Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Vet inte om tråden ligger i rätt kategori, annars får någon moderator flytta den :p Jag har en foderhäst (står hos ägaren) som jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 059
Senast: Juanita
·
E
Träning Jag har ett problem. Jag har helt enkelt "fobi" för att rida hästar som är större än 150 cm. Något i min hjärna säger mig att det är för...
Svar
16
· Visningar
1 399
Senast: lillaP
·
N
Träning Jag är relativt ny inom ridning och hästhantering och jag har alltid undrat vad man egentligen gör när man har egen häst? Hur får man...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: natahliiie
·
Träning rekomenderas ofta vid olika problem med hästen, och det behövs på många håll. Så även för mig men jag vet inte hur. I paddoc fungerar...
Svar
10
· Visningar
1 560
Senast: delfi
·
Träning varför min häst har så dålig galopp ? har en vbls valack..han har skitrevlig trav och så...tror att han har rätt bra m muskler på...
Svar
18
· Visningar
1 675
Senast: Dandylinn
·
K
Träning Ja, som rubriken.. Vilken metod använder ni när ni vill backa hästen från marken? Hur lär ni in detta?
Svar
14
· Visningar
2 839
Senast: Raggartass
·
L
Träning Jag älskar min häst så mycket, och jag vet att hon älskar mig. Jag köpte hon när hon var svårt underviktig, ensam och varken avmaskad...
2
Svar
23
· Visningar
2 266
Senast: Nashua
·
Träning blir tokig idag har ja jagat min herre 50 minuter i hagen utan vidare resultat....han vägradek omma in, kommer rellativt när men drar...
2
Svar
31
· Visningar
2 707
Senast: stars
·
E
Träning En vän till mig har för 3 veckor sen fått hem sin nya häst. är väldigt "tung" på handen, vilket jag uppfattar att den inte orkar bära...
Svar
1
· Visningar
778
Senast: bigganl
·
P
Träning Jag har en 9 åring som jag köpte i juni, han är väl utbildad som en 4 -5 åring. Jag har problem med att han har så bråttom å slår upp...
Svar
6
· Visningar
1 119
Senast: bigganl
·
P
Träning Ibland när ja ska hoppa upp barbacka, eller ja nån "kastar" upp mej på henne så sparkar hon mot en, varför?? Min tränare säger att de...
Svar
6
· Visningar
1 120
Senast: piupau^^
·
N
Träning Hej hästmänniskor! Skulle gärna ha lite synvinklar, ideér och erfarenheter från er! :) Jag rider just nu en ganska "het" häst som är...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 008
Senast: NomenNescio
·
M
Träning Var och hämtade min nya häst häromdagen. Fick då reda på att hon stoppar huvudet under bommen när hon åker :crazy: Mycket riktigt...
Svar
4
· Visningar
1 111
Senast: Domenico
·
Träning Hur lär man en 3åring att stå still när man sitter upp. Hon är nyss inriden, jätte snäll att hantera. men hon trampar runt hela tiden...
Svar
17
· Visningar
1 423
Senast: lynxlady
·
Träning Jag skulle gärna vilja ha tips på roliga markövningar. Hade varit roligt att vänja honom vid lite olika saker men på ett lugnt sätt...
Svar
1
· Visningar
719
Senast: clarinho
·
E
Träning Vad kan man göra åt hästar som är riktigt stirriga i boxen? som bara går runt runt och runt hela tiden, det är likadant när man själv...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Nicke
·
S
Träning Min häst är riktigt bångstyrig och gör lite som han vill. han går knappt att hålla när vi går till hagen och är inte uppmärksamm på...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: Balance
·
A
Träning Min 4 åring har börjat tappa mjölktänder och är sur och känslig, han var det förra vändan också ,är det fler som upplevar att deras...
Svar
1
· Visningar
1 191
Senast: Baddy96
·
Träning Jag ska eventuellt bli medryttare på en D-ponny nu under hösten. Jag är över 18, men ganska liten och gillar D-ponny/liten...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: neferra
·
Y
Träning Hej! Känner att jag har väldigt mkt pengar och funderar på om jag ska köpa en hästbok. Någon som har nå bra tips? Gärna en bok om NH...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: A73H
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur