Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Hur lång tid brukar ni vänta innan ni börjar rida er nya häst, fick hem min i torsdags kväll, än så länge har jag bara borstat och myst...
2
Svar
26
· Visningar
4 145
Senast: Dehlinda
·
Träning jag ska åka från södertälje till skåne med mina två hästar, så jag behöver veta hur länge man får transportera en häst i transport innan...
Svar
1
· Visningar
775
Senast: phie
·
E
Träning Hej jag är en nybörjare som har det svårt med alla ridvägar i ridhuset. Finns det någon som kan länka till/skicka mig bilder på de...
Svar
9
· Visningar
7 695
Senast: Bj_artur
·
B
Träning Var NH en Aha-upplevelse för dig? Berätta! Jag kan berätta vad NH betytt för mig. När jag som vuxen, efter många års intensiv längtan...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 497
Senast: Rina
·
Träning Hur lång tid har det tagit för era hästar att "känna sig hemma" på stället? Det är förstås väldigt invidiuellt eftersom det beror mkt på...
Svar
8
· Visningar
1 104
L
Träning I stallet finns de en häst som knappt blir riden alls, men jag har tillåtelse att motionera den hur/när jag vill. Men jag har min egen...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: Elshaya
·
M
Träning Jag skall få hem min häst, Prince. Han är en åring (född i mars), fullblodskorsning. Jag skulle vilja ha tips om hur jag gör...
Svar
15
· Visningar
1 036
Senast: UnderIce
·
Träning har senda den 1.8 varit fodervärd åt min favorithäst på ridskolan, och just nu känns det ganska deppigt. hästen (en finsk häst) har...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: Korven
·
I
Träning När jag ska tränsa min häst så drar hon upp huvudet å gör allt som står i hennes makt för att slippa bettet. Jag har en känsla av att...
Svar
11
· Visningar
1 264
Ridning Har fått hem boken: "Anteckningar från Spanska ridskolan"! Väldigt intressant och bitvis spännande läsning. Författaren kämpade hårt...
Svar
12
· Visningar
1 641
Senast: Spider84
·
Träning Jag undrar vad ni tycker är rimligt att kräva av en 3åring. Fyllde 3 i april så 3½åring. Jag har läst diverse böcker där det stå att man...
Svar
12
· Visningar
1 383
Senast: DreamOn
·
P
Träning Skulle vilja ha så mycket tips om hur jag ska göra för att få min häst att inte gå så mycket på frambenen, om ni förstår vad jag menar...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: DreamOn
·
L
Träning Jag funderar på att skaffa shettis, men jag vill så gärna kunna rida hästen och jag köper en. Problemet är då det att jag vet inte hur...
Svar
12
· Visningar
1 106
Senast: Dennis
·
S
Träning Hur länge varje dag rider ni er häst? Och i vilken sorts ridning? (dressyr,hoppning,rida ut m.m) Jag rider mitt varmblod ca 1 - 1½...
2
Svar
33
· Visningar
2 881
Senast: ylv4
·
T
Ridning Jag har en kallblodstravare som jag rider akademiskt. Nu är det så att vi har fått sadelproblem på slutet. Sadeln lägger liksom...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: trolli
·
I
  • Låst
Träning Denna tråd är för oss med ridtravare :) Tänkte att man kanske kan skriva och berätta lite om sin? :) Min häst har varit ridhäst i...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: IngelaH
·
Träning Jag köpte mitt sto för ca 2,5 år sen, hon är född och uppvuxen på samma ställe tills jag tar hem henne. Hon står i det stallet ca 1,5 år...
Svar
12
· Visningar
888
Senast: Daimie
·
Träning När jag skulle hämta mitt sto efter 2 månaders sommarbete igår så hände något jag inte råkat ut för tillsammans med henne förut. Hon...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: Solosanta
·
M
  • Låst
Träning okej, jag fösökte starta en tråd tidigare. tror inte det funkade. im new. hursomhaver. jag tänkte be er alla om hjälp att hitta nån...
Svar
1
· Visningar
809
Senast: IngelaH
·
E
Träning Hej alla. Idag provred jag en D-ponny och jag behöver lite råd. Den är 6 år, inte så värst utbildad i dressyr. Går fint i både skritt...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: Paxido
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka