Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning hur tränar ni med era unghästar när dom tappar tänderna? Min 2-åring har börjat tappa sina tänder och är allmänt grinig och vill inte ha...
Svar
16
· Visningar
2 925
Senast: Anniiis__
·
Träning Min häst har alltid varit lätt att lasta. Förra gången jag var iväg var han lätt att lasta på morgonen men efter att vi hade varit iväg...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: Astael
·
S
Träning Hej! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt forum men. Jag har iaf en häst och han är hopplös! Han smiter fast vi har el. Inte för att...
Svar
9
· Visningar
1 082
Senast: sanna____
·
F
Träning Min häst skadade sig på sommarbetet i mitten på juli. En sparkskada som punkterade en led, vilket ledde till en infektion i leden. Han...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: frogeyes
·
Träning Jag är totalt fascinerad av det här med ett bra hästmannaskap.. försöker lite själv och jag tycker faktiskt att jag och pållen har...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Hasufel
·
P
Träning Mitt äldre sto ÄLSKAR att rulla sig.. Jag har inte så mycket emot det för jag vet att hon tycker det är skönt, men går det att träna...
2
Svar
38
· Visningar
3 675
Senast: loch
·
Träning Jag har läst en del trådar och ofta skriver någon: - Det är klart att hästen mår bra, den skulle inte gå de höga klasserna annars. Men...
2
Svar
22
· Visningar
2 282
Senast: karin_
·
S
Träning Hej! Jag har tre frågor som kan låta dumma men lika bra att fråga :) 1. När man talar om drivande hjälper, va handlar dessa om...
Svar
14
· Visningar
1 448
Senast: karin_
·
N
Träning Jag har världens underbaraste nordsvensk, helt kanon att rida eller köra, går att köra för alla redskap osv, så länge hon har sällskap...
Svar
7
· Visningar
1 220
·
C
Träning Hej! Jag har två ungponnyer den ena är tre år och henne har vi börjat inridningen på, sedan så har jag en som är två år och han är...
Svar
10
· Visningar
1 021
·
Träning Som sagt har alltid fått höra att klättring är bra och vet många som använder sig flitigt utav detta. Men nu i onsdags när jag var på...
Svar
8
· Visningar
1 324
Senast: axel
·
Träning Har stött på lite problem med en av hästarna och hoppas på lite goda råd innan jag lägger ner ridningen helt :confused: Det är så att...
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: klabbarparn
·
M
Träning Mitt ena arabsto är lättlastad och kan stå kvar så länge jag inte försöker stänga bakbommen så fort jag tar min hand bakom rumpan på...
Svar
5
· Visningar
964
Senast: Saigon
·
L
Träning Skulle i helgen köra hästen till nya stallet på orten där jag ska plugga. Hann bara ett par kilometer och det small till i transporten...
2
Svar
32
· Visningar
3 164
Senast: celu
·
Träning Har precis köpt en ny transport, pållen gick snällt in - och for ut igen när hon fick syn på sidofönstren:rofl: Har fler varit med om...
Svar
10
· Visningar
1 464
Senast: Cissi_K
·
S
Träning Jag ska byta stall på onsdag och undrar hur jag ska hantera min häst under den tiden. Ska jag rida som förr eller låta honom stå inne...
Svar
5
· Visningar
1 267
Senast: linafina
·
F
Träning Har ni några bra NH övningar ni gör med era hästar, skriv jätte gärna och förklara hur ni gör.
Svar
2
· Visningar
1 082
S
  • Låst
Träning För en månad sen så släppte jag min hopphäst ut på bete, och han var då i tävligskondition. Nu ska jag hämta honom från betet på...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: mysko
·
C
Träning Min härligt goa varmblods valack går i stor hage me ca15 andra,har ALDRIG varit problem.MEN,nu påstår stalltjen att han"attackerat"henne...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: Cairo
·
A
Träning Är nyfiken på att höra hur ni som har unga araber rider/tränar era hästar. Hur gamla? Hur många gånger per vecka? Vilken sorts träning...
Svar
6
· Visningar
1 024
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!
  • Reklamera häst