Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Är det bara jag som tycker det är mycket fokus på säkerhetsutrustning av olika slag, hjälmar, säkerhetsvästar, säkerhetsstigbyglar osv...
Svar
6
· Visningar
1 044
Senast: Yrja
·
Träning Vad tror ni om möjligheterna att släppa hästar på lösdrift i februari/mars från att ha stått i stall. Alltså om man kan göra det över...
Svar
9
· Visningar
1 205
Senast: Yrja
·
T
Träning Vet inte var denna "länken" ska ligga men kändes som här!! För ett drygt 2år sen, var jag och tävlade, och de kom fram en pappa till...
2
Svar
23
· Visningar
2 553
Senast: Bintang
·
L
Träning ..less jag blir, jag såg en annons på en häst nyss och det stog på slutet ungefär såhär: *Ej till någon under 18 då jag inte vill ha...
2
Svar
22
· Visningar
2 128
Senast: hillevie
·
E
Träning Hej! Jag ska snart provrida en häst för medrytteri men problemet är att ägaren verkar ha rätt höga krav och det är flera till som ska...
Svar
7
· Visningar
1 254
Senast: Lena_B
·
W
Träning Jag hantera mitt föl varje dag. Han är 1,5 månad drygt. Jag borsta, lyfter hovarna och kelar. Jag rider även stoet och han springer med...
2
Svar
31
· Visningar
2 177
Senast: jarnroos
·
M
Träning funderar på att köpa ett 20-årigt sv.halvblodssto som läromästare.är lite osäker på om jag ska satsa på henne eftersom jag man inte vet...
Svar
17
· Visningar
1 472
Senast: Allimac76
·
B
Träning Hej! Jo, nu är det så att jag har väldigt svårt för att hålla benen stilla i galoppen, de bara svänger fram och tillbaka. Jag har chaps...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: beaslillatuss
·
Träning Planerar att köpa häst inom ett par år, står i valet och kvalet vad det gäller häst vs D-ponny. Har egentligen aldrig varit direkt...
Svar
16
· Visningar
1 642
Senast: fijja
·
E
Träning Har någon annan erfarenhet av motsvarande problem och tips på vad man kunde göra för att underlätta situationen? Vi har ett stall för...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: MorvanMorr
·
Träning Obs långt.. måste skriva av mig lite... jag är inte världsbäst på att rida. och jag önskar inget annat än at tjag hade en egen...
Svar
11
· Visningar
1 506
Senast: tinafinis
·
M
Träning Skall om ca en vecka köra iväg min unghäst till ett utbildningsstall på inridning och utbildning. Personerna och stället är välkänt för...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: Claudia2
·
Träning Är en nyfrälst barbackaryttare (med kamelfösarpadd som någon uttryckt det här i en annan tråd :D) och undrar om ni anser att det är...
Svar
7
· Visningar
1 187
Senast: Cornelia
·
N
Träning Har ni några bra tips på hur man kan få en häst att gå ut i vatten? Vår ena ponny, som annars är helt orädd i skog och mark, vill för...
Svar
9
· Visningar
1 066
Senast: Skogstokig
·
Träning Jag blir totalt gaaalen! Unghästen (5 år) var ute på sin 3:e tävling idag och lade sig med ett nytt beteende. Han är väldigt "resvan"...
Svar
2
· Visningar
1 133
Senast: Ponnytant
·
C
Träning Idag så skulle jag rida på ridbanan som vanligt och värmde upp hästen som vanligt. Det brukar ju funka så jag antog det idag också. Jag...
Svar
14
· Visningar
1 390
Träning Hej! :bump: Jag har kommit på en idé om att jag ska starta en klubb för ungdomar i Täby/Vallentuna. Klubben är inte någon...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: månFare
·
Träning Det är så att jag har blivitlite sugen på att träna "lydnad" med min lilla ponny och tänkte det att jag ska börja att läga in ett pass...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 320
Senast: eldione
·
H
Träning I nästan varenda hästbok står det om hur otroligt viktigt det är att kolla upp precis vad som växer i hagarna, och plocka bort alla...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: Billion99
·
S
Träning Jag är totalt rådlös :cry:. fick tillbaka min häst från Fodervärden för en vecka sedan o det är INTE min häst som kommit tillbaka. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 497
Senast: sussa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka