Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Jag gillkar att rida men det känns lite som djurplågeri när man spänner massor rämmar över hästen och en tung sadel på ryggen osv. Är...
Svar
9
· Visningar
7 196
Senast: Sombre
·
Träning Vi har ett travsto i stallet som gnager något fruktansvärt på inredningen samt har vid några tillfällen även antytt på början till krubb...
Svar
18
· Visningar
1 536
Senast: charmant
·
P
Träning Hellu Efter att ha åkt runt hela sverige har jag äntligen hittat en jätte fin d ponny. Han har placerat sig i msv b i hoppning och...
Svar
4
· Visningar
1 178
Senast: plastprodukt_2
·
Träning Köpte en 4-åring för en vecka sen.. men problemet är att jag inte har kunnat sitta upp på henne.. Några dagar sen så försökte vi hoppa...
Svar
15
· Visningar
1 685
Senast: Hera
·
H
Träning Är det direkt skadligt för hästen att ha cementgolv i boxarna, även med ett tjockt lager halm ovanpå?
2
Svar
26
· Visningar
2 735
Senast: lulski
·
M
Träning När jag tränar dressyr hemma på ridbanan, går hon superbra när vi rider fram. När det har gått en halvtimma börjar hon hoppa mkring som...
Svar
17
· Visningar
1 402
Senast: Kellog
·
S
Träning Hej! Jag har varit ute och ridit på plan i dag och min häst var sååååå trotsig. Han stegrade och lät som en björn och koncentrerade...
Svar
17
· Visningar
1 410
Senast: Stina_Julle
·
J
Träning Hej jag skulle vilja veta lite avstånd för B-ponny och C-ponny, Cavaletti, stuts, kombination, mm
Svar
4
· Visningar
4 025
Senast: Croon
·
F
Träning Hjääääälp, hur får man sin häst att stå lungt kvar när man fäller ner luckan och ska öppna bommen i transporten????? Min häst...
2
Svar
31
· Visningar
2 831
Senast: KLNF
·
C
Träning Ska ev. i helgen hämta hem en 3-åring som aldrig åkt vanlig hästtransport, bara öppen kreaturskärra efter traktor. Ska jag bara...
Svar
12
· Visningar
1 914
Senast: cafu
·
P
Träning Vet att säkert ni flesta är dödströtta på dess lastningstrådar men ja har läst massa o hittar inte de ja söker. Jag har en 03 sto som...
2
Svar
22
· Visningar
2 989
C
Träning Har precis flyttat till ett nytt stall med min häst. Vilket väl både har haft positiva och negativa sidor. Främst oroar jag mig för...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: Yrja
·
Träning Ett sto i stallet lägger tungan över bettet.Hon har precis kommit hem till oss men har gjort så hela tiden.När hon kom gick hon på...
2
Svar
24
· Visningar
1 855
Senast: charmant
·
A
Träning Kort historik: Jag har en dotter på 6 år som ridit i en o en halv termin. Jag red som barn men kom aldrig riktigt ifrån känslan av att...
2
Svar
32
· Visningar
3 382
Senast: A73H
·
K
Träning Okej en gång för alla nu, hur ser jag att jag har rätt sittben då jag rider lätt??:)
Svar
7
· Visningar
1 440
Senast: Kallblod
·
Träning Var och såg på en hästpremiering för ett par veckor sedan och jag har gått och funderat på detta ett bra tag nu.. När dom visade de...
2
Svar
25
· Visningar
3 325
Senast: arabia
·
S
Träning Köpte mitt 13 åriga sto från en ridskola för två veckor sen. Där har hon gått i två år, 3-4 timmar om dagen, mest i ridhus och paddock...
Svar
16
· Visningar
1 488
Senast: Silly
·
L
Träning Så nu är jag lite nyfiken! Vad har ni för erfarenhet av att ha hästar av de tre olika könen i samma hage? Blir de många betäckningar ...
Svar
11
· Visningar
1 238
Senast: Lantlolla
·
E
  • Låst
Träning efter ett par veckors igångsättning + mkt muskeluppbyggande övningar i skogen, kan det väl passa sig att börja lite smått i paddocken...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: IngelaH
·
Träning Så där ja! Nu har jag mjölksyra i armarna och ont i benen efter att haft med lilla russet som handhäst. Både Calle och Plutten (russet)...
Svar
7
· Visningar
974
Senast: Joka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V