Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning min hast ar riktigt stark i munnen :crazy:...jag har precis kopte henne och forra agarna har ridit henne pa gramantyglar ... det kanns...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: esperanza
·
C
Träning Jag undrar hur ofta ni tömkör/longerar era hästar. Jag longerar eller tömkör min häst i varannat pass, har märkt att hon fungerar...
Svar
5
· Visningar
814
Senast: Millan_gulligast
·
Träning Har jag gjort idag - och det lyckades! :bump: Inte HELT perfekt och direkt...men det lyckades! Han bara vände sig mot mig först o...
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: milly
·
M
Träning Hej, Hur gör man när man öppnar och sluter??
Svar
2
· Visningar
790
Senast: hillevie
·
M
Träning Hej, är det någon som vet vilket avstånd en 144,5 cm hög New Forest när man ska ha bommar??
Svar
2
· Visningar
715
Senast: Linker
·
M
Träning Jag började rida på ridskola igår efter ett tags uppehåll, och fick ett halvblod som försökte testa mig från första början. Han vägrade...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: mirrorgirl
·
S
Träning Hej :) Det är så många hästar som är olydiga och har dåliga ovanor. De går iväg när man hoppar upp, stannar inte när du vill att den...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: SilverStone
·
M
Träning hej jag har en 5-årig häst som är jättetrevlig att rida i paddocken och när jag rider ut själv går det också jätte bra men när jag...
Svar
3
· Visningar
1 370
Senast: Charlotte
·
M
Träning Har haft tankarna på att skaffa medryttare till min häst 1-2 dagar i veckan och hade idag ute en gammal kompis som provred och va...
2
Svar
30
· Visningar
2 434
Senast: Magrinette
·
Träning har en ponny som jag nu antagligen blir tvungen att åka till klinik med. hon är tyvärr svårlastad. hur ska jag göra för att det ska gå...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 534
Senast: missdragon
·
Ridning Jag undrar vad ni har för erfarenheter och tankar kring att lära en unghäst söka fram och ner mot bettet. En tanke jag får är att är...
Svar
9
· Visningar
1 165
Senast: Spider84
·
R
Träning Nu under sommaren är jag lite av en ridlärare åt flickorna på gården när d-ponnyn går under sommaren. Där finns en shettis som de lär...
2
Svar
33
· Visningar
2 243
Senast: Vavsla
·
V
Träning Jag är medryttare på ett sto född 03, hon helt underbar att rida och det är aldrig några problem med det. Men hon har börjat visa...
Svar
5
· Visningar
1 197
Senast: Vikstrom
·
M
Träning Hej! Måste man ha lastbilskort när man kör två hästar ? Allstå hästarna är hästar, båda ligger på 153-157 i manken. Dock hade...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: MissWonder
·
S
Träning är det någon som har hört talas om apsitsen (i hästens historia)? alla förslag välkomnas! :idea:
Svar
19
· Visningar
1 632
Senast: Sparf
·
I
Träning <---Hej! Min häst (27 årig Islandshäst), som vanligtvis brukar vara pigg på att få komma ut. Verkar ha tröttnat och är inte alls lika...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: Iceland_lover
·
H
Ridning Har en unghäst som skall ridas in nästa år. Har funderat lite på vilken ridstil som skulle kunna passa. Vet väldigt lite om vad som...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 916
Senast: MorvanMorr
·
Träning Jag har ett ganska stort problem med min häst , han är vääldigt tjaffsig i munnen och tycker inte alls om att ridas på bett. Har kollat...
Svar
11
· Visningar
1 429
Senast: mij
·
C
Träning Lite akut så har det blivit att min 2-åriga unghäst ska åka på sommarbete på lördag. Tillsaken är att han inte är transporterad mer än...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 592
Senast: axel
·
S
Träning Jag funderar på att köpa ett varmblod blev så fäst i den rasen när jag var och hällsade på ett varmblod och prov red de. MEN, de är...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
12 583
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar