Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Hej! Jag har några frågor om unghästar. Jag har aldrig hållt på med unghästar förut men jag har ridigt till en 8 årig travara som...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Smokey
·
Träning Har ett problem med mitt fbl sto.Jag tänkte att ni här på dressyr forumet kanske har goda råd att ge.hon har gått på galoppen tills hon...
Svar
17
· Visningar
1 792
Senast: lis
·
J
Träning Ja, hur länge skrittar ni fram egentligen? (Tänker i detta fallet mest på manege eller paddock) Har hört så många olika personer som gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 383
Träning 3 åringen jag rider in nu fungerar suveränt vad gäller i stort sett allt. Ett litet aber. Jag har inte börjat galoppera uppsuttet för...
2
Svar
21
· Visningar
2 004
Senast: Malinigbg
·
H
Träning Ja, vad tycker ni är bäst och varför?
2 3
Svar
43
· Visningar
2 842
Senast: Linker
·
M
Träning min hast ar valdigt tung i handen,nar jag rider blir jag ju helt slut i armarna.... kanns som att jag har hela hasten i tyglarna....ar...
Svar
11
· Visningar
1 219
·
C
Träning Hejsan.. Min häst har varit framtung och tung i handen nu ett par månader, det är extremt.. Det känns som man håller en tegelsten i...
Svar
4
· Visningar
980
·
L
Träning Måste man ha lädergrimma i transport? Jag tror jag läste nån stans om det, att om man inte hade lädergrimma i transport och hästen...
2
Svar
29
· Visningar
3 999
Senast: Tindra03
·
K
Träning Hejsan alla. Jag behöver lite hjälp. Det är så att jag är gravid och kommer snart inte kunna rida min häst. jag skulle behöva lite tips...
Svar
14
· Visningar
3 841
Senast: axel
·
Träning Är det bara jag som tycker det är mycket fokus på säkerhetsutrustning av olika slag, hjälmar, säkerhetsvästar, säkerhetsstigbyglar osv...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: Yrja
·
Träning Vad tror ni om möjligheterna att släppa hästar på lösdrift i februari/mars från att ha stått i stall. Alltså om man kan göra det över...
Svar
9
· Visningar
1 197
Senast: Yrja
·
T
Träning Vet inte var denna "länken" ska ligga men kändes som här!! För ett drygt 2år sen, var jag och tävlade, och de kom fram en pappa till...
2
Svar
23
· Visningar
2 552
Senast: Bintang
·
L
Träning ..less jag blir, jag såg en annons på en häst nyss och det stog på slutet ungefär såhär: *Ej till någon under 18 då jag inte vill ha...
2
Svar
22
· Visningar
2 128
Senast: hillevie
·
E
Träning Hej! Jag ska snart provrida en häst för medrytteri men problemet är att ägaren verkar ha rätt höga krav och det är flera till som ska...
Svar
7
· Visningar
1 254
Senast: Lena_B
·
W
Träning Jag hantera mitt föl varje dag. Han är 1,5 månad drygt. Jag borsta, lyfter hovarna och kelar. Jag rider även stoet och han springer med...
2
Svar
31
· Visningar
2 177
Senast: jarnroos
·
M
Träning funderar på att köpa ett 20-årigt sv.halvblodssto som läromästare.är lite osäker på om jag ska satsa på henne eftersom jag man inte vet...
Svar
17
· Visningar
1 472
Senast: Allimac76
·
B
Träning Hej! Jo, nu är det så att jag har väldigt svårt för att hålla benen stilla i galoppen, de bara svänger fram och tillbaka. Jag har chaps...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: beaslillatuss
·
Träning Planerar att köpa häst inom ett par år, står i valet och kvalet vad det gäller häst vs D-ponny. Har egentligen aldrig varit direkt...
Svar
16
· Visningar
1 632
Senast: fijja
·
E
Träning Har någon annan erfarenhet av motsvarande problem och tips på vad man kunde göra för att underlätta situationen? Vi har ett stall för...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: MorvanMorr
·
Träning Obs långt.. måste skriva av mig lite... jag är inte världsbäst på att rida. och jag önskar inget annat än at tjag hade en egen...
Svar
11
· Visningar
1 504
Senast: tinafinis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama