att vi hade en tvist idag, jag och min häst...
Svar
7
· Visningar
1 168
Senast: emotionalabuse
·
F
Träning Jag skulle vilja börja lite smått med NH, någon som kan hjälpa mig med tips på vad du kan göra även på ridskola o liknande. Är även...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: tenesie
·
R
Träning ...behöver tips om stövlar, själv har man breda vader ( måttband runt tjockaste stället: 37cm, min "stövel" längd ca 40cm skostorlek...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: RiderOnMaja
·
M
Träning Hej. Har precis fått hem min nya häst. ett supermysigt halvblod, Hon är inte riden på fem månader, hon är otroligt dåligt musklad på...
Svar
3
· Visningar
1 112
Senast: Carro_2
·
Träning Eftersom att Missy för tillfället inte rids då hon inte känns helt ok (vet. kommer på måndag) så vill jag gärna ha lite tips på lite...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Taxilock
·
S
Träning Jag har en hopp-häst som är väldigt het och snabb i gallopen. Hur ska jag få honom att lungna ner sig och få en långsam men fortfarande...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: hillevie
·
Ridning En sak jag funderat mycket på (kanske t o m har startat någon liknande tråd förut :p ) är hur det egentligen är tänkt att man ska...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 032
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar