Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Är inte säker på att den här tråden ligger rätt, men... Vad kan det bero på att en häst sparkar med frambenet? Antar att det finns...
2
Svar
34
· Visningar
3 669
Senast: Snyggve
·
M
Träning Något länge tänkt på när jag kollat på till salu annonser på ridhästar är att det väldigt ofta står "Kräver rutinerad ryttare" Vad...
2
Svar
26
· Visningar
3 761
Senast: jerseyko
·
Träning Hej! Nu kom jag alldelles hem nyss från stallet efter en mindre lyckad ridtur, vilket de flesta ridturerna varit numera. Jag rider en...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: dotzie
·
A
Träning Hej. Jag har ett problem. Jag rider alltid i en hoppsadel och jag har börjat reagera på att jag sitter väldigt mkt i stolsits. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 931
Senast: Belethien
·
A
Träning Red in i nordis för hundra år sen och kan inte komma ihåg hur jag la upp hans utbildning. Nu har jag och min dotter (J) en shettistjej...
Svar
7
· Visningar
802
M
Träning Jag är intresserad av NH och har deltagit i enstaka kurser om NH. Lite krångligt tycker jag:confused:men oerhört facinerande! Detta...
Svar
5
· Visningar
1 015
L
Träning Min häst är världens snällaste, i vanliga fall. Han är 23 år och mina kusiner på 5 och 7 år brukar kunna borsta honom själva. Men sedan...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: Lurris
·
Träning Nu vill jag bara avreagera mig!! Åkte iväg på "semester" hos pojkvännen (som bor en bra bit hemifrån) i tio dagar. Lämnade hästen på...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 026
Senast: gullebarn
·
A
Träning Har stött på lite problem i min 05:as utbildning. Har inte gjort så jättemycket med honom än efterssom han är sent utvecklad, men nu i...
Svar
5
· Visningar
739
Träning Vi har en shettis vid namn Pinglan som verkligen blivit fetare än fetast nu efter hennes andra fölning. Visserligen har hon alltid varit...
Svar
9
· Visningar
2 134
Senast: Piraja
·
Träning när tycker ni man kan börja löshoppa? alltså vid villken ålder.. visa gärna bilder på era hästar:)
Svar
9
· Visningar
996
Senast: amanin
·
M
Träning Hej. Det är så att jag har en ny medryttare på min häst. Det är en jättegullig tjej på 22 år som har ridit i ca 4-5 år. Hon kommer...
2
Svar
26
· Visningar
3 384
Senast: Myrslok
·
Träning Har under sommaren ridit en del barbacka och det har verkligen gjort under för min balans, hästens lyhördhet för säteshjälper och hur...
Svar
3
· Visningar
2 244
Senast: Fnett
·
S
Träning Hej allihopa! Jag är en lycklig nybliven ägare till en utmaning = Ett 10-årigt varmblodsto som varken blivit hanterad eller inriden...
Svar
4
· Visningar
727
Senast: zillax89
·
Ridning Min pålle har haft korta muskler i bakkärran, men är nu ganska omusklad pga att hon har stått sedan hon blev dräktig och fick föl föra...
Svar
9
· Visningar
2 635
Senast: angelaL
·
Träning Hästfolk svänger sig med väldigt många begrepp och jag lyckas inte alls lista ut riktigt vad ni menar :o Pinsamt men sant! För att jag...
Svar
3
· Visningar
2 721
Senast: IngelaH
·
Träning I juni i år köpte jag en häst som skulle slaktas p g a alla sina problembeteenden, men nu är hon rätt okej och snäll och tillgiven. Hon...
2
Svar
26
· Visningar
2 269
Senast: Smokey
·
A
Ridning Vad tycker ni, har Akademisk ridkonst fått ett bihang/utbrytare där man satsar mera på den faktiska tekniken och glömmer konsten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 407
Senast: Ewa-Lena
·
S
  • Låst
Träning Blev nyss medryttare på världens sötaste fjord :D Och nu har jag ridit henne 3ggr och ska snart börja arbeta med henne , men jag har...
Svar
3
· Visningar
723
·
S
  • Låst
Träning Jag har ett litet problem, eller nja, inte problem men jag skulle behöva lite råd från er därute! Jag ska om en månad åka till USA för...
Svar
13
· Visningar
1 242
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama