Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning hur mycket varierar ni er ridning, varannan på banan och varanna i teräng? hur mycket måste man rida/köra ute och hur mycket på plan...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: nyponros
·
F
Träning Hur får man hästen att bli mjuk i munnen och svara snabbt på förhållningar??? Min häst verkar ha noll känsel för det tar en evighet...
Svar
9
· Visningar
2 554
Senast: russet
·
Träning Sånt där borde man göra oftare. Eller kanske "alltid" egentligen :o Ikväll var jag för omotiverad för att rida, gick rätt dåligt förra...
Svar
10
· Visningar
1 284
N
Ridning Vilka typer av tygeltag tar man när man rider på en kapson? Jag har läst det som skrivits tidigare och har förstått att man inte ger...
2
Svar
33
· Visningar
4 104
Senast: Totola
·
A
Träning Har ett problem som MÅSTE lösas. Har just fått hästen, ( en veckan tsm nu ) och har fått problem med galoppen med henne. Hon är fin i...
Svar
4
· Visningar
877
Senast: IrishDraft
·
Z
Träning Har sedan i maj en jättetrevlig foderhäst, en fin kille på 17 år. Han är mycket samarbetsvillig på ridbanan och jag har lärt mig mycket...
Svar
12
· Visningar
2 382
M
Träning Jag menar inte vänner, utan om ni är vid ett ridhus och någon försöker lasta sin häst utan att lyckas, går ni då fram och hjälper till...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 472
Senast: Dressiar
·
Träning Jag har precis varit ute på en liten bettvänjningspromenad och har nu en fråga... Men vi kör lite bakgrund först. Hästen är 4år...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: boccia
·
Träning Vad finns det för regler i era ridhus? Kan alla som har ridhuskort komma in i manegen med sin häst? Även om de kommer med hästen...
2
Svar
25
· Visningar
2 124
Senast: bigganl
·
J
Träning Min nya ponny köopte jag i förrgår och han köpte vi i alfta men innan dess var han i danmark och blev vanvårdad av en bonde.Han är svart...
Svar
4
· Visningar
1 104
Senast: juni_cool
·
B
Träning Var hittar jag svaret på: Hur stora hagar (betesmark)krävs det för att hålla häst, en stor och en B-ponny? Tips om hur man sköter...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: TinyWiny
·
A
Träning Är det ett bra sätt att vänja hästen vid att ha sadel och stigläder med stigbyglar som hänger? Vet att man kan longera också men har...
Svar
5
· Visningar
1 487
Senast: Arev
·
L
Träning Hej! Ena hästen, (kallblodstravare) har väldigt svårt för att söka sig neråt och trampa bra med bakbenen. När man jobbar på volter/8or...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: Linker
·
G
Träning jag har ett 5årigt sto som jag nu börjat rida på "allvar" efter sommaren. ( hon har inte stått hela sommaren utan bara tatt det ngt...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Fnytt
·
T
Träning Jag har suttit på mitt sto ca 15 ggrunder ca 3 månader. Det har gått mycket bra. Innan har jag tömkört och markarbetat henne ofta, ända...
Svar
16
· Visningar
1 372
Senast: fijja
·
Träning Som endel av er kanske vet så råkade min kallblodstravare ut för en besvärlig hovböld, som öppnades, sen stod han med gipsad hov i 2...
Svar
4
· Visningar
739
Senast: Luna10
·
L
Träning En av mina foderhästar bli riktigt sur när jag bestämmer över honom, nu på senare tid. Om han vill åt höger och jag åt vänster så reser...
Svar
8
· Visningar
1 027
Senast: JohannaGron
·
H
Träning Hej, och tack för alla svar på min förra tråd! Nu undrar jag bara om ni har några tips på hur jag ska få ut min ponny från hagen. Han...
Svar
16
· Visningar
1 202
Senast: lwt03001
·
Träning min Valack har nu inte ridits på 6 veckor,bara gått i på bete o haft det bra! Innan han släpptes på bete var han i full kondition o...
Svar
6
· Visningar
848
Senast: klippilippisen
·
Träning Smarta tips och råd, till hur inridningen blir så enkel som möjligt, flera av er har efterenhet av inridning dela med er av era tips:)...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
10 052
Senast: Mish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar