Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Hejsan, jag känner mej så värdelös, jag har ridit 4 år men har helt plötsligt fått hjärnsläpp, har mest ridit i skogen det senaste året...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: funderade_anonym
·
L
Träning Hej! Hur kan man ta reda på om en häst är frysmärkt. Kompisen har tittat på en häst som ägaren säger att den är triangelmärkt...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: tinafinis
·
M
Träning Hur ska man gå till väga för att få hästen att våga ta stöd i bettet? min ponny har inga problem med att gå i form, han jobbar bra med...
Svar
7
· Visningar
1 207
Senast: roping-malin
·
B
Träning Mina hästar Vill inte komma in vissa dagar när det är blåsigt eller bara ändå! Vad kan de bero på? asså vissa dagar så kommer dom...
Svar
3
· Visningar
691
Senast: Zuzzi
·
V
Träning På senare år har jag verkligen blivit intresserad av att lära mig rida. Jag är 36 år nu och har aldrig ridit förr. Har just nu ett...
Svar
7
· Visningar
3 751
Senast: lakrits
·
R
Träning Mina hästar en nordis & en shettis har börjat att vägra gå genom grinden till ena hagen, den är drygt 3 meter bred så den är inte liten...
Svar
9
· Visningar
932
Senast: syrran
·
Träning När jag longerar min tre åring så varje gång vi ska sakta farten eller göra halt så vänder han in rumpan mot mig och liksom bort med...
Svar
8
· Visningar
993
Senast: _moa_
·
Träning En välkänd hästhandlare misshandlade en stackars häst med långpisk, anledningen var en obetydlig olat som lätt kunnat korrigeras av...
Svar
9
· Visningar
1 498
Senast: KillerQueen
·
S
Träning jag har ett sto som är 10år jag har ett problem om man får kalla det så, när vi är ute och rider så kan hon kassta sig om o vända på...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: stars
·
F
Träning Ska snart köpa mej en ny häst. Har ca 25,000 att använda mej av. Helst av allt vill jag ha en lite smäckrare d-ponny. Den måste vara...
Svar
8
· Visningar
1 196
J
Träning Vet inte om tråden ligger i rätt kategori, annars får någon moderator flytta den :p Jag har en foderhäst (står hos ägaren) som jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 059
Senast: Juanita
·
E
Träning Jag har ett problem. Jag har helt enkelt "fobi" för att rida hästar som är större än 150 cm. Något i min hjärna säger mig att det är för...
Svar
16
· Visningar
1 397
Senast: lillaP
·
N
Träning Jag är relativt ny inom ridning och hästhantering och jag har alltid undrat vad man egentligen gör när man har egen häst? Hur får man...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: natahliiie
·
Träning rekomenderas ofta vid olika problem med hästen, och det behövs på många håll. Så även för mig men jag vet inte hur. I paddoc fungerar...
Svar
10
· Visningar
1 560
Senast: delfi
·
Träning varför min häst har så dålig galopp ? har en vbls valack..han har skitrevlig trav och så...tror att han har rätt bra m muskler på...
Svar
18
· Visningar
1 675
Senast: Dandylinn
·
K
Träning Ja, som rubriken.. Vilken metod använder ni när ni vill backa hästen från marken? Hur lär ni in detta?
Svar
14
· Visningar
2 830
Senast: Raggartass
·
L
Träning Jag älskar min häst så mycket, och jag vet att hon älskar mig. Jag köpte hon när hon var svårt underviktig, ensam och varken avmaskad...
2
Svar
23
· Visningar
2 266
Senast: Nashua
·
Träning blir tokig idag har ja jagat min herre 50 minuter i hagen utan vidare resultat....han vägradek omma in, kommer rellativt när men drar...
2
Svar
31
· Visningar
2 707
Senast: stars
·
E
Träning En vän till mig har för 3 veckor sen fått hem sin nya häst. är väldigt "tung" på handen, vilket jag uppfattar att den inte orkar bära...
Svar
1
· Visningar
778
Senast: bigganl
·
P
Träning Jag har en 9 åring som jag köpte i juni, han är väl utbildad som en 4 -5 åring. Jag har problem med att han har så bråttom å slår upp...
Svar
6
· Visningar
1 119
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama