Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

U
Träning Jag har fått ett erbjudande att ta hem en häst på foder, hästen var precis den jag sökte och allt verkar perfect,,, men det är en...
Svar
15
· Visningar
1 734
Senast: åke
·
D
Träning Hej alla! Har ett fyraårigt travarsto på gång och tänkte eventuellt rida in och till för att ha som sällskap och skogsturhäst. Hon är...
Svar
7
· Visningar
1 143
Senast: Dam
·
Z
Träning Min sköthäst som jag rider är ganska trög och brukar gå för långsamt i trav och skritt. När man skänklar (ganska kraftigt) går han...
Svar
8
· Visningar
2 409
Senast: Sessiagh
·
B
Träning Hur tränar jag upp snabbheten i hand och skänkel. Tränaren klagar ganska ofta att jag är osnabb i handen och skänkeln. En gammal vana...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: calgary
·
Träning jag behöver tips med saker man kan göra med hästarna , så dom inte bara stå ... de är så att jag ska ha barn nu i nov och kan inte rida...
Svar
9
· Visningar
925
Träning Jag har ett problem med longeringen med min häst o önskar några tips o ideer. på ena halvan av volten går hon jätte fint. Ställer in o...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Hanna-panna
·
Träning Nu behöver jag lite tips och idéer. Min häst har fått en långt sommarlov i år eftersom jag har haft fullt upp med min lilla bebis hemma...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: jarnroos
·
M
Träning hej! Jag har problem med min sits. Händer åker isär, för långa tyglar, skänklarna vevar och jag har svårt att sitta still, har också...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: Rosemullion
·
R
Träning Har STOR idétorka, så nu behöver jag verkligen eran hjälp. Så här ser det ut: Har två tjejer (8 och 10 år) som rider min shettis...
2
Svar
34
· Visningar
2 161
T
Träning Hade smått tänkt börja med NH - Natural Horsemanship - med min medryttarhäst! Så jag tänkte höra med er kloka bukefolk om ni har någon...
2
Svar
39
· Visningar
4 183
Senast: Sammet
·
Y
Träning Någon sopm vet var, om, hur o när det anordnas jakter i Sverige? Skulle vara jättekul, främst för min häst, att få vara med, då min...
Svar
2
· Visningar
863
Träning jag har fått poblem med min pojk han vill inte stanna kvar i transporten. Han har alltid kunnat vara lite svårlastad men nu innan han...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: åke
·
Q
Ridning Vad heter det när hästen går med frambenen liksom raka i luften? :D Svårt att förklara...Först ena benet fram, rakt ut i luften och...
Svar
12
· Visningar
1 533
Senast: ardnasgrebsrof
·
C
  • Låst
Träning Jag "antar" att någon har lånat min häst utan lov:crazy: Har hästen på ett superbra ställe och det har Aldrig varit problem med...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 016
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Träning När jag skulle låna min kompis häst igår så började jag fundera på om ingen annan vart och lånat den... :mad: Ingen har ridit hästen sen...
Svar
11
· Visningar
1 612
Senast: IngelaH
·
L
Träning Hoppas någon kan ge mig svar på mina frågor =) Jag har på senare tid fått ett stort hästintresse. Jag är 23 år och har aldrig suttit...
Svar
13
· Visningar
1 757
Senast: mimmilinnea
·
T
Träning Mitt "problem" är väl kanske inte så stort, det beror väl på vad man jämför med... Men.. han är inga problem att last, köra eller last...
2
Svar
25
· Visningar
4 370
Senast: Sar
·
Träning Jag provade idag rida min sköthäst på hackamore för första gången på 1 år... Jag började med att ställa han och få han lite lösgjord...
Svar
10
· Visningar
1 655
Senast: Totola
·
M
Träning ...jag har kopt en hast som har varit avstalld en langre tid.....[b]undrar hur ni brukar satta igang era hastar....? ..tack pa...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: Puckosmurfen
·
Träning Jag har en 2årig arab valack som jag är ute & går mycket med. Han är träns & sadel van, longerad, tömkörd, lös hoppad, har hängt på...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: CindyLou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama