Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Träning Nu har jag äntligen hittat en medryttarhäst som verkar helt underbar. När jag var där och provred så berättade ägaren att hästen har...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: IngelaH
·
M
Träning Visst har dom slutat dela ut premier för ponny? Men när jag var på en tävling (typ 4-5 dagars) för ett tag sen så delade dom ut pengar...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: Lantlolla
·
M
Träning Hejsan alla hästvänner! Tänkte kolla med er om jag kunde få lite hjälp/råd av er mer mycket erfarenhet. I slutet av månaden får...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: Zab
·
Träning hur mycke tycker ni vi ska kunna innnan? håller på att skola om min kallblodstravare och känner lite att jag kört fast och behöver...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: Tuva-Li
·
P
Träning klapphingst är för något jag har hittat världens finaste häst som jag vill köpa men vad betyder klapphingst?:crazy:
Svar
6
· Visningar
1 184
Senast: arabia
·
T
Träning Jag har ett jobbigt problem. Jag är ju väldigt feg av mej. Skulle aldrig ge mej upp på en häst som bockar och liknande. Men ett utav dom...
2
Svar
22
· Visningar
2 351
Senast: arabia
·
M
Träning Min fjording är 21 år men väldigt pigg:) När jag ska fatta galoppen i vänster varv så händer det ofta att hon "springer inn" i galoppen...
Svar
9
· Visningar
1 128
Senast: tinafinis
·
Träning jag vet att det ska vara väldigt bra att tömköra sin häst (tyvärr är jag ingen hejare på detta själv men har tänkt att bli :smirk...
Svar
8
· Visningar
935
C
Träning skrev en tråd under hoppning, men testar även här. Jag undrar om det är ngn här på buke som vet om det finns ngt ställe där jag kan...
Svar
2
· Visningar
695
M
Träning Hur lång tid brukar ni vänta innan ni börjar rida er nya häst, fick hem min i torsdags kväll, än så länge har jag bara borstat och myst...
2
Svar
26
· Visningar
4 119
Senast: Dehlinda
·
Träning jag ska åka från södertälje till skåne med mina två hästar, så jag behöver veta hur länge man får transportera en häst i transport innan...
Svar
1
· Visningar
775
Senast: phie
·
E
Träning Hej jag är en nybörjare som har det svårt med alla ridvägar i ridhuset. Finns det någon som kan länka till/skicka mig bilder på de...
Svar
9
· Visningar
7 695
Senast: Bj_artur
·
B
Träning Var NH en Aha-upplevelse för dig? Berätta! Jag kan berätta vad NH betytt för mig. När jag som vuxen, efter många års intensiv längtan...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 455
Senast: Rina
·
Träning Hur lång tid har det tagit för era hästar att "känna sig hemma" på stället? Det är förstås väldigt invidiuellt eftersom det beror mkt på...
Svar
8
· Visningar
1 098
L
Träning I stallet finns de en häst som knappt blir riden alls, men jag har tillåtelse att motionera den hur/när jag vill. Men jag har min egen...
Svar
10
· Visningar
1 068
Senast: Elshaya
·
M
Träning Jag skall få hem min häst, Prince. Han är en åring (född i mars), fullblodskorsning. Jag skulle vilja ha tips om hur jag gör...
Svar
15
· Visningar
1 036
Senast: UnderIce
·
Träning har senda den 1.8 varit fodervärd åt min favorithäst på ridskolan, och just nu känns det ganska deppigt. hästen (en finsk häst) har...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: Korven
·
I
Träning När jag ska tränsa min häst så drar hon upp huvudet å gör allt som står i hennes makt för att slippa bettet. Jag har en känsla av att...
Svar
11
· Visningar
1 264
Ridning Har fått hem boken: "Anteckningar från Spanska ridskolan"! Väldigt intressant och bitvis spännande läsning. Författaren kämpade hårt...
Svar
12
· Visningar
1 640
Senast: Spider84
·
Träning Jag undrar vad ni tycker är rimligt att kräva av en 3åring. Fyllde 3 i april så 3½åring. Jag har läst diverse böcker där det stå att man...
Svar
12
· Visningar
1 383
Senast: DreamOn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama