Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning har en ponny som jag nu antagligen blir tvungen att åka till klinik med. hon är tyvärr svårlastad. hur ska jag göra för att det ska gå...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 534
Senast: missdragon
·
Ridning Jag undrar vad ni har för erfarenheter och tankar kring att lära en unghäst söka fram och ner mot bettet. En tanke jag får är att är...
Svar
9
· Visningar
1 168
Senast: Spider84
·
R
Träning Nu under sommaren är jag lite av en ridlärare åt flickorna på gården när d-ponnyn går under sommaren. Där finns en shettis som de lär...
2
Svar
33
· Visningar
2 243
Senast: Vavsla
·
V
Träning Jag är medryttare på ett sto född 03, hon helt underbar att rida och det är aldrig några problem med det. Men hon har börjat visa...
Svar
5
· Visningar
1 202
Senast: Vikstrom
·
M
Träning Hej! Måste man ha lastbilskort när man kör två hästar ? Allstå hästarna är hästar, båda ligger på 153-157 i manken. Dock hade...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: MissWonder
·
S
Träning är det någon som har hört talas om apsitsen (i hästens historia)? alla förslag välkomnas! :idea:
Svar
19
· Visningar
1 632
Senast: Sparf
·
I
Träning <---Hej! Min häst (27 årig Islandshäst), som vanligtvis brukar vara pigg på att få komma ut. Verkar ha tröttnat och är inte alls lika...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: Iceland_lover
·
H
Ridning Har en unghäst som skall ridas in nästa år. Har funderat lite på vilken ridstil som skulle kunna passa. Vet väldigt lite om vad som...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 935
Senast: MorvanMorr
·
Träning Jag har ett ganska stort problem med min häst , han är vääldigt tjaffsig i munnen och tycker inte alls om att ridas på bett. Har kollat...
Svar
11
· Visningar
1 429
Senast: mij
·
C
Träning Lite akut så har det blivit att min 2-åriga unghäst ska åka på sommarbete på lördag. Tillsaken är att han inte är transporterad mer än...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 592
Senast: axel
·
S
Träning Jag funderar på att köpa ett varmblod blev så fäst i den rasen när jag var och hällsade på ett varmblod och prov red de. MEN, de är...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
12 587
Senast: Totola
·
L
Träning Idag när jag kom ut till stallet så låg min ponny ner, och jag gick in och satt mig hos honom för att mysa en stund. Så plötsligt när...
2
Svar
20
· Visningar
2 401
Träning hej, jag har köpt en häst ganska nyligen och som ni alla vet så tar det tid att lära känna sin nya häst och även veta varför den beter...
2
Svar
25
· Visningar
4 557
Senast: JohannaGron
·
J
Träning Hej ! Jag undrar om man skulle kunna få lite tips om roliga och lärande övningar som man kan göra med sin nyss inridna häst ? Han kan...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Jollypolly
·
Träning Hej! jag skall köpa häst, och skall kolla på en 5-årig valack. Undrar om det är en bra ide? Jag har visserligen inte jätte mycket...
Svar
11
· Visningar
1 327
Träning Jag vet inte om jag lägger denna tråd rätt. På söndag ska jag med och visa min kompis föl. Jag ska springa med stoet och undrar om...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: RebeckaKihlberg
·
H
Träning Ja, jag undrar helt enkelt vad ni brukar titta på när ni köper föl? Jag tänkte då i första hand på praktikaliteter som vet bes, vad...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: Helena T
·
M
Träning Vid en uteritt för ett tag sen så bad jag min klient att ställa sig i fältsits i uppförsbacken vi precis skulle rida uppför. Varför...
2
Svar
21
· Visningar
1 874
Senast: martina
·
S
Träning Hej! Jag undrar bara vrf folk ställer av hästen på sommaren och inte på vintern? Det är ju då det är roligast och rida..På vintern är...
Svar
16
· Visningar
1 722
Senast: Jeeves
·
T
Träning Ge mig tips på bra märken och bra försäljare även begagnat på hästlastbilar som man får köra på B-körkort. :bow: Berätta gärna om...
Svar
13
· Visningar
10 059
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025