Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Min nya ponny köopte jag i förrgår och han köpte vi i alfta men innan dess var han i danmark och blev vanvårdad av en bonde.Han är svart...
Svar
4
· Visningar
1 104
Senast: juni_cool
·
B
Träning Var hittar jag svaret på: Hur stora hagar (betesmark)krävs det för att hålla häst, en stor och en B-ponny? Tips om hur man sköter...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: TinyWiny
·
A
Träning Är det ett bra sätt att vänja hästen vid att ha sadel och stigläder med stigbyglar som hänger? Vet att man kan longera också men har...
Svar
5
· Visningar
1 489
Senast: Arev
·
L
Träning Hej! Ena hästen, (kallblodstravare) har väldigt svårt för att söka sig neråt och trampa bra med bakbenen. När man jobbar på volter/8or...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: Linker
·
G
Träning jag har ett 5årigt sto som jag nu börjat rida på "allvar" efter sommaren. ( hon har inte stått hela sommaren utan bara tatt det ngt...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Fnytt
·
T
Träning Jag har suttit på mitt sto ca 15 ggrunder ca 3 månader. Det har gått mycket bra. Innan har jag tömkört och markarbetat henne ofta, ända...
Svar
16
· Visningar
1 372
Senast: fijja
·
Träning Som endel av er kanske vet så råkade min kallblodstravare ut för en besvärlig hovböld, som öppnades, sen stod han med gipsad hov i 2...
Svar
4
· Visningar
739
Senast: Luna10
·
L
Träning En av mina foderhästar bli riktigt sur när jag bestämmer över honom, nu på senare tid. Om han vill åt höger och jag åt vänster så reser...
Svar
8
· Visningar
1 027
Senast: JohannaGron
·
H
Träning Hej, och tack för alla svar på min förra tråd! Nu undrar jag bara om ni har några tips på hur jag ska få ut min ponny från hagen. Han...
Svar
16
· Visningar
1 202
Senast: lwt03001
·
Träning min Valack har nu inte ridits på 6 veckor,bara gått i på bete o haft det bra! Innan han släpptes på bete var han i full kondition o...
Svar
6
· Visningar
850
Senast: klippilippisen
·
Träning Smarta tips och råd, till hur inridningen blir så enkel som möjligt, flera av er har efterenhet av inridning dela med er av era tips:)...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
10 060
Senast: Mish
·
Träning Rider ett sto -02 som är lite speciell då hon hade föl som 3,5 åring så är hon som en 4 åring i utbildningen. någon som har några...
2
Svar
22
· Visningar
1 673
Senast: Mish
·
M
Träning Min systerdotter håller på att lära sig rida på min shettis...nu har de kommit till galoppen men hur vi än försöker fattar han oftast...
2
Svar
23
· Visningar
2 444
Senast: Iris
·
L
Ridning Jag vet att det finns äldre trådar om detta men tyckte inte jag blev så mycket klokare av att läsa dem så jag försöker med en ny tråd...
2
Svar
23
· Visningar
4 947
L
Träning Stoet är nu ganska stel i höger varv, hon går in mot mitten nästan hela tiden. Kortar skritten och man måste driva mkt för att en få...
Svar
6
· Visningar
5 247
Senast: puckis
·
L
Träning :DHej! Hur får man hästen att gå på tygeln? Jag har inte ridit så länge men jag vill gärna veta!
Svar
2
· Visningar
1 037
Senast: trazel
·
Träning Hur är det egentligen att ha en hingst i samma stall som ston? Om han får gå i en egen rasthage, hur stor är risken för att han då under...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 831
Senast: FunnyFlyer
·
Träning Kan börja med att säga att jag vet att måtten för en storhästbox är 3x3 meter. Just nu bor ju Fabian i Båstad i ett stall, men jag...
Svar
16
· Visningar
1 207
Senast: Immer
·
H
Träning Har gjort uppehåll med ridningen ett par år, och saker som har varit så självklara känns supersvårt. Är det någon som kan besvara ett...
2
Svar
20
· Visningar
4 977
Senast: bigganl
·
Träning Har lite funderingar.... Moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel, hade ingen aning om vart jag skulle lägga den. Om man...
Svar
1
· Visningar
909
Senast: NomenNescio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025