Vad ska man tänka på?

Sv: Vad ska man tänka på?

Precis, jag ville bara ha lite tips först..:confused:så att man inte bara kastar sig in i det!

Alla kan ju behöva lite tips. Även de mest erfarna kan inte allting.
Så jag förstår inte vad det skulle vara för fel om du bad om tips trots att det är första unghästen, faktiskt.

Alla tvivlar väl på sin kompetens då och då. Jag har ridit i 17 år och haft häst sedan 8 års ålder, de flesta mycket heta och det har lärt mig mycket. Nu har jag en 2.5-åring som är egen uppfödning och jag planerar att behålla honom. Till hösten åker han på in-/tillridning då jag vill vara säker på att det blir rätt från början och inte fullt ut litar till min egen förmåga då jag aldrig ridit in en häst förut. Däremot känner jag att jag har tillräckligt med häst-/ridvana för att med mycket hjälp av en kunnig tränare kunna utbilda hästen vidare, i långsam takt.

Dock gäller det att inte ta sig vatten över huvudet. Jag behåller enbart unghästen om han ska kastreras efter inridningen, visar han sig har förmåga så får han fortsätta som hingst, men inte i min regi. Det gäller nog först och främst, som i all hästhållning att insé sina begränsningar...

jag tycker du gör helt rätt i att provrida äldre hästar!! Bra! Men får jag fråga om du pratat m tränare och isåfall vad sam hon/han?

Liknande trådar

Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Tora
·
Ridning Jag behöver råd. Jag har köpt en 5 åring som inte är riden jättemycket. Nu har jag märkt att varje gång hon börjar bli trött stannar...
Svar
13
· Visningar
1 522
Utrustning Hur står/förvarar ni era hästtransporter? Ska köpa min första transport och funderar lite på hur jag ska förvara det. Har ni några tips...
Svar
8
· Visningar
282
Senast: lillan222
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
795
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama