Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Som sagt har alltid fått höra att klättring är bra och vet många som använder sig flitigt utav detta. Men nu i onsdags när jag var på...
Svar
8
· Visningar
1 324
Senast: axel
·
Träning Har stött på lite problem med en av hästarna och hoppas på lite goda råd innan jag lägger ner ridningen helt :confused: Det är så att...
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: klabbarparn
·
M
Träning Mitt ena arabsto är lättlastad och kan stå kvar så länge jag inte försöker stänga bakbommen så fort jag tar min hand bakom rumpan på...
Svar
5
· Visningar
964
Senast: Saigon
·
L
Träning Skulle i helgen köra hästen till nya stallet på orten där jag ska plugga. Hann bara ett par kilometer och det small till i transporten...
2
Svar
32
· Visningar
3 171
Senast: celu
·
Träning Har precis köpt en ny transport, pållen gick snällt in - och for ut igen när hon fick syn på sidofönstren:rofl: Har fler varit med om...
Svar
10
· Visningar
1 464
Senast: Cissi_K
·
S
Träning Jag ska byta stall på onsdag och undrar hur jag ska hantera min häst under den tiden. Ska jag rida som förr eller låta honom stå inne...
Svar
5
· Visningar
1 267
Senast: linafina
·
F
Träning Har ni några bra NH övningar ni gör med era hästar, skriv jätte gärna och förklara hur ni gör.
Svar
2
· Visningar
1 082
S
  • Låst
Träning För en månad sen så släppte jag min hopphäst ut på bete, och han var då i tävligskondition. Nu ska jag hämta honom från betet på...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: mysko
·
C
Träning Min härligt goa varmblods valack går i stor hage me ca15 andra,har ALDRIG varit problem.MEN,nu påstår stalltjen att han"attackerat"henne...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: Cairo
·
A
Träning Är nyfiken på att höra hur ni som har unga araber rider/tränar era hästar. Hur gamla? Hur många gånger per vecka? Vilken sorts träning...
Svar
6
· Visningar
1 024
Senast: Amk
·
Träning Hej Jag har ett problem...jag har en defekt i min höft. Pga detta så sitter jag snett i sadeln då jag "lärt mig" att avlasta min onda...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: Trubbel
·
Träning Igår när jag var på väg till hästen så passerade jag ridbanan vid ett annat stall och såg en ung tjej som red "rollkur" (dvs hästen hade...
2
Svar
20
· Visningar
2 648
Senast: HMQ
·
S
Träning Fick hem min nya häst för snart två veckor sen. Helt underbar och perfekt på alla sätt men sen igår har hon blivit förbannad när man...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: Cissi_K
·
S
Träning Hej alla! Nu har jag en fråga som kanske låter dum, men tänkte att här lär det finnas experter :) Jo, det är såhär att jag har nyligen...
Svar
11
· Visningar
14 031
Senast: Elinka
·
S
Träning Hej på er hästkunniga! Jag är ganska ny med hästar, ridning etc så jag behöver lite hjälp.. jag har alltid älskat hästar och så men har...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: Elinka
·
Träning Hej! Jag ska för första gången på flera år rida i en ridgrupp nu tillsammans med min halvfodervärdshäst. Är mäktigt nervös, men...
Svar
3
· Visningar
3 133
Senast: Orange
·
K
Träning Hejsan! Jag hjälper Min kompis att få sin travare i form igen! Min kompis cilla Fick en fd. travare som hon gärna vill rida, MEN den...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: Katrine_Elliot
·
M
Träning Har precis skaffat mig en mkt envis fjording,då han kastar av sin ägare men har inte testat mig ännu,mer än att vilja gå till höger (när...
Svar
8
· Visningar
1 173
Senast: M00lla
·
A
Träning Hejsan! Jag är väl medveten om att man inte får låta hästen gå ute utan skydd 24 timmar om dygnet. Dock är jag fundersam på om...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: syrran
·
F
Träning Hur lär man sig att tömköra och hur tömkör man jätte glad :D för svar//farrebarre
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: farrebarre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023